Jump to content
Annons

Reason suger gissa vilket program.


Morre

Recommended Posts

Annons
Har alldrig tyckt om Reason mixade i hopp den här låten.

I vilket program gissa ?

Cubase

Sonar

Pro Tools

FL Studio

Ableton Live

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=347208

Låt Show Me Your Love

klicka på play hi-fi

Eh... va...? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

1: Som olsberg skriver, var relevant och i frågor om vilket program som är till vad, låt det då vara sakliga argument och inte tyckanden.

2: Skärpning på er andra. Låt inte alla trådar blarra ut till vad som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

På vilket sätt menar du att Reason suger? Saknar det något eller är det du som inte gillar programmet i allmänhet? Om det är det sistnämnda så bör du inte komma med påståenden som i rubriken.

Det är ett fritt land jag har alldrig tyckt om det bara fast en del trum ljud är ok.

Synd att dom inte säljer deras program och synthar som vst pluggar.

Morre. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ett fritt land jag har alldrig tyckt om det bara fast en del trum ljud är ok.

Synd att dom inte säljer deras program och synthar som vst pluggar.

Morre. 😎

Det är ett fritt land, men inte ett fritt forum. En av reglerna är just att man ska kunna backa upp sina påståenden med fakta eller vara tydlig med att det är just åsikter.

Och "Reason är skit" är inte ens någon åsikt det är bara ett omotiverat påhopp. Skriv vad som är dåligt med Reason och varför andra program är bättre. Posta gärna ljudexempel från bägge programmen när du ändå gör en jämförelse.

/Majken

Redigerat av Majken
Link to comment
Dela på andra sajter

"Om du är blåst blir trådfan låst."

🙂

Skit in skit ut i mixen tycker att dom flesta mjukvaru syntarna låter lite tunt.

Och det vore kul om Reason var som vst pluggar med sina synthar m.m då kunde man välja vilken man tyckte om.

Reason har några bra trum ljud trots allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Morre:

Försök att använda lite kommatecken och punkter, det är otroligt jobbigt att läsa dina inlägg.

Är inte språkpolis i vanliga fall, men när man måste läsa om en mening flera gånger för att man inte fattar att det egentligen ska vara två meningar, så känns det liiite väl extremt.

/Daniel

Edit: Missade en bokstav i mitt namn .. pinsamt 😛

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Angående din låt, jag har ingen aning om vad den är mixad i; känns som det också kvittar..

Förstår idén till låten, den är inte alls dum, men själva produktionen och arrangemanget låter alldeles för avskalat, enkelt och använt... Försök att få med lite fler element i dina låtar..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...