Jump to content
Annons

Kent - 747


Jacob_Czitrom (oregistrerad)

Recommended Posts

Jacob_Czitrom (oregistrerad)

Hejsan!

Länk borttagen då den strider mot forumreglerna

Mvh: Jacob Czitrom

Redigerat av Jacob_Czitrom
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

nej, inte lagligt heller. du kan blir ersättningsskyldig. men eftersom du länkar genom en annan sida så vet jag inte.

angående låten tycker jag att det känns helt jättefel att lyssna på en kentlåt utan jocke bergs röst och framförallt med den produktionen. känns så fejk.

Redigerat av adama
Link to comment
Dela på andra sajter

Jacob_Czitrom (oregistrerad)
nej, inte lagligt heller. du kan blir ersättningsskyldig. men eftersom du länkar genom en annan sida så vet jag inte.

angående låten tycker jag att det känns helt jättefel att lyssna på en kentlåt utan jocke bergs röst och framförallt med den produktionen. känns så fejk.

Haha, klart det är fejk om det är en cover pucko.

Jaja, it´s gone now.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jacob_Czitrom (oregistrerad)
Haha, klart det är fejk om det är en cover pucko.

Jaja, it´s gone now.

lol

Välkommen till Studio forum.. 😱

Thnx 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

nej, inte lagligt heller. du kan blir ersättningsskyldig. men eftersom du länkar genom en annan sida så vet jag inte.

angående låten tycker jag att det känns helt jättefel att lyssna på en kentlåt utan jocke bergs röst och framförallt med den produktionen. känns så fejk.

Haha, klart det är fejk om det är en cover pucko.

Jaja, it´s gone now.

blev du arg?? 😱 förlåt för att jag tycker din låt är dålig.

Jag menar fejk på ett annat sätt, din låt framkallar ingen känsla alls (tycker jag), och smörsången låter löjlig.

Tydligen så hade du svårt att förstå. Jobbar på det med min hund också.

Varför fråga efter kritik ifall du tar illa upp när du får dålig kritik? *suck*

LYCKA TILL!!! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

nej, inte lagligt heller. du kan blir ersättningsskyldig. men eftersom du länkar genom en annan sida så vet jag inte.

angående låten tycker jag att det känns helt jättefel att lyssna på en kentlåt utan jocke bergs röst och framförallt med den produktionen. känns så fejk.

Haha, klart det är fejk om det är en cover pucko.

Jaja, it´s gone now.

blev du arg?? 🙂 förlåt för att jag tycker din låt är dålig.

Jag menar fejk på ett annat sätt, din låt framkallar ingen känsla alls (tycker jag), och smörsången låter löjlig.

Tydligen så hade du svårt att förstå. Jobbar på det med min hund också.

Varför fråga efter kritik ifall du tar illa upp när du får dålig kritik? *suck*

LYCKA TILL!!! 🙂

Ursäkta om ja lägger mig i, men ska man kritisera ska man göra det på ett bra sätt. Men sånt måste man jobba på också, antar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

nej, inte lagligt heller. du kan blir ersättningsskyldig. men eftersom du länkar genom en annan sida så vet jag inte.

angående låten tycker jag att det känns helt jättefel att lyssna på en kentlåt utan jocke bergs röst och framförallt med den produktionen. känns så fejk.

Haha, klart det är fejk om det är en cover pucko.

Jaja, it´s gone now.

blev du arg?? 😱 förlåt för att jag tycker din låt är dålig.

Jag menar fejk på ett annat sätt, din låt framkallar ingen känsla alls (tycker jag), och smörsången låter löjlig.

Tydligen så hade du svårt att förstå. Jobbar på det med min hund också.

Varför fråga efter kritik ifall du tar illa upp när du får dålig kritik? *suck*

LYCKA TILL!!! 🙂

Ursäkta om ja lägger mig i, men ska man kritisera ska man göra det på ett bra sätt. Men sånt måste man jobba på också, antar jag.

jag tycker inte att jag kritiserade på fel sätt (från början). jag skrev precis som jag tyckte, inte på ett otrevligt sätt.

en kentlåt utan jocke bergs röst och den produktionen lät så fel (fejk)i mina öron.

Det var inget illa menat på nåt sätt, verkligen! Men jag blev puckoförklarad därför. Efter det skrev jag ett irriterat inlägg just därför.

Redigerat av adama
Link to comment
Dela på andra sajter

Originalet ger mig gåshud.

Denhär fick mig att må illa.

Rent produktionsmässigt är det inget större fel men ljuden låter så ooriginella och det funkar helt enkelt inte att göra en cover i denhär genren på en sådan låt. (Det har väl visserligen alltid gått åt helvete när folk ska "remixa" om rocklåtar till trance,dance, techno eller vad nu genren heter:P)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jacob_Czitrom (oregistrerad)
Originalet ger mig gåshud.

Denhär fick mig att må illa.

Rent produktionsmässigt är det inget större fel men ljuden låter så ooriginella och det funkar helt enkelt inte att göra en cover i denhär genren på en sådan låt. (Det har väl visserligen alltid gått åt helvete när folk ska "remixa" om rocklåtar till trance,dance, techno eller vad nu genren heter:P)

Ohh, smickrande 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att den är rätt okej.

