Jump to content
Annons

Fading Light


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Fading Light

* ARTIST/GRUPP: Hea

* GENRE: Orkestral filmmusik?

* LÅTLÄNGD: 0:51

* KOMPOSITÖR: Hea

* PRODUCENT: Hea

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 0,97 MB

* STATUS: Demo

* LÅTLÄNK: Fading Light

Jag kände att inspirationen föll på så jag gjorde det här stycket nyss. Det är inget seriöst projekt, mest ett stundens infall. 🙂

Jag blev toknöjd. Hoppas ni gillar den.

P.S. Av någon anledning så kan jag inte ladda upp låten på Studios server. Låten ligger därför tillsvidare på www.filewire.com.

EDIT: Ny version upplagd. Slagverken är lägre i volym nu.

Redigerat av BaldByChoice
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tyckte det var enkelt och snyggt. Där det slutade kändes det som att antingen kommer dödsstöten eller så blir det vackert durigt.

Tyckte nog att det fanns väldigt lite fog för slagverket... men det är svårt att få ihop, kanske ngn annan instrumentgrupp som lever med slagverket... typ bleck-blås eller träblås som gör ngt intressant samtidigt, typ mosh-drillar eller så. Eller att slagverket ligger ännu mer... ja... lek själv! =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Jag tyckte det var enkelt och snyggt. Där det slutade kändes det som att antingen kommer dödsstöten eller så blir det vackert durigt.

Tyckte nog att det fanns väldigt lite fog för slagverket... men det är svårt att få ihop, kanske ngn annan instrumentgrupp som lever med slagverket... typ bleck-blås eller träblås som gör ngt intressant samtidigt, typ mosh-drillar eller så. Eller att slagverket ligger ännu mer... ja... lek själv! =)

Tack steflund. 😳

EDIT: Förresten, vad är "mosh-drilla"? 😉

Redigerat av BaldByChoice
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte det var enkelt och snyggt. Där det slutade kändes det som att antingen kommer dödsstöten eller så blir det vackert durigt.

Tyckte nog att det fanns väldigt lite fog för slagverket... men det är svårt att få ihop, kanske ngn annan instrumentgrupp som lever med slagverket... typ bleck-blås eller träblås som gör ngt intressant samtidigt, typ mosh-drillar eller så. Eller att slagverket ligger ännu mer... ja... lek själv! =)

Tack steflund. 😳

EDIT: Förresten, vad är "mosh-drilla"? 😉

Drilla snabbt! =) Tänkte ngt som sväller i anslutning till tremolot på timpanin du använder. På de enskilda slagen kan du ju lägga bas sektionen och låta cellon endast hålla basen. Eller så tar du bort slagverket till innan den nya delen (som inte finns).

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjaha! Vad ska man säga??? 😉 Snygg intro. Lät lite som en demo för en orkester-sample-demo eller nåt.. Men det kom ju aldrig i gång ju.. Fast visst var det en skön demo.

Hmm.. Jag fick vissa associationer till en demo till Kurzweil K2000 jag hade i min gamla 1992-tals synt.. Kolla in The Chase och den är mer än intro... Bara synten själv som jobba här.. Inga externa effekter eller nåt.. Jag älskar denna synth 😄 Och att man kan köpa den beggad för mindre än 5000:- i dagens läge gör ju inte saken sämmre 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Dock blev jag fullständigt popup-bombad när jag klickar på länken. Funkarnte. ??

😉

Jag får inte en enda popup när jag går in på den sidan... 😮

Tyvärr så funkar det fortfarande inte att ladda upp låten till Studios server. 😉

Hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig med detta... Olsberg? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...