ThomasJ Postat 30 maj 2006 Postat 30 maj 2006 Vi hadde för en tid sedan en kanal pÄ Dalnets server: #studio.se Det funkade ju fin fint men det ballaur efter ett tag, sÄ vi gör Äter igen ett försök pÄ Dalnet med kanalen #Studio.se Klaga inte pÄ val av server dÄ denna var mest lÀmplig. För dig som int evet vad irc Àr: Irc Àr ett nÀtverk av servrar för att chata i realtid. För att loggain pÄ en server behöver du en klient. En lÀmplig sÄdan Àr mIRC som du hittar gratiis pÄ http://www.mirc.com NÀr du laddatner programet och installerat det sÄ startar du det och fyller i ditt nick osv. Sedan klickar du pÄ okey och skriver : /server irc.dal.net i det stora tomma vita fönstret. Efter ett tag sÄ kommer det massa text som rullar i det vita fönstret. NÀr all text Àr utmatad sÄ skriver du : /j #studio.se Hoppas att denna gÄn skall hÄlla sig lite lÀngre Àn den förra.. Jag kommer sitte o idla i kanalen ett tag nu sÄ ingen snor den för oss, fölr jag har inte reggat den Ànnu men snart sÄ. Pluffo kanske lÀgger en eggdropp dÀr som sist, vem vet?
Pluffo Postat 30 maj 2006 Postat 30 maj 2006 Pluffo kanske lĂ€gger en eggdropp dĂ€r som sist, vem vet? Va? Skulle jag ha gjort nĂ„gonting sĂ„dant? Jag var till och med tvungen att kolla upp ordet pĂ„ Wikipedia för att förstĂ„ vad sjuton du snackade om đ
ThomasJ Postat 30 maj 2006 TrĂ„dstartare Postat 30 maj 2006 Pluffo kanske lĂ€gger en eggdropp dĂ€r som sist, vem vet? Va? Skulle jag ha gjort nĂ„gonting sĂ„dant? Jag var till och med tvungen att kolla upp ordet pĂ„ Wikipedia för att förstĂ„ vad sjuton du snackade om đ e det jag som e vimsig nu eller? haha
tbruce Postat 30 maj 2006 Postat 30 maj 2006 (redigerat) Oh, tĂ€nk att jag tĂ€nkte pĂ„ detta hĂ€romdagen, man borde ha en studiochatt. Yeah, jag Ă€r inne iaf. Inte allt för högt tempo. đ EDIT: OJ! Detta var visst inlĂ€gg #909 för mej, det firar vi med en bild: Redigerat 30 maj 2006 av tbruce
Linus Postat 30 maj 2006 Postat 30 maj 2006 [18:50] ->> You joined channel #studio.se[18:50] ->> Topic is: Denna kanal drivs inte av tidningen studio, utan av dess medlemmar [18:50] ->> Topic set by Lodan on 2006-05-30 16:45:15 [18:51] <Boten_Anna> Jag Ă€r ingen bot [18:51] <Boten_Anna> Jag Ă€r en vĂ€ldigt vĂ€ldigt vacker tjej đ
Zyan Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 Undrar hur mĂ„nga som kommer heta Anna i chatten p.g.a trancers lĂ„t đ Den gjorde basshunter till vĂ€lkĂ€nd hĂ€r.
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 inte jag i varjefall. men skall man ha en bot, mÄste den vÀl heta anna?
ThomasJ Postat 31 maj 2006 TrĂ„dstartare Postat 31 maj 2006 inte jag i varjefall. men skall man ha en bot, mĂ„ste den vĂ€l heta anna? gubben nu e jag inne.. Ge mig op sĂ„ jag kan leka kung o regga kanalen osĂ„đ
ThomasJ Postat 31 maj 2006 TrÄdstartare Postat 31 maj 2006 (redigerat) hÄll kanalen levande.. Vi har tvÄ st "aop" som fÄr vara moderatorer pÄ kanalen.. Folk som inte sköter sig blir kickad och i vÀrsta fall bannad! frÄgor om kanalen och irc kan stÀllas till: Mig , mornel eller tsmalmbe Redigerat 31 maj 2006 av LÄdan
Overkill Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 jag gĂ„r in nu dĂ„ đ Var inne igĂ„r men dĂ„ fanns det ingen đ
Pazo Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 Ăr ensam nu igen? đ Nej? VI Ă€r vĂ€l fem pers dĂ€r nu!
