Jump to content
Annons

you&me


karl

Recommended Posts

LÅTNAMN:you & me

ARTIST/GRUPP:karl

GENRE:singersong

LÅTLÄNGD:2:31 kan bli längre

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:k

INSPELNINGSÅR:06

FORMAT: mp3

STORLEK:3.4Mb

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:You and Me

en låt lite mer åt singersongwriterstuket men är osäker på nivåer hit och dit...gärna kritik hur allt ska mixas för att komma till sin rätt......

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
mycket bra.

jag lyssnar iofs bara i hörlurar, men enkla arr känns modigare och är sköna att lyssna på.

en bra kärna som du inte förstört med en massa skräp.

Jag lyssnar också bara i lurar och har inga monitorer och det skulle inte funka på hemmaplan där jag sitter...men är på gång med en lokal dit jag kan åka till och spela in och då blir det monitorer...har inte koll på hur mycket som går fel när man bara kör med lurar? Någon som vet? men kul att du tycker det är bra 😉😳 tack för kritiken

/ karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Lindebergmusic (oregistrerad)

Mycket bra igen Karl! 😉

Angående mix i hörlurar: Har du riktigt fina lurar blir skadan (hehe) mindre, annars är det väl att vissa frekvenser och effekter kan framträda olika jämfört med monitorer. Men det skiljer som sagt mellan monitorer också. Har man bara ett system som man vet hur det fungerar så går det bra ändå tror jag...

Ha det!

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga harmisar som direkt överaskar denna gång men det behöver inte vara fel. Vacker melodi och med din fina röst funkar det. Gillar pauserna vid ex-vis 00:30 men tryck ner strängarna ordentligt här vid nästa tagning. Snygg steel. Vore dock intressant att höra med bara gitarr och sång utan stämmor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag börjar bli trött på att ge dig positiv kritik. Men det är så här du bör låta: akustisk gitarr och sång. Fan va bra! Lite stämmor och en blygsam slide i bakgrunden: perfekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag börjar bli trött på att ge dig positiv kritik. Men det är så här du bör låta: akustisk gitarr och sång. Fan va bra! Lite stämmor och en blygsam slide i bakgrunden: perfekt.

Och jag börjar bli trött på få bra kritik från dig 🙂😎 just a joke....nää men denna var ju ganska avskalad och då kanske rösten kommer mer till sin rätt? who knows....tack för kritiken iaf 😛😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...