Jump to content
Annons

finns detta program ?

Recommended Posts

suxxid (oregistrerad)
Postat

Hej ! 🙁

Jag är inte så haj på allt sånt här med mixning. därför har jag lite eller mycket problem med att hitta ett program eller "mixningsprogram" där jag lätt eller svårt (helst lätt) kan mixa ihop vissa delar ur flera låtar till en lång bra låt (det är MP3 låtar).

Och som sagt jag har letat ihjäl mig efter ett sånt här program och jag har provat med traktor men det verkade inte vara rätt plus att jag inte fattade ett dyfft av det. sen har jag försökt hitta roxio jam och garageband men det gjorde jag inte.

Såom det finns ett sånt här program som kan göra detta så SNÄLLA skriv vad det heter eller vart jag kan få tag i det men det räcker med vad det heter annars så kan jag fösöka leta rätt på det själv 😳

PS om ni vill då kan jag skicka den klara MP3 låten till er 😄 om ni vill 🙂

MVH jocke

Annons
Postat

Du vill alltså ta delar av olika låtar och klippa ihop till en enda lång låt, har jag förstått det rätt då? Tror det mest lämpade isåfall är typ Cubase eller Logic eller liknande program, även om det kanske är lite overkill... jag känner inte till nåt program som skulle vara speciellt anpassat för den uppgiften iaf.

Postat

Med lite klippa-och-klistra teknik så kan man använda sig av massor av olika program. Dom jag kommer på just nu är:

Cool Edit

Wavelab

Goldwave

Cubase och Logic är lite väl avancerat för en så pass relativt enkel uppgift, men det är klart att det går med dessa också.

Postat

Acid tillsammans med Sound Forge som ljudeditor. Klockrent.

Postat
jag har provat med traktor men det verkade inte vara rätt plus att jag inte fattade ett dyfft av det. sen har jag försökt hitta roxio jam och garageband men det gjorde jag inte.

Mixmeister

Bra program för att göra djmixar/blandband när du inte jobbar i realtid. T.ex. BPM kan korrigeras automatiskt för att göra taktmixandet till en lek.

Programmet recenserades i tidningen i början av året och fick 6/10 i betyg.

Eller kör du kanske Mac? Jam & Garageband är ju enbart Mac.

suxxid (oregistrerad)
Postat

Tack så jätte mycket för alla svar ska prova allihopa nu 😮😄:D:D:D

hoppas det fungerar 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.