Jump to content
Annons

New york är iskallt


Recommended Posts

# LÅTNAMN: New York är iskallt

# ARTIST/GRUPP: Kristoffer och Mats

# GENRE: Pop/Rock

# LÅTLÄNGD: 4,58

# KOMPOSITÖR: Kristoffer Hedberg

# PRODUCENT: Mats Lindström, Kristoffer Hedberg

# INSPELNINGSÅR: 2006

# FORMAT: Mp3

# STORLEK: 5,7meg

# STATUS: Skapligt färdig demo

La ut den här för ett tag sedan. Har nu gjort lite nya trummor och pillat lite. Tycker själv att trummorna blev betydligt bättre, men va tycker ni? ÖS ut vad ni tycker.

(Hade lite stru med BFD vid nedmixning, så cymbalerna är lite knäppa här och där)

New_york_ar_iskallt.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Den här hade jag inte hört förrut.

Jäklar vad bryggan känns Kent! :rolleyes:

Dessutom undrar jag varför det är populärt att ha texter som egentligen inte går att sjunga? Låter stundtals som du imporviserar fram sången samtidigt som du läser den från baksidan av ett cornflakespaket.

Nåväl, det låter väl rätt schysst det här ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här hade jag inte hört förrut.

Jäklar vad bryggan känns Kent! :rolleyes:

Dessutom undrar jag varför det är populärt att ha texter som egentligen inte går att sjunga? Låter stundtals som du imporviserar fram sången samtidigt som du läser den från baksidan av ett cornflakespaket.

Nåväl, det låter väl rätt schysst det här ändå.

Att det låter Kent fick jag höra förra gången också!

Inte jag som sjunger, men låten var helt ny när Krille sjöng in så det var lite improvisation när han sjöng.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Låter Perssons Pack.

Och jag gillar det.

Tyvärr är drumsen styltiga och tråkiga, jobba lite med svänget och försök spela mer percussivt på gitarren för att få svänget du är ute efter.

Texten är tiptop och du sjunger bra med en snygg dialekt. Keep it up!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sången känns väldigt bra. Sångarrangemanget likaså, solo, dubbning samt stämsången. Däremot verkar kompet aningen tunt. Vad är det för bas? Spelas bas överhuvudtaget eller basar ni på en elgitarr? Låter som kompgitarr och bas spelar samma sak. Snygg komposition som fastnar 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar Danny och 91:an!!! Roligt att någon säger något... varit "lite" tunt.

Jo det är ju det med trummorna... Jobbar på att lära mig den ädla konsten att programmera trummor. Får jobba mer med detta!! Låten är gjort för att spelas helt utan, detta var mest för skojs skull.

Är allt riktig bas som spelas spelas dock är man långt ifrån någon basist, så den följer mest gitarren! Gillade själv soundet... men men, kan allt prova att lägga den "lägre".

Skoj att ni gillar sången men det inte jag som sjunger utan Krille, han är stabil!

Link to comment
Dela på andra sajter

Cymbalerna låter konstigt, de dör och kommer tillbaka. Lyssna vid 36 sek. Det återkommer.

Låten har jag hört förut och jag tycker att det låter lite Winnerbäck om versen och kent om refrängen. Men det är bra. Det jag "stör" mig på är att orden stakar i melodin ganska ofta.

Redigerat av Thimmie
Link to comment
Dela på andra sajter

Cymbalerna låter konstigt, de dör och kommer tillbaka. Lyssna vid 36 sek. Det återkommer.

Låten har jag hört förut och jag tycker att det låter lite Winnerbäck om versen och kent om refrängen. Men det är bra. Det jag "stör" mig på är att orden stakar i melodin ganska ofta.

Jepp dom dör ibland. Är BFD som knepar sig vid nedmixning.. Provade att mixdowna ner den flera gånger men blev på olika ställen hela tiden... Skumt..

Kanske lite stakigt i sången här och där. Spelades in snabbt för skojs skulle. Tanken med låten var mest att jag skulle få jobba lite med trummprogramering då jag har STORA brister där..

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Inte dum låt alls! Skall spara denna.

Är med Danny om svänget. Det lyser med sin frånvaro, men det är ju en smaksak.

Mixen känns inte 100. Sången ligger för högt enligt min mening. Trummorna för låga. Basen tycker jag inte du ska flytta ner, däremot kan du försöka få lite mer botten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker nog trummorna är låga alltså. Eller så är basen för hög så att det blir konstiga nivåer när du testmastrat...

Virvelljudet är lite knepigt för den här sortens musik. En med lite mörkare ton hade inte gjort något. Samma sak med riden.

Sen om man får tipsa... Testa att inte lägga mycket 16-delar på så många fills alt. dra ned på de större variationerna av trummorna. Blir lite "studsig känsla över trummisen" som det är nu 😉

Låten är ok i övrigt, lite Kent som sagt i refrängen och en märklig kombination av Björn Rosenström och Patrik Isaksson i versen hehe :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tackar gubbs!

Ska jobba vidare med trummorna.. Är kanske lite hård virvel.. Lita blaffigare kanske passar bättre.. Kollar lite på basen också...

Sången tycker jag dock ska vara rätt hög då denna musiken bygger mycket på text osv...

EDIT: Stavfel

Redigerat av Mutz
Link to comment
Dela på andra sajter

Cymbalerna låter konstigt, de dör och kommer tillbaka. Lyssna vid 36 sek. Det återkommer.

Låten har jag hört förut och jag tycker att det låter lite Winnerbäck om versen och kent om refrängen. Men det är bra. Det jag "stör" mig på är att orden stakar i melodin ganska ofta.

Jepp dom dör ibland. Är BFD som knepar sig vid nedmixning.. Provade att mixdowna ner den flera gånger men blev på olika ställen hela tiden... Skumt..

Kanske lite stakigt i sången här och där. Spelades in snabbt för skojs skulle. Tanken med låten var mest att jag skulle få jobba lite med trummprogramering då jag har STORA brister där..

Ok! Men som sagt, låten är absolut bra! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...