Jump to content
Annons

Frost!


Dream Exp.

Recommended Posts

Hejsan!

Jag har av ren nyfikenhet varit inne lite på frosts hemsida och kollat runt lite men jag hittar inte att det står någonstans vilket ljudkort som sitter i burkarna. Tänkte såväl på de stationära som de bärbara.

Någon som vet?

Redigerat av Dream Exp.
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nope, ljudkort är meningen att man köper själv. Ingår väl ett integrerat ljudkort om jag inte minns fel, men det är ju inte för musikbruk.

Eftersom behov och krav på ljudkort är så enormt olika, vore det inte så smart att slå ihop dator med ljudkort. Vad de har gjort istället är att de har testat burkarna med mängder av olika kort (även de som inte är från Luthman) och lägger med drivrutiner till dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nope, ljudkort är meningen att man köper själv. Ingår väl ett integrerat ljudkort om jag inte minns fel, men det är ju inte för musikbruk.

Eftersom behov och krav på ljudkort är så enormt olika, vore det inte så smart att slå ihop dator med ljudkort. Vad de har gjort istället är att de har testat burkarna med mängder av olika kort (även de som inte är från Luthman) och lägger med drivrutiner till dem.

Skulle dom inte kunna skippa det integrerade och slänga med ett M-audio 24/96 eller ett EMU 0404. Borde inte bli speciellt mycket dyrare.

Link to comment
Dela på andra sajter

OM det sitter med ett integrerat så är det just integrerat - det vill säga omöjligt att ta bort. Det går att inaktivera, men inte ersätta fysiskt. Skulle tippa på att ett integrerat kort kostar runt 75 kronor (om ens det) att lägga med på ett moderkort och ett 2496 kostar ju aningens mer än så, även om det är billigt 😄

Drivrutinerna till 2496 eller 0404 ska vad jag vet ligga i burken, bara att plugga in om ett sådant önskas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ville bara komplettera med lite info.

Frosts laptops har intergrerade ljudkort, Realtekkretsar om jag inte minns fel

Inget man använder till musikproduktion om man säger så, men det kan ju vara smidigt att ha ändå.

Jag själv tex. har en liten fin M-Audio ryggsäck som rymmer min Frost, en Oxygen 8, ett FW-Solo ljudkort och lite annat skit som mickar, möss och kablar.

Och ibland vill man ju spela upp något som man spelat in för en intresserad, och då kan det vara skönt att slippa hålla på att koppla upp ljudkort mm. för en snabb lyssning.

Eller om man vill spela Civ 4 i turnébussen :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...