Jump to content
Annons

SM Pro Audio


Frank Zappa

Recommended Posts

Nån som kollat in SM pro audios hemsida, fan de har ju en del sjyssta grejer till löjliga priser.

Vu mätare 1440:- (thomann)

vu8_l1.jpg

Som Mackie Big Knob fast billigare. 1250:- (thomann)

mpatch2_l1.jpg

Optisk kompressor 8 kanaler. Dock tror jag inte att det är balanserade ingångar. Om inget annat kan man ha den för att lysa upp racket.

oc8e_l1.jpg

Är det nån som har erfarenhet av grejer från SM Pro Audio?

Det är löjligt billigt, låter det löjligt också?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tidigare har jag tagit dem från en dansk distributör, men snart finns de i Sverige också. De är i kvalitet ungefär som Behringer och andra budgetmärken, men det kanske känns bättre att placera burkar ett mindre bespottat märke i sin hemstudio... 🙂 Precis som alla andra budgetmärken, så tillverkas de i Kina. Micarna är brandade kinesiska modeller, som så många andra nu för tiden, men jag har ingen aning om vilken fabrik de kommer ifrån...

M-Patch (som milt uttryckt är en SKITBRA passiv volymkontroll) sålde jag massor av - och en del av deras 8-kanaliga preamp och deras hörlursförstärkare. Rör-preamparna är helt ok - och om du passar på snabbt, så har jag en TB202 kvar till ett vrakpris från den "gamla" leverantören... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja det kommer att bli Line audios micpreampar, bandet och jag håller på och bygger en studio, kommer att spela in en del andra band också. Jag hör av mig till dig när jag börjar köpa in grejer, så får vi snacka då. 🙂

Ja det måste vara ett budgetmärke, men de här VU-mätarna ser ju riktigt fräcka ut, och

de påverkar ju inte ljudet så det spelar nog ingen roll om de är budget eller inte. För 1500:- kan man ju köpa några bara för att det ska se snyggt ut i racken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja det kommer att bli Line audios micpreampar, bandet och jag håller på och bygger en studio, kommer att spela in en del andra band också. Jag hör av mig till dig när jag börjar köpa in grejer, så får vi snacka då. 🙂

Ja det måste vara ett budgetmärke, men de här VU-mätarna ser ju riktigt fräcka ut, och

de påverkar ju inte ljudet så det spelar nog ingen roll om de är budget eller inte. För 1500:- kan man ju köpa några bara för att det ska se snyggt ut i racken.

Line Audio? Då får du i alla fall riktigt suveräna preamps, som är svåra att överglänsa till rimliga pengar. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska inte säga något, men kllhjhoanafgoi oröaoöaugö aöbfsdauoihö-ölnas asnflöaisondf uwenrföanffasnfda. (cencurerat av högre makter)

Jag skulle tveklöst välja OMP och kanske tillfälligt skaffa billigaste tänkbara A/D-omvandlare i väntan på något trevligare... 😳

Det är klart, att om det behövs en riktigt bra lösning just nu, skulle jag nog välja en RME ADI-8 DS eller liknande, för att hålla hög klass även på omvandlingen. 😱

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Nej det är ingen brådska, men kan du säga ett datum när khkh khkh kdg jhsdgjf gsdf jshdgfjgjds (censurerat) kommer ut?

Kan det vara den nya uppdateringen han gör? En kompis pratade med tillverkaren om OMPn och han sa att det är uppdateringar på gång och att det är bättre att han väntar med att beställa.

Om du inte kan ge ett datum, kan jag maila dig om det? jag lovar att inte sprida. 😄

Redigerat av Frank Zappa
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...