Jump to content
Annons

soft [acid] jazz


Recommended Posts

det här e något som jag gjorde för ungefär ett och ett halvt år sen (haha lägger bara upp gammalt skit numera, kommer nya grejjer hit snart).. hela idén med Whale Detector var att låtarna skulle vara historier, dvs texterna skulle va en historia... och det var bara val-tema.

Skriv vad ni får för story-känsla.

Blåsen är samplade, jag spelar jazzpianot och jazzorgeln samt trummorna.

LÅTNAMN: Once Upon A Whale

ARTIST/GRUPP: Whale Detector

GENRE: Jazz / Acid jazz

LÅTLÄNGD: Helt OK

KOMPOSITÖR: Newform

PRODUCENT: Newform

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: på gränsen

STATUS: klar

LÅTLÄNK:

http://www.speedyshare.com/666204517.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra val! 😛

I början får jag en känsla av en person som lunkar runt och tar sig en rejäl funderare. Sen blir det mer bakrundsmusik till berättarröst i en mörk och rökig deckarfilm när saxen kommer in.

Angående låten så tycker jag att den är för lång och sen finns det vissa instrument som inte gör sig bra alls i mixen. Trumpeten fungerar inte riktigt rytmiskt tycker jag. Även stråkarna skulle du kunna slopa.

Jag gillar trumljudet(utom kanske krashen på slutet 🙂) och pianot. Jag skulle gärna se lite lättare pianokomp över saxen tidigare. Hur som helst, smakfull grund som kan utvecklas 🙂

Ha det bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra val! 🙂

I början får jag en känsla av en person som lunkar runt och tar sig en rejäl funderare. Sen blir det mer bakrundsmusik till berättarröst i en mörk och rökig deckarfilm när saxen kommer in.

Angående låten så tycker jag att den är för lång och sen finns det vissa instrument som inte gör sig bra alls i mixen. Trumpeten fungerar inte riktigt rytmiskt tycker jag. Även stråkarna skulle du kunna slopa.

Jag gillar trumljudet(utom kanske krashen på slutet 🙂) och pianot. Jag skulle gärna se lite lättare pianokomp över saxen tidigare. Hur som helst, smakfull grund som kan utvecklas 😄

Ha det bra!

tack.

den är delvis gjord som filmmusik, de var några killar förut som skulle göra just en mörk rökig undergroundfilm som jag fick uppdrag till att göra musik till. filmen blev aldrig klar dock, men det fungerade jävligt bra som soundtrack. när det är filmmusik så är det viktigt att det inte tar över för mkt i filmen, så bara att lyssna på den kan nog bli lite enformigt och för långt 😛.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...