Coffeemidget Postat 12 juni 2006 Postat 12 juni 2006 Har plöjt ner ca: 3 - 4 timmar sammanlagt de senaste dagarna pÄ att kamma igenom vÀrldens utbud av mp3-spelare, och det irriterar min krÀkreflex. SÄ fort jag hittar en anstÀndig spelare sÄ visar det sig att man mÄste installera nÄn jÀvla Safety-mit-zehr-copyrights ALà AJ-TJUNZ program för att bara beaffra över nÄgra lÄtar pÄ sin spelare. KlÀmmer inte skon dÀr, sÄ klÀmmer den pÄ batteritid, pris, interfejs, kapacitet, stöttade format eller nÄgot annat. Har lekt lie med en Ipod black 30GB och gillar dem, men avskyr att lÄtar man lÀgger över konverteras innan de förs över. Plus att man mÄste ha skit Itunes pÄ datorn. NÄn som kan rekomendera nÄgot? eller ÄtminstÄne en bra Mp3spelare sida/forum som man kan kamma igenom.
isotone Postat 12 juni 2006 Postat 12 juni 2006 Sorry, kan inte rekommendera nÄt annat Àn just iPod, och mÀrk dÄ att jag Àr PC-anvÀndare. Tycker iTunes Àr ett finfint program nu, var motstrÀvig i början. Vad menar du egentligen med att "lÄtar man lÀgger över konverteras innan de förs över"? Menar du direkt frÄn CD eller? Ja de mÄste ju rippas först. Men det lÄter som om du missat en instÀllningfunktion. Jag behöver dÄ minsann inte konvertera om mina mp3-filer innan jag exporterar dem till min lilla vita.
L.C Postat 12 juni 2006 Postat 12 juni 2006 (redigerat) Jag har stört mig pĂ„ detta lĂ€nge med vettu. Sony Ă€r riktiga krĂ€k pĂ„ den punkten. Itunes kan jag accpetera till viss grad pga att det Ă„tminstone Ă€r stabilt. Sonys program Ă€r ett crashhelvete utan like. đ Det jag gjorde var att strunta i en MP3 spelare. Jag stoppa istĂ€llet i ett 1 gig minneskort i min K750i. Har du en telefon med stöd för MP3 och drag and dropp rekomenderar jag detta istĂ€llet. Nu nĂ€r MS slĂ€ppt sitt urge(iofs inte hĂ€r) och sin WMP11 beta börjar allt fler spelare stödja överföring via denna istĂ€llet. đ Redigerat 12 juni 2006 av L.C
Coffeemidget Postat 12 juni 2006 TrÄdstartare Postat 12 juni 2006 Sorry, kan inte rekommendera nÄt annat Àn just iPod, och mÀrk dÄ att jag Àr PC-anvÀndare. Tycker iTunes Àr ett finfint program nu, var motstrÀvig i början. Vad menar du egentligen med att "lÄtar man lÀgger över konverteras innan de förs över"? Menar du direkt frÄn CD eller? Ja de mÄste ju rippas först. Men det lÄter som om du missat en instÀllningfunktion. Jag behöver dÄ minsann inte konvertera om mina mp3-filer innan jag exporterar dem till min lilla vita. Jao. NÀr du för över lÄtar frÄn din burk genom Itunes till din Ipod sÄ formateras dom tydligen pÄ nÄgot vis. Vi kan sÀga att det Àr obekrÀftat, för jag har ju inte provat sjÀlv. Tycker fortfarande att det Àr en fekaliedusch i ögat att man inte bara kan föra över fritt Ä lÀtt som en regular HD.
Linus Postat 12 juni 2006 Postat 12 juni 2006 iRiver H100 / iRiver H300 Spelar MP3, WAV, WMA, ASF, Ogg Vorbis och FM-radio. Inspelning frÄn analog eller digital ingÄng, frÄn intern eller extern mikrofon eller frÄn radion. Inget programkrav och inga drivrutiner. Kasta över filerna fram och tillbaka med Utforskaren likt ett USB-minne/extern hÄrddisk. Bra ljud.