Overkill Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 Ăr ensam nu igen? đ Nej? VI Ă€r vĂ€l fem pers dĂ€r nu! Jo jag Ă€r visst ensam...đ :)
mornel Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 DÄ Àr du nog pÄ fel server. #studio.se pÄ irc.dal.net.
Overkill Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 Ja Pazo förklar nu men jag fattar inte hur jag kommer till Dalnet sevrern, i min lista finns ingen đ
ThomasJ Postat 31 maj 2006 TrĂ„dstartare Postat 31 maj 2006 Ja Pazo förklar nu men jag fattar inte hur jag kommer till Dalnet sevrern, i min lista finns ingen đ i man fönstret skriver du: /server irc.dal.net sedan joinar du oss igenom att skriva /j studio.se
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 mozilla.se.eu.dal.net ligger _liiiite_ nÀrmare ju!
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 #studio.se pÄ dalnet. felet ligger kanske mellan keyboarden o ryggstödet, kolla dÀr först?
tbruce Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 #studio.se pĂ„ dalnet. felet ligger kanske mellan keyboarden o ryggstödet, kolla dĂ€r först? Ja sĂ„ var det visst đ fast inte mitt tngtbord och ryggstöd utan lĂ„dans đ för han skrev /j studio.se nĂ€r det skulle vara /j #studio.se. (VadĂ„ irc-rookie đ varför kallar du mej det? đł )
dunken Postat 1 juni 2006 Postat 1 juni 2006 đ fan va nice.har hafft samma tanke!!! kan ju bli rigtigt bra om folk hjĂ€lper till och joinar kanalen,ska försöka fĂ„ in lite slöa idlare Ă„xĂ„.sjĂ€lv kommer jag sitta 24/7 fram till sem
Linus Postat 1 juni 2006 Postat 1 juni 2006 NÄgra som saknar IRC-klient och har Firefox? Jag anvÀnder Chatzilla, en IRC-klient i form av Firefox-tillÀgg. http://www.mozilla.org/projects/rt-messaging/chatzilla/
Overkill Postat 2 juni 2006 Postat 2 juni 2006 BUMP! Kom igen nu, in pĂ„ kanalen sĂ„ vi kan chatta. Det Ă€r ju nĂ€stan dött dĂ€r! đ
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 2 juni 2006 Postat 2 juni 2006 Du har missförstĂ„tt, vi Ă€r bara DĂDStrötta, inte döda. Kliniskt sett Ă€r det en viss skillnad. Tror jag. Hmm. Bump? Nehej dĂ„.
fyffes Postat 12 juni 2006 Postat 12 juni 2006 Det Àr alldeles för dött i kanalen sÄhÀr under sommaren! Förresten, det Àr alltid dött...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 12 juni 2006 Postat 12 juni 2006 B-U-M-P. Vi vill ha mera skitkastande och OT pÄ kanalen, vi som Àr dÀr Àr alltför snÀlla.
Eliasson Postat 15 juni 2006 Postat 15 juni 2006 hepp, Ă€r inne nu. Ska dra igĂ„ng xchat pĂ„ en av studiomaskinerna nĂ€r jag gĂ„r hem. DĂ„ kan jag idla 24/7. đł
ThomasJ Postat 15 juni 2006 TrÄdstartare Postat 15 juni 2006 jag skaffade en annan, som jag skrevom lite men x-pander tyckte det var störande, sÄ anna fick dö
Cloudsurfer Postat 19 juni 2006 Postat 19 juni 2006 Jag, LÄdan och Pazo har schmekkalas dygnet runt!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.