Jump to content
Annons

Riski'n it all


Recommended Posts

LÅTNAMN: Riski'n it All

ARTIST/GRUPP: Moberg

GENRE: Hårdrock

LÅTLÄNGD: 3:21

KOMPOSITÖR: Moberg

PRODUCENT: Moberg

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 4.62

STATUS: Demo

HEJ!

Nu har jag gjort en ny låt 🙂 Men jag vet inte riktigt om jag gillar den..kanske för att jag är trött på mitt gitarr ljud. Skulle vara tacksam om du/ni kunde ge några kommentarer på låt/ljud 🙁

Jag ska lågga ny sång...blev inte 100... 😎

Tack!

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Medryckande låt med balla riff och en riktigt skön pipa. Jag gillar sången riktigt mycket. Melodierna sitter här de ska.

Skulle du öka diskanten på gitarrerna så skulle det antagligen bli mer bit i dem. Volymen ligger inte helt bra i jämförelse trummorna som är alldeles för höga. Jag saknar även bas, en lätt distad bas brukar fungera bra i såna här sammanhang.

Det finns saker att förbättra i mixningen men den har mycket potential för du sjunger riktigt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, djävlar! 😕 Gôtt mos, mycket bra juh!

Återigen Moberg, the creator of Jack R Metal, du har gjort det! 😳

(Det är nästan så att man önskar att du kunde göra en låt som suger, det blir ju tjatigt att skriva enbart positiva ord om dina verk... 😉😆😆 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Johahl: Tack så MYCKET 😄 Bra tips...jag ska kolla över ljudet...

Dark Of Light: JAG tycker inte att du är tjatig 😕 ..hehe, Tack så mycket! 😄

Oakmeal: Kul att du gillar sången... 😄 ..eller jag menar tack som fan! 😄

Otto: Haha.. Klipp ihop låten i Cubase till önskad längd 😉 TACK!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan hålla med om gitarrerna...dom låter lika tråkiga som mina, däremot är jag riktigt imponerad av trummorna...vad är det för trummor?

Ja, gitarrerna är tråkiga. Jag undrar hur alla får till sina gitarrer så bra...... 😉

Trummorna är "GroveAgent2"..med "metal"-kittet. Inga justeringar... 😛

...Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan...

Okej... Jag har ökat diskanten på gitarren.. sänkt trummorna.. Också lekt lite med en "limiter", och det var inte bra eller? 😆 .......Är fotfarande basen låg?

Är fotfarande intreserade av vad ni tycker om arr..mm...

...Moberg 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Mutz Och bengan_gbg 😄 Riktigt kul att ni gillar min röst 😆

Kul att du gillar solot Mutz...

Jag borde nog investera i en stärkare (har en peavy, men det låter inget vidare).. V-ampen är inte så rolig 😛

Trummorna är ju inte roliga på något sätt.. HighHaten är lika så.. men det är det bästa jag kan fixa....tror jag... (ska skruva lite till..)

Tack igen! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasen oxå! Bra-som-fan-bra! om man får säga så ☺️

Jävla skön pipa du har rå 😱 Ibland tänkte jag på Graham Bonnet då han skrålar på MSG-plattan "Assault attack", iallafall under refrängen, kanske helt fel men även om det kanske inte är likt så var det förbannat bra 😆

Redigerat av Hammock
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Mutz Och bengan_gbg 😄 Riktigt kul att ni gillar min röst :rolleyes:

Kul att du gillar solot Mutz...

Jag borde nog investera i en stärkare (har en peavy, men det låter inget vidare).. V-ampen är inte så rolig 😏

Trummorna är ju inte roliga på något sätt.. HighHaten är lika så.. men det är det bästa jag kan fixa....tror jag... (ska skruva lite till..)

Tack igen! 😄

Innan du investerar så kolla in något som är helt gratis och som verkar vara helt ok. Jag laddade hem FreeAmp i veckan men har inte hunnit kolla sååå mycket på den men den ser förvånansvärt (för att vara gratis) bra ut. Och inte bara ser bra ut, den verkar kunna låta bra också! 🙂

FreeAmp på KVR

OBS.. man får bläddre en bit in i den här tråden för att hitta senaste versionen. Vet att det är lite jobbigt men enda länken jag har f.t.

Link to comment
Dela på andra sajter

tjena!

cool låt!

mixen känns lite överkomprimerad... eller lite skumt gatad..

men grymt spelat och proddat i övrigt..

Hej mange! 😆

Ja, det blev lite knasigt när jag fick för mig att lägga till en "master-limiter"... Jag är inte så bra på att justera compressor/limiter/gate mm... men det är väl som allt annat... skruva... justera... ändra... skruva mer... ändra tillbaka... börja om... 😠😲

Tack!

...Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasen oxå! Bra-som-fan-bra! om man får säga så 😄

Jävla skön pipa du har rå 😲 Ibland tänkte jag på Graham Bonnet då han skrålar på MSG-plattan "Assault attack", iallafall under refrängen, kanske helt fel men även om det kanske inte är likt så var det förbannat bra 😆

Tack-som-fan-tack 😄

Jag ladd... gick till närmsta "skiv-butik"..och.. köpte "Assault attack"-singeln. 😠 Det var en cool låt 😎

... Fantastiskt kul att du blev påmind om Graham Bonnet, när du lyssnade på min låt... jag bugar mig så djupt att näsan tar mark. 😄

TACK!

...Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Mutz Och bengan_gbg 😄  Riktigt kul att ni gillar min röst 😆

Kul att du gillar solot Mutz...

Jag borde nog investera i en stärkare (har en peavy, men det låter inget vidare).. V-ampen är inte så rolig 😏

Trummorna är ju inte roliga på något sätt..  HighHaten är lika så.. men det är det bästa jag kan fixa....tror jag... (ska skruva lite till..)

Tack igen! 😄

Innan du investerar så kolla in något som är helt gratis och som verkar vara helt ok. Jag laddade hem FreeAmp i veckan men har inte hunnit kolla sååå mycket på den men den ser förvånansvärt (för att vara gratis) bra ut. Och inte bara ser bra ut, den verkar kunna låta bra också! 🙂

FreeAmp på KVR

OBS.. man får bläddre en bit in i den här tråden för att hitta senaste versionen. Vet att det är lite jobbigt men enda länken jag har f.t.

Jättebra tips! 😉 Jag har suttit och exprementerat ett par timmar... Det ska nog gå att få fram något bra ljud.

Tack så mycket för tipset! 😄

...Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...