milton Postat 12 juni 2006 Postat 12 juni 2006 (redigerat) Tja, det finns en anledning till iPod (för ett tag sedan) hade en 80% marknadsandel borta i USA. iPod + iTunes Ă€r helt enkelt en uppskattad kombination. Jag ogilla iTunes i början, trots att jag Ă€r mac-anvĂ€ndare, men har blivit upp över öronen förĂ€lskad â sökfunktionen regerar, jag kan dela musik med grannarna (samma nĂ€tverk), och den Ă€r stabil som en cementblandare. Konvertering vid överföring till spelaren Ă€r inget jag mĂ€rkt av. Alls faktiskt. Det Ă€r inte sĂ„ att den skriver om filhuvudena medan ljudet Ă€r det samma (som t.ex. wav & aiff Ă€r samma ljud, med olika filhuvuden)? Har svĂ„rt att tro den gör en riktig konvertering, det borde ta lĂ€ngre tid Ă€n vad det gör...och höras....men men, jag kan ha fel. Om du Ă€ndĂ„ vill undvika iTunes, kolla in iRiver som Linus sa. Good luck! Redigerat 12 juni 2006 av milton
Umemagnus Postat 12 juni 2006 Postat 12 juni 2006 fÄr nog ocksÄ stÀlla mig i "Hejja-iPod-iTunes"-ledet. Tycker att det funkar alldeles utmÀrkt.. sen den (eventuella) förÀndringen som blir i musiken, Àr dÄ inget man mÀrker av, eftersom att man ÀndÄ gÄr omkring med iPoden Ä dÄ Àre ju ÀndÄ en massa annat ljud runtomkring som "stör" mycket mer... Enligt min Äsikt...
spaceman Postat 12 juni 2006 Postat 12 juni 2006 Har en iPod pÄ 60gb som fungerar utmÀrkt. Eftersom jag Àr allegrisk mot iTunes och kör pc sÄ har jag köpt Anapod explorer http://www.redchairsoftware.com/anapod/ Bara att markera mappen man vill skicka in i iPoden högerklicka send to Anapod sÄ skapar den playlist och trycker över filerna.
rainydays Postat 12 juni 2006 Postat 12 juni 2006 Jag instĂ€mmer med Linus. iRiver gör bra spelare och Ă€r vĂ€ldigt öppna i sitt tĂ€nkande. Sen fĂ„r du tĂ€nka pĂ„ att vissa spelare funkar som en vanlig mass storage device trots att de levererar ett program till den, alla krĂ€ver inte att man hackar sönder filerna först đ± De tĂ€nker vĂ€l att det ska ge mervĂ€rde eller nĂ„got.
rainydays Postat 12 juni 2006 Postat 12 juni 2006 Tja, det finns en anledning till iPod (för ett tag sedan) hade en 80% marknadsandel borta i USA.iPod + iTunes Ă€r helt enkelt en uppskattad kombination. Tror du verkligen att det Ă€r den största anledningen till iPodens populĂ€ritet? Jag skulle snarare pĂ„stĂ„ att det Ă€r pga aggressiv marknadsföring, bland annat i musikvideos. Och den (dĂ„) utstickande designen med vita lurar etc. gjorde att folk kunde sĂ€rskilja den lĂ€ttare. Tack var deras marknadsföring sĂ„ har mp3-spelare i stort sett blivit synonymt med iPod. SĂ„ vad köper folk nĂ€r de ska köpa en mp3-spelare? Det som alla andra har, det som deras tuffa idoler anvĂ€nder, det enda mĂ€rke de kĂ€nner till. För det mĂ„ste ju vara det bĂ€sta? Det handlar inte om nĂ„gon mjukvara eller teknisk överlĂ€gsenhet. KĂ€nner inte folk till nĂ„got annat sĂ„ har de inte sĂ€rskilt mycket att jĂ€mföra med heller. Det Ă€r precis likadant med Line 6 och deras Pod. De har anvĂ€nt nĂ€stan precis samma marknadsföringsmetoder. Vill minnas att nĂ„gon nyligen benĂ€mde V-ampen som hans "blĂ„a pod" i en annan trĂ„d för ett tag sen tex đ±
milton Postat 12 juni 2006 Postat 12 juni 2006 (redigerat) Tror du verkligen att det Àr den största anledningen till iPodens populÀritet?Jag skulle snarare pÄstÄ att det Àr pga aggressiv marknadsföring, bland annat i musikvideos. Och den (dÄ) utstickande designen med vita lurar etc. gjorde att folk kunde sÀrskilja den lÀttare. Tack var deras marknadsföring sÄ har mp3-spelare i stort sett blivit synonymt med iPod. SÄ vad köper folk nÀr de ska köpa en mp3-spelare? Det som alla andra har, det som deras tuffa idoler anvÀnder, det enda mÀrke de kÀnner till. För det mÄste ju vara det bÀsta? Det handlar inte om nÄgon mjukvara eller teknisk överlÀgsenhet. KÀnner inte folk till nÄgot annat sÄ har de inte sÀrskilt mycket att jÀmföra med heller. Det Àr precis likadant med Line 6 och deras Pod. De har anvÀnt nÀstan precis samma marknadsföringsmetoder. Vill minnas att nÄgon nyligen benÀmde V-ampen som hans "blÄa pod" i en annan trÄd för ett tag sen tex Nej det tror jag inte, bra marknadsföring har varit nyckeln till framgÄngen. Produkterna i sig Àr inte tekniskt överlÀgsna. Men, marknadsföringen hade inte lyckats utan fungerande produkter bakom, och det var vad jag ville sÀga med mitt inlÀgg: iPod+iTunes funkar j-vligt bra. Men nu var det ju inte det trÄden handla om... Redigerat 12 juni 2006 av milton
Neko Postat 12 juni 2006 Postat 12 juni 2006 Allt gÄr att sÀlja med mördande reklam. Men bortsett frÄn det, jag ogillade iTunes skarp innan, men har nu skaffat en iPod, tvingat mig lÀra iTunes och vad jag vÀxlade fort... Katalogiseringssystemet Àr helt underbart smidigt. Helt klart frÀlst.
