Jump to content
Annons

söndagseftermiddag...


  

10 röster

  1. 1. söndagseftermiddag...

    • 0
      5
    • -1
      1


Recommended Posts

vissa söndagar är tråkigare än andra... tur att jag hade sån flyt idag så ja fick ihop nåt hyffsat iaf...

dbd... klaga inte på stereobredden.. jag vet redan vad du tycker om den...

hett!_3.mp3 - 1'03'' - 1023581 bytes - 128kbps - 44khz

Klicka på länken o sedan ta save ass på länken på sidan...

resultatet efter 2 timmar i studion... 😄

tack lycos för att ja inte kan direktlänka längre... jävla pundare... 😄

Redigerat av Carl_B
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Juuhuu... Nu funka det ju 😕

Cool låt, inte alls min musik. Men jag tyckte ändå att det lät bra. Får hålla med om att trummorna var något tama... men annars tror jag att allt var i sin ordning.

Bra gjort på bara två timmar tycker jag! 😉

Love.

Link to comment
Dela på andra sajter

Juuhuu... Nu funka det ju 😕

Cool låt, inte alls min musik. Men jag tyckte ändå att det lät bra. Får hålla med om att trummorna var något tama... men annars tror jag att allt var i sin ordning.

Bra gjort på bara två timmar tycker jag! 😉

Love.

Tack för feedbacken eckan och osiris!

hmm kanske eqat lite väl vågat då... lr så e de basen som stöter bort dem...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
wtf, kallar du det här ljudet för MUSIK ?

[en jävla massa <br>]

JAa ! bra då är vi överens ! 😕

härligt mustigt ljud, en Virre C förmodar jag  😉

varken 0 eller -1 funkar, så det får bli ETT !

😛

hehe tack rocky 😎

japp virus mustiga ljud ja... de e min stora kärlek 🙂

Redigerat av Carl_B
Link to comment
Dela på andra sajter

Calle menar du maskinkod? av eller på..typ... 😕

Ska lyssna ikväll o se hur ljudbilden ser ut... jag har lite svårt att tro att trummorna är speciellt veka...

Ni som tycker detta:

Vad har ni för lyssning? Sub? monitorer?

vore intressant o veta

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack demon o reason! 😎

demon: fattar inte riktigt va du menar me maskinkod? 😉

EDIT: Aha du menar 0 eller -1 ? 😕😛

trummorna e inte särskilt veka varken i mina hifihögtalare, hörlurar eller öronsnäckor... så ja vet inte vad det beror på...

Redigerat av Carl_B
Link to comment
Dela på andra sajter

😲 Skönt drag det va här...

Synd bara att jag inte har hunnit inventera några hyggliga

speakers än, ska gå och kolla på ett par imorgon tror jag.

😄

Men det va bra Carl 😮

tack viktor!

nää ja provade att direktlänka men lycos e ghey...

Link to comment
Dela på andra sajter

fudgesson: Hehe samma här 😆 älskar min virus!

hackeman: Kul att du gillade klippet.. fastän det inte e din stil 😎

Chriskooh: Tack! 🙂 Jaa den lilla hhn som kommer 1/4 beat... blev rätt nöjd me den 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha..då har stockholmsjuryn lyssnat..jaovla bra driv och fetaste intro-kicken idag...mina monitorer höll på att ramla av sina podier.. 🙁

angående kicken i själva låten..det känns som den är urgrävd mellan 60 - 120hz..?

alternativt har mycket boost runt 120 - 160hz + runt 2khz... fet botten oxå..under 40hz tror jag 😏

är det här det nya trancesoundet?

Jag är nog lite mer oldschool när det gäller kicken..den får gärna var mullig runt midjan och inte så mycket topp..

Tyvärr känns låten lite avslagen på något vis..ungefär som om du inte hade rätt energi att utforma den ordentligt? söndagsmix sa du... tror att du myntat ett nytt uttryck..

" öhhj..börje..vafaen är det här för söndagsmix? gå o drick en kopp kaffe och kom tillbaka senare.."

tror du kan slipa till den här att skimra lite bättre i sin slutliga form...

edit: var ju tvungen att fixa en smiley som inte kom igång

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

hackeman: Kul att du gillade klippet.. fastän det inte e din stil 🙂

Que? 🙁 Visst är det min stil! Bara för att jag inte producerar techno/trance etc så betyder det ju inte att jag inte lyssnar på det... det är bara lite väl gott om producenter i den här genren, så jag har valt en annan.. 😏 min egen musik är väl det jag lyssnar minst på. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Jaha..då har stockholmsjuryn lyssnat..jaovla bra driv och fetaste intro-kicken idag...mina monitorer höll på att ramla av sina podier.. 🙁

angående kicken i själva låten..det känns som den är urgrävd  mellan 60 - 120hz..?

alternativt har mycket boost runt 120 - 160hz + runt 2khz... fet botten oxå..under 40hz tror jag 😏 

är det här det nya trancesoundet?

Jag är nog lite mer oldschool när det gäller kicken..den får gärna var mullig runt midjan och inte så mycket topp..

Tyvärr känns låten lite avslagen på något vis..ungefär som om du inte hade rätt energi att utforma den ordentligt? söndagsmix sa du...  tror att du myntat ett nytt uttryck..

" öhhj..börje..vafaen är det här för söndagsmix? gå o drick en kopp kaffe och kom tillbaka senare.."

tror du kan slipa till den här att skimra lite bättre i sin slutliga form...

edit: var ju tvungen att fixa en smiley som inte kom igång

japp.. har me märkt nu efter ett par lyssningar att kicken är skum... håller på att svarvar till den....

det nya trancesoundet vet ja inte riktigt om det är... fick väl influenser av både gammal och ny trance...

ang. kicken igen så ville ja ha en lite psy-trance-aktig kick... den känndes rätt till basen..

hehe söndagsmix lät bra bara... va ju söndag igår o ja gjorde en lite mix för att slå dö på lite tid... 😉

Redigerat av Carl_B
Link to comment
Dela på andra sajter

hackeman: Kul att du gillade klippet.. fastän det inte e din stil 🙂

Que? 🙁 Visst är det min stil! Bara för att jag inte producerar techno/trance etc så betyder det ju inte att jag inte lyssnar på det... det är bara lite väl gott om producenter i den här genren, så jag har valt en annan.. 😏 min egen musik är väl det jag lyssnar minst på. 😉

Hehe de va nytt för mej 🙂 visste ja inte 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...