Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vi hadde för en tid sedan en kanal pÄ Dalnets server: #studio.se

Det funkade ju fin fint men det ballaur efter ett tag, sÄ vi gör Äter igen ett försök pÄ Dalnet med kanalen #Studio.se

Klaga inte pÄ val av server dÄ denna var mest lÀmplig.

För dig som int evet vad irc Àr:

Irc Àr ett nÀtverk av servrar för att chata i realtid.

För att loggain pÄ en server behöver du en klient. En lÀmplig sÄdan Àr mIRC som du hittar gratiis pÄ http://www.mirc.com

NÀr du laddatner programet och installerat det sÄ startar du det och fyller i ditt nick osv. Sedan klickar du pÄ okey och skriver : /server irc.dal.net i det stora tomma vita fönstret. Efter ett tag sÄ kommer det massa text som rullar i det vita fönstret. NÀr all text Àr utmatad sÄ skriver du : /j #studio.se

Hoppas att denna gÄn skall hÄlla sig lite lÀngre Àn den förra..

Jag kommer sitte o idla i kanalen ett tag nu sÄ ingen snor den för oss, fölr jag har inte reggat den Ànnu men snart sÄ. Pluffo kanske lÀgger en eggdropp dÀr som sist, vem vet?

Annons
Postat
  LĂ„dan sa:
Pluffo kanske lÀgger en eggdropp dÀr som sist, vem vet?

Va? Skulle jag ha gjort nĂ„gonting sĂ„dant? Jag var till och med tvungen att kolla upp ordet pĂ„ Wikipedia för att förstĂ„ vad sjuton du snackade om 😆

Postat
  Pluffo sa:
  LĂ„dan sa:
Pluffo kanske lÀgger en eggdropp dÀr som sist, vem vet?

Va? Skulle jag ha gjort nĂ„gonting sĂ„dant? Jag var till och med tvungen att kolla upp ordet pĂ„ Wikipedia för att förstĂ„ vad sjuton du snackade om 😕

e det jag som e vimsig nu eller? haha

Postat (redigerat)

Oh, tĂ€nk att jag tĂ€nkte pĂ„ detta hĂ€romdagen, man borde ha en studiochatt. Yeah, jag Ă€r inne iaf. Inte allt för högt tempo. 😕

EDIT: OJ! Detta var visst inlÀgg #909 för mej, det firar vi med en bild:

tr909.jpg

Redigerat av tbruce
Postat
  Citat
[18:50] ->> You joined channel #studio.se

[18:50] ->> Topic is: Denna kanal drivs inte av tidningen studio, utan av dess medlemmar

[18:50] ->> Topic set by Lodan on 2006-05-30 16:45:15

[18:51] <Boten_Anna> Jag Àr ingen bot

[18:51] <Boten_Anna> Jag Àr en vÀldigt vÀldigt vacker tjej

😕

Postat

Undrar hur mĂ„nga som kommer heta Anna i chatten p.g.a trancers lĂ„t 🙁

Den gjorde basshunter till vÀlkÀnd hÀr.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

inte jag i varjefall. men skall man ha en bot, mÄste den vÀl heta anna?

Postat
  tsmalmbe sa:
inte jag i varjefall. men skall man ha en bot, mÄste den vÀl heta anna?

gubben nu e jag inne.. Ge mig op sĂ„ jag kan leka kung o regga kanalen osĂ„đŸ˜†

Postat (redigerat)

hÄll kanalen levande.. Vi har tvÄ st "aop" som fÄr vara moderatorer pÄ kanalen.. Folk som inte sköter sig blir kickad och i vÀrsta fall bannad!

frÄgor om kanalen och irc kan stÀllas till: Mig , mornel eller tsmalmbe

Redigerat av LÄdan
Postat

DÄ Àr du nog pÄ fel server. #studio.se pÄ irc.dal.net.

Postat
  Overkill sa:
Ja Pazo förklar nu men jag fattar inte hur jag kommer till Dalnet sevrern, i min lista finns ingen 🙂

i man fönstret skriver du: /server irc.dal.net sedan joinar du oss igenom att skriva /j studio.se

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

mozilla.se.eu.dal.net ligger _liiiite_ nÀrmare ju!

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

#studio.se pÄ dalnet.

felet ligger kanske mellan keyboarden o ryggstödet, kolla dÀr först?

Postat
  tsmalmbe sa:
#studio.se pÄ dalnet.

felet ligger kanske mellan keyboarden o ryggstödet, kolla dÀr först?

Ja sĂ„ var det visst 😉 fast inte mitt tngtbord och ryggstöd utan lĂ„dans 😉 för han skrev /j studio.se nĂ€r det skulle vara /j #studio.se.

(VadĂ„ irc-rookie 😆 varför kallar du mej det? 😳 )

Postat

🙂 fan va nice.har hafft samma tanke!!!

kan ju bli rigtigt bra om folk hjÀlper till och joinar kanalen,ska försöka fÄ in lite slöa idlare ÄxÄ.sjÀlv kommer jag sitta 24/7 fram till sem

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Du har missförstĂ„tt, vi Ă€r bara DÖDStrötta, inte döda. Kliniskt sett Ă€r det en viss skillnad.

Tror jag.

Hmm.

Bump?

Nehej dÄ.

• 2 veckor senare...
Postat

Det Àr alldeles för dött i kanalen sÄhÀr under sommaren! Förresten, det Àr alltid dött...

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

B-U-M-P.

Vi vill ha mera skitkastande och OT pÄ kanalen, vi som Àr dÀr Àr alltför snÀlla.

Postat

hepp, Ă€r inne nu. Ska dra igĂ„ng xchat pĂ„ en av studiomaskinerna nĂ€r jag gĂ„r hem. DĂ„ kan jag idla 24/7. 😳

Postat

jag skaffade en annan, som jag skrevom lite men x-pander tyckte det var störande, sÄ anna fick dö

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.