Jump to content
Annons

DreamHost - låter som en drömvärd


hackeman

Recommended Posts

Ännu en tråd om hosting, jag vet... 😕

Men har inte hittat något om DreamHost.com i tidigare trådar, och det ser väldigt bra ut:

http://www.dreamhost.com/shared/comparison.html

Framförallt får man myyyycket spejs för pengarna!

Jag kör ett antal webbar på Surftown idag och är egentligen fullt nöjd, bortsett från att jag vill ha mängder med utrymme utan att det kostar tusenlappar i månaden. Tänkte köra backup på all userdata här hemma mot en extern FTP/WebDav istället för på media här hemma. Backupmedia här hemma står ju inte säkert får bovar och bränder.

Så jag tänkte kolla om någon har erfarenhet av Dreamhost?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ingen erfarenhet av dem ännu, tyvärr - men jag har tänkt testa dem när abonnemanget på webhotellet för en av mina domäner, går ut...

De är t o m häftigare än min nuvarande Host för mictest-siten, verkar det som.

Om du beställer webutrymme där, får du gärna ange claes@holmerup.com som "referrer" - eller så klickar du på denna länk, så slipper du komma ihåg att skriva in något... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inga egna erfarenheter, men har hört både gott och ont om dem faktiskt... c020.gif

Raapie är nöjd, och kör flera domäner där. Han har också ett rabatterbjudande med dem ifall du är intresserad av dem.

Kommer du att köra nån php (t.ex. WordPress/annan blogg eller CMS) så finns det många användarhistorier där många fått sina sidor nedstängda av Dreamhost. Och utan att få tillbaka vare sig konto eller förbetalda pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Raapie är nöjd, och kör flera domäner där. Han har också ett rabatterbjudande med dem ifall du är intresserad av dem.

Det där rabatterbjudandet är inget speciellt, det är samma som alla får på hemsidan. Han har bara gjort precis som Claes, länkat med sitt eget ID så han ska få credits för nya kunder han värvar. 😛

Någon har kommenterat det här i hans blog: "anyone can setup a promo affiliate with Dreamhost. There’s also loads of promo codes which give the full 97 USD off (100% of the promo gets passed to the purchaser). eg 97USDOFF". Vet inte vad man ska tro om det.

Känner ni till några (fler) sajter som hostas på Dreamhost? Framförallt där man kan tanka lite.. jag skulle vilja se vad man får för UL/DL rate...

Link to comment
Dela på andra sajter

Raapie är nöjd, och kör flera domäner där. Han har också ett rabatterbjudande med dem ifall du är intresserad av dem.

Det där rabatterbjudandet är inget speciellt, det är samma som alla får på hemsidan. Han har bara gjort precis som Claes, länkat med sitt eget ID så han ska få credits för nya kunder han värvar. 😄

Någon har kommenterat det här i hans blog: "anyone can setup a promo affiliate with Dreamhost. There’s also loads of promo codes which give the full 97 USD off (100% of the promo gets passed to the purchaser). eg 97USDOFF". Vet inte vad man ska tro om det.

Känner ni till några (fler) sajter som hostas på Dreamhost? Framförallt där man kan tanka lite.. jag skulle vilja se vad man får för UL/DL rate...

Man ska nog vara glad om det är 2 om året som registrerar sig med en sådan affiliate-kod om man inte ger bort all credit som man annars skulle få... 😄

Jag skulle kanske ta och sätta ihop en forum-kod, så att alla kan få det extra billigt...? Det är ju enkelt, eftersom jag redan är registrerad där. 😲

Jag skulle också vilja veta lite mer om downtime o dyl. Downtime är minimal hos Infinology - men Dreamhost ger ju mycket mer till ungefär samma pris, så de är klart intressanta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sagt och gjort! 🙂

Nu kan alla forummedlemmar använda min Promo Code: STUDIOFORUM1 - så blir det maximal rabatt - bra, va? 🙂

Vad innebär maximal rabatt?

...and what's in it for you? 😱

Det var mej en misstänksam rackare... 😱😱

Maximal rabatt innebär att den som använder min Promo Code, får 97 USD rabatt på alla årsabonnemang. Då får jag inte en cent - så jag får bara "äran" att dra dit folk. Om man väljer att betala månadsvis, så får jag lite grand credit, eftersom det inte gick att sätta den maximala rabatten på månadsbetalningsalternativen...

Det blir riktigt trevligt pris med rabatten, så då kan det rentav vara värt att testa utan att veta något på förhand, eller...? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nog mer nyfiken än misstänksam. 😱

Så om jag förstår dig rätt får man 97 USD i rabatt på One-Year Pre-Payment beloppet * 12, oavsett vilket av de fyra paketen man väljer?

