Jump to content
Annons

N I:s studio kits rockar lite dåligt eller?


Egghuvud

Recommended Posts

Kör BAttery med Natives studiokits. Men de låter lite mes sådär. De funkar ju till pop och så, men när man vill göra lite tyngre musik så är de liksom för snygga och rena. Är det någon som jobbar med dem? Några förslag på att få dem lite skitigare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Min lösning på liknande problem är att dista dem en aning. Då är det dessutom bra att de är rena från början så det inte bli för murrigt. Ta bara i lite lagom så de får svettas lite. Funkar bra om man är beredd att strunta i hur det "skall" låta. Problemet kan dock vara om du gärna vill att det skall låta som klassisk tyngre musik. Med vanlig rocksättning är det mycket svårare att få folk att acceptera ovanliga ljudbilder.

/Dagon

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova att köra med någon multibandskompressor. Då får du lättare att förändra hela karaktären på ljudet, och hur de olika frekvensbanden skall uppföra sig.

Jag har för mig att natives studiokit bara innehåller torra närmickade ljud så glöm inte bort att simulera olika rumsklanger (om du nu inte vill ha det kliniska ljudet)

Har du testat att använda någon plugg i stil med warp, eller amplitube?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...