Jump to content
Annons

söndagseftermiddag...


  

10 röster

  1. 1. söndagseftermiddag...

    • 0
      5
    • -1
      1


Recommended Posts

Coolt. Vad händer sedan? Kändes lite kort?
Skönt driv i synthen. Håller med föregående talare. Vill höra en färdig version!

Åhh... ni vill höra mer 😏 fan va kul o höra!

Som sagt.. har bara jobbat ca. 2 timmar på den... Första timmen arbetade jag ihop beatet samt basen... för en gångs skull bestämde jag basgången innan jag gjorde melodin... sen stack jag ner o tog en fika med ett par kompisar o funderade lite på en melodi som skulle passa... blev väl inte riktigt exakt som jag hade tänkt mej... hade tänkt mej iaf dubbelt så lång... sen la ja på ett 4 beat långt kör-ackord på 2 ställen o pusslade ihop skiten 🙁

Vet inte om jag hinner med mer idag pga. jobbansökan, fotboll och öl o sen jobb dagen därpå...

Men jag tänkte på en idé som hade vart kul och prova...

Jag fortsätter uppdatera denna tråden för varje gång jag gör lite på låten... alltså lägger upp ett nytt klipp hela tiden så kan ni följa utvecklingen av låten... skulle det vara intressant för någon?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
novation (oregistrerad)
är det här det nya trancesoundet?

söndagsmix sa du... tror att du myntat ett nytt uttryck..

" öhhj..börje..vafaen är det här för söndagsmix? gå o drick en kopp kaffe och kom tillbaka senare.."

ny genre alltså: Söndagstrance

Me like! Vill ju höra resten såklart, och veka trummor är inte jag rätt man å klaga på. 😉 och gör det inte heller. -Helsjysst CarlB! Trevlig melodislinga och trevligt leadljud. Virus i datorn är ju inte alltid fel 😆 kanske ska remixa varandras alster framöver månne!?

Link to comment
Dela på andra sajter

är det här det nya trancesoundet?

söndagsmix sa du...  tror att du myntat ett nytt uttryck..

" öhhj..börje..vafaen är det här för söndagsmix? gå o drick en kopp kaffe och kom tillbaka senare.."

ny genre alltså: Söndagstrance

Me like! Vill ju höra resten såklart, och veka trummor är inte jag rätt man å klaga på. 😎 och gör det inte heller. -Helsjysst CarlB! Trevlig melodislinga och trevligt leadljud. Virus i datorn är ju inte alltid fel 😆 kanske ska remixa varandras alster framöver månne!?

hehe söndagstrance.. 😉

ang. att remixa varandras alster tycker jag det hade vart skitkul 🙂 en o annan collaboration skulle kanske inte sitta fel heller? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

novation (oregistrerad)
ang. att remixa varandras alster tycker jag det hade vart skitkul 😆 en o annan collaboration skulle kanske inte sitta fel heller? 😆

Det där låter ju interresting 😳

Vi får höras om det, och kolla hur vi löser det på smidigt sätt.

Attans nog åkt på nåt spyware som vägrar ge upp.. bävar för backupbränning och nyinstallation av windows. MÅSTE skaffa en burk enbart för surfbruk..

Link to comment
Dela på andra sajter

ang. att remixa varandras alster tycker jag det hade vart skitkul 😉 en o annan collaboration skulle kanske inte sitta fel heller? 🙂

Det där låter ju interresting 😄

Vi får höras om det, och kolla hur vi löser det på smidigt sätt.

japp adda mej på msn lr icq lr nåt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag tänkte på en idé som hade vart kul och prova...

Jag fortsätter uppdatera denna tråden för varje gång jag gör lite på låten... alltså lägger upp ett nytt klipp hela tiden så kan ni följa utvecklingen av låten... skulle det vara intressant för någon?

fan de här går inge vidare 🙂

lack of time & inspiration.. urk... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Attans nog åkt på nåt spyware som vägrar ge upp.. bävar för backupbränning och nyinstallation av windows. MÅSTE skaffa en burk enbart för surfbruk..

Dels finns det spyware-clean-proggs och dels går det att plocka bort manuellt. Vad kör du för O/S?`

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang. lyssningsutrutstning så kör jag på ett par DALI 808:or.. Så det är inga studiomonitorer direkt.. Men de duger för mig 😄

Vill ha en lite skaprare bastrumma, gärna med mer botten och sen vill jag gärna ha basen sänkt lite.... En oktav? 😉

Blir mycket mer tryck då... Melodislingorna är bra, kanske lite mkt reverb, det blir lite rörigt ibland

Keep on!

EDIT: lade till ett "T"

Redigerat av eckan
Link to comment
Dela på andra sajter

novation (oregistrerad)
Attans nog åkt på nåt spyware som vägrar ge upp.. bävar för backupbränning och nyinstallation av windows. MÅSTE skaffa en burk enbart för surfbruk..

Dels finns det spyware-clean-proggs och dels går det att plocka bort manuellt. Vad kör du för O/S?`

Har fort väck det. Hoppas iaf. Kört både Adaware och Spybot och CWShredder - körde i felsäkert läge och det verkar fungera najs nu. 🙂

Win XP är det förresten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...