hegobald Postat 12 juni 2006 Postat 12 juni 2006 Mmm.. Itunes har sina fördelar.. Och som Trombonisten nĂ€mnde tidigare.. Ett bra sĂ€tt att "mĂ€rka" sina lĂ„tar pĂ„ dessutom. JĂ€mför man WMP och Itunes sĂ„ vĂ€ljer jag Itunes.. men det Ă€r en j**la massa annan dret som installeras pĂ„ datorn med Itunes.. Och som hamnar i startupen pĂ„ datorn.. SĂ„nt hatar jag đ . Men som tidigare nĂ€mnts sĂ„ finns ju Anapods och pĂ„ frammarsh Ă€ven SongBird.. Fast ska du ha det som i ursprungsfrĂ„gan (progamvarufritt) dĂ„ gĂ€ller Linus alternativ med Iriver.. Funkar som vanliga USB-minnen .. Bara att dra och slĂ€ppa mp3, ogg, wma filer sĂ„ lirar det sen.. đ
nurfen Postat 13 juni 2006 Postat 13 juni 2006 AlltsĂ„, egentligen finns det ingen anledning att ha en separat MP3-spelare lĂ€ngre. Jag har en SE W810i med 4 GB minne, och den funkar som en dröm. Bra ljud, man kopplar sina lurar till en mik sĂ„ man har handsfree med vilka lurar man vill, batteritiden Ă€r bra och den vĂ€ger dessutom "ingenting". NĂ„gon som vill köpa min Creative Zen Touch 20 GB? đ
Coffeemidget Postat 13 juni 2006 TrÄdstartare Postat 13 juni 2006 (redigerat) DehÀr med att Itunes konverterar e ju lite outstuderat frÄn min sida.. Om jag förstÄtt det rÀtt sÄ funkar inte musikfiler som man lÀgger över direkt frÄn vanliga utforskaren. Vad Itunes egentligen gör Àr ett mysterium (nÄn sa nÄgot om header Ä Id3tag tror jag, verkar inte helt osannolikt) Brorsan installerade Itunes pÄ min dator, dÄ började den fiffla med startuppen och ligga i bakgrunden.. hatar sÄnt.. MÄste man tillÄta det eller kan man mygla bort det och fortfarande ha en fungerande Itunes? fÄr kika till domdÀr songbird och anapod en snabbis. edit : funkande Àr inget ord. edit2 : Man kan altsÄ skita i Itunes totalt Ä anvÀnda AnaPod istÀllet? Redigerat 13 juni 2006 av Coffeemidget
Linus Postat 13 juni 2006 Postat 13 juni 2006 AlltsĂ„, egentligen finns det ingen anledning att ha en separat MP3-spelare lĂ€ngre. Jag har en SE W810i med 4 GB minne... Mjae, jag lyssnar pĂ„ min W800 vart jag gĂ„r. Det lĂ„ter okej i mina snĂ€ckor, och miljön runt mig lĂ„ter en hel del ocksĂ„. I en tyst miljö kan man höra kvantiseringsbruset forsa frĂ„n telefonen... đ Men nĂ€r jag vill lyssna i lugn och ro med bra lurar svĂ€nger jag direkt över till min Hi-MD. Det Ă€r stenhĂ„rd skillnad i ljudkvalitet mellan dem!
Hellpig Postat 13 juni 2006 Postat 13 juni 2006 AlltsĂ„, egentligen finns det ingen anledning att ha en separat MP3-spelare lĂ€ngre. Jag har en SE W810i med 4 GB minne, och den funkar som en dröm. Bra ljud, man kopplar sina lurar till en mik sĂ„ man har handsfree med vilka lurar man vill, batteritiden Ă€r bra och den vĂ€ger dessutom "ingenting". NĂ„gon som vill köpa min Creative Zen Touch 20 GB? đ Jag Ă€r benĂ€gen att hĂ„lla med dĂ€r. Funderade lĂ€nge pĂ„ att köpa en iRiver men det blev aldrig av. Jag har haft en SE k750i och nu en Qtek 8310 men jag trodde att ljudet i en MP3-spelare skulle vara mycket bĂ€ttre... testade en iRiver hos en polare i helgen o det var inte sĂ„ vĂ€rst mycket bĂ€ttre ljud.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.