Jump to content
Annons

Önskemål på förbätttringar i Pt.


Pegu

Recommended Posts

Köpte en m-box för ett halvår sedan och gillar Pt skarpt.

Har alltid jobbat i Cubase innan.

1.Det jag verkligen saknar är automatisk delaycompensation till till mitt Uad-1 kort.

Hoppas verkligen att det kommer snart......

2. Några rtas modulations pluggar vore inte så dumt heller.

3. Gärna en freeze funktion.

4. Mp3 import och export i programmet borde finnas med från början.

Det var allt för nu men det kommer mer.

Pegu

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
2. Några rtas modulations pluggar vore inte så dumt heller.

4. Mp3 import och export i programmet borde finnas med från början.

Halloj,

Vad menar du med modulations pluggar? Om jag inte missförstår dig så finns det redan massvis med sådana.

Om jag inte minns fel så är anledningen till att man måste köpa till MP3 optionen separat en ren licenshistoria för att hantera licensrättigheten till dem som äger de rättigheterna. Kostar endast 16,95 EUR (och ingår även i de olika Toolkits som finns nu)

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig är det PT som gäller men jag skulle gärna se att midi delen förbättras mer.

Det jag skulle vilja ha är ett separat midi editerings fönster.

Typ som i cubase när man klickar på en region att det kommer upp ett fönster med endast det spåret man vill editera, in zoomat och klart...

Nu blir det en väldig massa onödiga in zoomningar och man får ju ändra track hight hela tiden.

Visserligen vet jag hur man gör allt det där smidigt men det känns ändå lite jobbigt! 😏

Kort kommandon för solo/mute vore bra med (som nån tog upp nyligen i en tråd här)

Sen kan jag inte komma på fler saker jag vill föbättra just nu, förutom att Music toolkit skulle vart med fån början... Men det är väl så det är tills man får råd till ett HD. 🙂

Edit: När kommer 003?

Redigerat av Bobogura
Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag skulle vilja ha är ett separat midi editerings fönster.

Typ som i cubase när man klickar på en region att det kommer upp ett fönster med endast det spåret man vill editera, in zoomat och klart...

Nu blir det en väldig massa onödiga in zoomningar och man får ju ändra track hight hela tiden.

Visserligen vet jag hur man gör allt det där smidigt men det känns ändå lite jobbigt! 😆

Tryck bara på E-tangenten (efter att ha markerat ett område) med command focus aktiverad så har du exakt den funktionen du söker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...