Jump to content
Annons

Studiofestival del 2 FINAL


Neko

Vilket intro skulle DU vilja höra mer av  

37 röster

  1. 1. Vilket intro skulle DU vilja höra mer av

    • 103
      4
    • 105
      9
    • 201
      6
    • 202
      9


Recommended Posts

Baserar valet av dessa bidrag på de röstningsresultat som var uppnådda 22.20 den 13/6e. Bidragen var de två som hade flest röster från var deltävling. Bidragen finns att hämta här, om du mot all förmodan tappat bort dem.

Röstningen pågår till den 18e då vinnaren utses!

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tror att Jazzman tycker att 202:an inte riktigt är musikaliskt intresseveckande utan att man snarare vill veta om den kaxige pannbandsnarkomanen ska näta bollen.

Men min röst faller på 202 eftersom jag gillar det smarta greppet och jag tycker att 103 dels bränner det mesta av sitt krut redan i början. Dessutom så är jag inte så nyfiken på hur 103 ska fortsätta eftersom den känns rätt förutsägbar ( jag kan dock ha fel ). På det sättet känns 202:an mer öppen. Man vet inte riktigt hur den kommer att fortsätta.

Edit: Bäst att alla finalister har fortsättningar på sina låtar klara 🙂 För annars! 🙂

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Pekandes en pistolmynning mot mitt kindben förklarar min sambo med lika bestämd ton som blick:

-"Rösta 202. Det är den enda jag undrar hur den slutar."

Jag hatar sport, men jag gillar mitt liv, min sambo och den förmodade upphovsmannen av stycket så jag går med på hennes krav. 🙂

Annars hade jag röstat 103. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att Jazzman tycker att 202:an inte riktigt är musikaliskt intresseveckande utan att man snarare vill veta om den kaxige pannbandsnarkomanen ska näta bollen.

Japp, precis. (så här i em-tider och allt 😆 )

Redigerat av Jazzman
Link to comment
Dela på andra sajter

105:an får det bli!

En otippad akordföljd som man verkligen undrar vart den skall ta vägen.

Är det Carola?

eller kanske Janne Lucas som skall börja arbeta med "Vi i 5:an" igen?

eller kanske är det ett nytt ledmotiv till reprisomgången av Rederiet?

Nej, det måste vara filmscore till "Frodo takes manhattan"!

Redigerat av Andreas L
Link to comment
Dela på andra sajter

Guuuu va detta har varit svårt... alla bidragen är ju helt lysande 😄

103 - Har ett väldigt skönt beat och snygga akord, dock tycker jag att det är lite

för mycket techno/trance i slutet.

105 - Vacker men den lockar inte särsilt mycket, annars fint arr.

201 - Spännande början, men den pågår lite för länge så när jag hör trummorna

sista sekunden tappar jag intresset.

202 - Jättespännande jag vill verkligen höra mera av denna, men jag håller faktiskt

med Jazzman lite att det är lite fuskigt (men tillåtet) att göra intresset via en

fotbollslåt.

Efter att ha lyssnat igenom de här bidragen 1000gånger så börjar jag bli mer och mer säker på vilka det står emellan. Det är 103 & 202.

Ska 103, med dom snygga akorden och det sköna beatet få rösten eller den jätte intressanta fotbollslåten, 202. 😲

Jo, det får nog bli 202:an som får min röst för jag tror att det kan bli en rolig hit att lyssna på i sommar. 😎

Bra Jobbat alla som har medverkat, alla bidrag har varit toppen! 🙂

Jag längtar redan till nästa tävling.

/Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Dreamland Project (oregistrerad)

Min röst föll på bidrag nummer 201 den här gången med motiveringen att det inte ger mig någon bild av vad som komma skall, mest sugen på att höra fortsättningen på just den låten.

Kul att det blev så många bidrag den här gången! Bra jobbat allihopa, och tack Neko för en förnämlig lekledarinsats!

Link to comment
Dela på andra sajter

201 får min röst, vad kan välan dölja sig efter intron ? vill snart höra mer...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bidrag 105 är väldigt tjusigt och innehåller otraditionella ackorsbyten som bygger upp nyfikenheten. Inte tillräckligt mycket för att den ska få min röst, men bra jobb nevertheless.