Det jag invänder emot är att syntstråkarna spelas lite plastigt. En syntpad hade nog funkat bättre.

S-ljuden i sången ger konstiga resonanser i reverbet. Kan du eq:a ner s-ljuden innan du skickar in signalen i reverbet?

Låt sångdelayet vandra i stereobilden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sången och effekterna på det är skitsnyggt, men arrangemanget är för tomt och enkelt ... Ingen utveckling senare i låten heller? Är inte särskilt i förtjust i pianot heller. Bra produktion på det som finns där iaf.

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

Absolute Dance nästa? Framförandet är helt ok, du gör inget fel, men jag har väldigt svårt för "bump-bump-remixer".

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

jomen den här funkar ju.... tyvärr får man säga 😆 fjortisarna skulle iaf gilla det.

fast jocke berg skulle nog först spy på den, sedan pissa på den, och sedan trycka upp den i en anatomisk lämplig öppning hos någon som enligt honom förtjänade det...

Link to comment
Dela på andra sajter

fast jocke berg skulle nog först spy på den, sedan pissa på den, och sedan trycka upp den i en anatomisk lämplig öppning hos någon som enligt honom förtjänade det...

Kanske det, kanske... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

jomen den här funkar ju.... tyvärr får man säga 😆 fjortisarna skulle iaf gilla det.

fast jocke berg skulle nog först spy på den, sedan pissa på den, och sedan trycka upp den i en anatomisk lämplig öppning hos någon som enligt honom förtjänade det...

hoppas, hoppas!

och LÄS reglerna för demopostning!

Link to comment
Dela på andra sajter

jomen den här funkar ju.... tyvärr får man säga 🙂 fjortisarna skulle iaf gilla det.

fast jocke berg skulle nog först spy på den, sedan pissa på den, och sedan trycka upp den i en anatomisk lämplig öppning hos någon som enligt honom förtjänade det...

hoppas, hoppas!

och LÄS reglerna för demopostning!

Nja, nu ligger ju inte låten på forumets server. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

LÅLLA mig ..

ATT ni inte bara kan lyssna på musiken och SKITA i allt annat ?

han postar väl fan inte låten här för att ni ska diskutera att han kan bli ersättningsskyldig.. tror ni inte han vet vad han gör jacob? han har vart med i gamet ett tag.

ffs sluta nu .. lyssna på låten istället.

Eftersom KENT aldrig vart bra eller nånsin kommer bli bra så tycker jag detta är ASBRA grabben 😆

ps. kontakta mig på msn . ska snacka om ett par saker.

/Perrra

Redigerat av trancer
Link to comment
Dela på andra sajter

han postar väl fan inte låten här för att ni ska diskutera att han kan bli ersättningsskyldig..

Varför skulle han bli ersättningsskyldig? Har han låten på en egen server så blir han det, inte annars. I det här läget är det de som äger servern som låten ligger på (därav Studio-forumregeln), betalar de redan STIM-avgift så är det cool.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jake the Rake (oregistrerad)

Jag är benägen att hålla med Trancer. Detta (eller Kent för den delen) är inget jag lyssnar på i vanliga fall men denna cover var onekligen ett gott hantverk. Jag tycker att du har lyckats. Bra sångare och prodd. Låter förvisso väldigt "snällt", men det är inget negativt i sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker faktiskt det här är ganska så löjligt nu. Kolla på Myspace sidorna tillexempel, där lägger folk upp mängder av covers som dom gjort och inte fanhänder någonting NÅGONSIN. Samma sak händer på andra forum över hela världen. Varför måste vi på detta forum vara så speciella? Bara för att vi är musiker som ska skapa EGEN musik och att vi är proffs som vet att det är så här det funkar?

Tycker bara det är lamt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker faktiskt det här är ganska så löjligt nu. Kolla på Myspace sidorna tillexempel, där lägger folk upp mängder av covers som dom gjort och inte fanhänder någonting NÅGONSIN. Samma sak händer på andra forum över hela världen. Varför måste vi på detta forum vara så speciella? Bara för att vi är musiker som ska skapa EGEN musik och att vi är proffs som vet att det är så här det funkar?

Tycker bara det är lamt.

För att Studio-forum ska slippa betala STIM-avgift. Det är nog det enda.

edit: åandra sidan, har man ett verk registrera hos STIM och man publicerar den på forumets server så bör de betala. Men i mitt fall publicerar jag allt via min egna server och då slipper forumet problemet.

Redigerat av Thimmie
Link to comment
Dela på andra sajter

Jacob_Czitrom (oregistrerad)
Tycker faktiskt det här är ganska så löjligt nu. Kolla på Myspace sidorna tillexempel, där lägger folk upp mängder av covers som dom gjort och inte fanhänder någonting NÅGONSIN. Samma sak händer på andra forum över hela världen. Varför måste vi på detta forum vara så speciella? Bara för att vi är musiker som ska skapa EGEN musik och att vi är proffs som vet att det är så här det funkar?

Tycker bara det är lamt.

håller med 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...