Mao Level 1 kostar då $9.95 * 12 = $119.40 - $97 = $22.40 ??

Det är cirkus 170 spänn för ett års hosting med 20 GB. Och då ingår dessutom en domänregistrering.

Jösses va billigt i så fall! NU blev jag misstänksam. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

...dessutom har dom samma pris på Level 3 som Level 2 just nu ($19.95 per mån i ett år), vilket med din rabatt skulle innebära drygt 1000 kr / år för 60 GB. Det är det ju helt klart värt.

edit: och de 60 giggen växer dessutom med 480 MB / vecka. Kostnadsfritt.

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja - det ser nästan för bra ut och det är inte utan att man undrar vad det är för fel - men det är ju som sagt kanske lönt att agera testpilot för så små kostnader... :rolleyes:

Promo Code-rabatten gäller förstås bara första gången, så efter det är det ordinarie taxa som gäller...

Man ska kanske för säkerhets skull också kolla upp att det inte är Hosten som äger domännamnet om man registrerar ett sådant via dem...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja - det ser nästan för bra ut och det är inte utan att man undrar vad det är för fel - men det är ju som sagt kanske lönt att agera testpilot för så små kostnader... :rolleyes:

Promo Code-rabatten gäller förstås bara första gången, så efter det är det ordinarie taxa som gäller...

Man ska kanske för säkerhets skull också kolla upp att det inte är Hosten som äger domännamnet om man registrerar ett sådant via dem...

Slog mig oxå att man kan förmodligen inte kombinera rabatter. Kör man t.ex Level 3 (till priset-av-level-2-erbjudandet) så är det tveksamt att man samtidigt får -97 USD i rabatt.

Sen är en klar nackdel att dom inte har stöd för ASP. Inte ens Sun's ASP. Så då får man fortfarande ha nån annan host för den typen av webbar, och sen köra dreamhost för backup och ren filtank.

Undrar om det går att uppgradera i efterhand. 200 spänn är ju en piss i Mississippi, så man skulle kunna börja med det och sen uppgradera om det visar sig vara schysst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jominsann, det gick att kombinera rabatter:

New Charge: $239.40 (1 year of L3.)

- $97.00 (STUDIOFORUM1 "Maximal rabatt :rolleyes:")

Due Now: $142.40

edit: det här var alltså Code Monster (60GB disk, 1.6TB bw) i ett år.

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Ok, nån som tagit steget och börjat köra med Dreamhost ännu? 😉

Jag hittade en brist med Dreamhost om man tänker använda som backup FTP:

http://wiki.dreamhost.com/index.php/FTP#FTP_Security

De stöder alltså inte FTP över SSL ännu. De stöder FTP över SSH, men det stöds i gengäld inte av det backup-program som jag hittat och skulle vilja använda, närmare bestämt SyncBackSE:

http://www.2brightsparks.com/syncback/sbse-features.html

Någon annan som kör FTP backup, och i så fall vilken lösning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, nån som tagit steget och börjat köra med Dreamhost ännu? 😉

Jag hittade en brist med Dreamhost om man tänker använda som backup FTP:

http://wiki.dreamhost.com/index.php/FTP#FTP_Security

De stöder alltså inte FTP över SSL ännu. De stöder FTP över SSH, men det stöds i gengäld inte av det backup-program som jag hittat och skulle vilja använda, närmare bestämt SyncBackSE:

http://www.2brightsparks.com/syncback/sbse-features.html

Någon annan som kör FTP backup, och i så fall vilken lösning?

Antar att du kan logga in med ssh, då kan sätta upp en ssh tunnel med socks proxy och sedan köra SyncBackSE via SocksCap. Var lite nyfiken på SyncBackSE för egen del, så jag testade detta mot min egen server, funkade utan problem. Säg till om du behöver mer detaljerad hjälp :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Tur att man väntade med att regga sist, fick ännu bättre deal nu:

New Charge: $190.80 (2 years of L1.)

- $97.00 (STUDIOFORUM1 "Maximal rabatt 😄")

Due Now: $93.80

Dvs med aktuell kurs blir det c:a 330 kr per år, och då får jag:

Disk Storage at signup 200 GB

+ Automatically Increases Weekly By: 1 GB

Monthly Bandwidth at signup 2 TB

+ Automatically Increases Weekly By: 16 GB

samt allt annat som ingår i Crazy Domain Insane! paketet här:

http://www.dreamhost.com/hosting.html

Kan inte vara annat än dj-vligt nöjd. Lär ju räcka för backup ett tag. 😉

Nu ska jag bara snickra ihop en SFTP eller FTPS backup-lösning...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...