Jump to content
Annons

Skrota eller icke skrota?


Krokodil

Recommended Posts

Hej,

Det är så att jag arbetat på en liten låt ett bra tag. I början var det något nytt och kul, men nu börjar det mest bli en plåga. Jag funderar på att kasta bort hela rasket, för har slut på ideer och framförallt ork. Har fastnat i vinkelvolten, så att säga.

Vad tycker ni? Är de bättre göra processen kort, lägga ner och starta om från början, eller nöta sig mot slutet?

Tackotack /Henrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Kan man nog säga. Känns som jag tappar bort mig i det och inte tar mig framåt. Överproducerad är nog rätt ord. Tror jag trivs bättre när det är "enklare".

Redigerat av Krokodil
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker helt klart att du ska lägga den på hyllan ett tag tills du börjar få lust att köra på den igen. det kan ta ett par veckor/månader...eller aldrig.

Men det viktigaste är nog att inte försöka att klämma fram något, det ska aldrig kännas som ett tvång. Musik ska ju va skoj!

Så håll du upp med låten ett tag med gott samvete. Börja med en annan låt istället, jag tror inte den första låten blir svartis 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej du,

Satt häromdagen med en låt som faktiskt började bli färdig, men det kändes inte riktigt bra ändå, jag fick lixom inte till soundet. Så jag tänkte är det något som är helt fel Eq:at eller galet komprimerat. Började Muta MASSA grejjer!!! Visst helt plötsligt kom ju LÅTEN fram oxå.

Utgick från sång och Ak Gitarr och byggde därifrån. Mina jättefina versstråkar som jag lagt ner SÅ mycket tid på fick inte vara med 🙁 Plock Gitarrer försvann helt, osv.

Kill Your Darlings !

Klyscha !!!

men det funkar..... 😛

....ibland, (ska göra en bara stråkar o sång version sen 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla bra svar. Jag brukar arbeta till Erik Gadds filosofi, försöka få det så fylligt som möjligt, med så få kanaler som möjligt. Men är övertygad om att det inte bara vi som tänkt på det 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...