Gällande bidrag 202 får jag ansluta mig till Jazzman's och ViktorDenStore's ståndpunkt. Det är en kul idé och jag vill som de flesta andra höra hur det slutar, men idén känns fortfarande lite "billig" i sammanhanget. Vinner inte bidraget räknar jag med att få höra hur det slutar ändå, via vanliga gallupen. 😉

Mitt val stod mellan 103 och 201, men precis som ViktorDenStore skrev tappar jag intresset mot slutet då trummorna kommer in. Hade den slutat ett par sekunder tidigare hade den antagligen fått min röst. Bidrag 103 tillhör inte någon av de genrer som jag normalt lyssnar på, men introt tilltalar mig ändå. Tjusigt arr, tjusiga ackord, bra beat.

Lycka till allesammans.

Redigerat av the_minstrel
Link to comment
Dela på andra sajter

Halloj, vinsten i denna tävling är ju att få lägga upp hela sin låt på forumet, så det kanske vore fel av någon att säga: "Här är mitt hela bidrag!, det vann inte men ändå" Sålunda tror jag inte att det kommer finnas någon fortsättning på 202 om den inte vinner. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Halloj, vinsten i denna tävling är ju att få lägga upp hela sin låt på forumet, så det kanske vore fel av någon att säga: "Här är mitt hela bidrag!, det vann inte men ändå" Sålunda tror jag inte att det kommer finnas någon fortsättning på 202 om den inte vinner.   😉

Det där blir ju lite märkligt. Så resterande låtar är bannlysta från att läggas upp här i komplett format? 😄

Nää, den där regeln är inte realistisk. Var och en måste få lägga upp hela sin låt om de vill (nä jag syftar inte på mig själv, jag har ingen hel låt ens). Jag tror det får räcka med äran att ha vunnit som vinst...

edit: såvida vi inte skramlar till en studio-haklapp eller nåt... 🙂

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Halloj, vinsten i denna tävling är ju att få lägga upp hela sin låt på forumet, så det kanske vore fel av någon att säga: "Här är mitt hela bidrag!, det vann inte men ändå" Sålunda tror jag inte att det kommer finnas någon fortsättning på 202 om den inte vinner.  😉

Det där blir ju lite märkligt. Så resterande låtar är bannlysta från att läggas upp här i komplett format? 😄

Nää, den där regeln är inte realistisk. Var och en måste få lägga upp hela sin låt om de vill (nä jag syftar inte på mig själv, jag har ingen hel låt ens). Jag tror det får räcka med äran att ha vunnit som vinst...

edit: såvida vi inte skramlar till en studio-haklapp eller nåt... 🙂

Var även i de banorna hacke. Vad jag menar är att den som inte vinner kanske inte orkar göra klart sitt bidrag, och därmed låter det vara. Dvs, ingen fortsättning på alla bidrag. Som du sa, du har ju bara introt klart. 🙂

Klart att de får lägga upp låten om de vill, men med lite respekt för vinnaren. (Hur man gör detta är nog upp till var och en och inget som kommer kontrolleras eller apas om.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Präzis min åsikt. Vi KRÄVER hela låten av vinnaren! Dom andra får lägga upp om dom vill...orkar....typ.

Hade jag varit som dig hade jag inte gapat så mycket... om jag gissar rätt så är inte du utanför farozonen att vinna. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Härmed förklarar jag tävlingens vinnare!

HAMMAGREALLA! Efter en tät finalröstning så vann hamma med en röst över Jazzman.

Grattis!!!

Nr Röster %

103 [ 4 ] [14.81%]

105 [ 8 ] [29.63%]

201 [ 6 ] [22.22%]

202 [ 9 ] [33.33%]

Deltagarna är som följer:

101 - Insolitus

102 - Rockfart

103 - Pepelogu

104 - Neko

105 - Jazzman

106 - Novation

107 - Viktor

201 - CarlB

202 - Hammagrella

203 - Nisse

204 - Djonas

205 - robc

206 - Hackeman

207 - Eja

208 - Music Gene

(Om någon känner sig felplacerad, pip till och jag ordnar!)

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

GRATTIS HAMMAGRELLA!! Kan inte säga att jag är det minsta förvånad! 😉

Ska vi se här... hur var det nu du sade.... jo just det:

Präzis min åsikt. Vi KRÄVER hela låten av vinnaren! Dom andra får lägga upp om dom vill...orkar....typ.

Så det ser vi fram emot! 😄

Utöver din låt är jag extremt spänd på att höra resten av Music Genes babuschka låt oxå... plz?? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...