Jump to content
Annons

Eken - Falling down


hur var detta då?  

15 röster

  1. 1. hur var detta då?

    • awsome
      2
    • bra
      6
    • anuz
      3


Recommended Posts

LÅTNAMN: Falling down

ARTIST/GRUPP: jag, ( om det blir nån sångare, blir det jag och sångaren 🙂 )

GENRE: metal

LÅTLÄNGD: 4.30 min

KOMPOSITÖR: jag

PRODUCENT: jag

EV. MEDVERKANDE: jag, så småningom nån sångare får vi hoppas

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 6.340 mb

STATUS: med sång färdig demo?

LÅTLÄNK: Klicka Här!

ussh, va jag har jobbat med denna nu 😆

Sångtext, samt melodi för sång jobbas på, kommer ut snart. Söker fortfarande bra sångare!

hope you'll enyoy!

tacksam för mycket tips! //Eken

Redigerat av mars_volta
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nice och tungt.. lite mer ös i trummorna hade varit bra kanske så att man får det där riktiga metal stuket..

Mer kan jag inte säga.. inte min skapelse inriktning.. fast man hade ju kunnat prova o mixa det-.- 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice och tungt.. lite mer ös i trummorna hade varit bra kanske så att man får det där riktiga metal stuket..

Mer kan jag inte säga.. inte min skapelse inriktning.. fast man hade ju kunnat prova o mixa det-.- 🙂

ok =) thanx! beluboobi!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar gitarrprylarna solot är däremot lite oslipat tycker jag. Och trumprogrameringen är väll inte direkt lysande, även om det har endel grejer i sig som jag gillar.

Stråket och pianot låter härligt "syntigt" tycker jag.

Det känns litet som att det fattas lite liv i dem, fast jag kan ju inte påstå att jag skulle programera dem bättre. Dessuton skulle en sångare "fånga" öronen på lysnaren tillsammans med gitarrerna i kompet.

Det vore kanske coolt om basen fick sticka ut med något littet fill mera markant i denna låt. Mer en den gör på vissa ställen alltså.

Som demo funkar det men du har nog en bit kvar till en färdig låt.

Men jag gillar den skarpt bara för att den känns enkel och sparsmakad på ett coolt sätt. Det vore synd att sabba grunden genom at lägga på tio gitarrer och en gosspelkör tex.

Men somsagt en sångare vore kul att höra på den.

ok.. 🙂 (om man hängde med på det där 🙂 ) needå, tack k9!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra! Partiet vid 1.06 var skitbra.

Dock tycker jag nästan att gitarrerna är liiiite för burkiga och trumorna låter inte så jättebra alls.

Cool låt, men sång behövs tycker jag!

Solot borde fixas till litegrann också kanske, men jag vet inte.

Du är jäkligt duktig 🙂

Fortsätt i den här stilen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Alltså, bara en snabb kommentar om gitarrljudet. Jag vet att det är poppis numera att vrida ner gain/distnivån när man spelar in metalgitarrer, men man behöver ju inte gå till överdrift heller. 🙁 Det här med att spela in med lite gain gäller mest bara när man ska dubba 4 gitarrspår på varann eller dylikt. Mata på lite, gitarrerna låter mesiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, bara en snabb kommentar om gitarrljudet. Jag vet att det är poppis numera att vrida ner gain/distnivån när man spelar in metalgitarrer, men man behöver ju inte gå till överdrift heller. 🙁 Det här med att spela in med lite gain gäller mest bara när man ska dubba 4 gitarrspår på varann eller dylikt. Mata på lite, gitarrerna låter mesiga.

Det är absolut inte för lite gain! Jobba snarare på att spela starkare och jämnare. Jag tycker faktiskt att det är alldeles för mycket gain.

men mesiga är de i vilket fall som helst... 🙂

Intressant låt för övrigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...