Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

EDIT: Nu Ă€r det bekrĂ€ftat att listan Ă€r fejk. đŸ˜±

Nu har det lĂ€ckt ut en lista över nya funktioner som kommer i SX 4! 😎

Listan hittar du nĂ„gra inlĂ€gg ner 😄

LÀste först beskrivningen av Universal Part Editor, och min första tanke var att Steinberg mÄste ha sneglat pÄ program som Garageband och Celemony Melodyne. VSTi 3.0-specifikationen lÄter ocksÄ intressant!

...a first draft and subject to change
Nu Ă€r det bara att vĂ€nta och se om ett halvĂ„r. 🙂 Redigerat av Linus
Annons
Postat

Och det Ă€r bara fejk alltihopa 🙂

Vilket man kan se pÄ saker som VST 3.0. NÄgot som vore helt ologiskt med tanke pÄ hur nyligen 2.4 slÀpptes som hade nÄgra riktigt stora förÀndringar. Det Àr nog snarare en liten önskelista, tyvÀrr tror jag ju inte att det nÄsin kommer att bli en modulÀr mixer heller Àven om jag hoppas.

/Majken

Postat

Den dĂ€r enorma bilden bryter layouten pĂ„ framsidan... 🙂 LĂ€r vara ett helsicke för folk med slö uppkoppling?

Postat
Och det Ă€r bara fejk alltihopa 😄

NÀÀ, förstör inte mina förhoppningar! :rolleyes:

Och visst vore de hÀr sakerna inte sÄ omöjliga för Steinberg att genomföra?

Postat

Mjae omöjliga vore de vÀl inte men det Àr mycket i listan som gÄr i en helt annan riktning Àn vad Steinberg gör. Sen blir det lite vÀl uppenbart hur fejkat det Àr med alla smÄdetaljer de missat, som exempelvis att HALion skrivs just sÄ och inte "Halion".

/Majken

Postat

Men den sista funktionen (Cubase Capsule Project) kan jag inte förstÄ varför den inte funnits med i tidigare versioner? JÀttebra att ha om man enkelt vill flytta ett projekt mellan datorer.

Postat

Det Àr inte sÀkert att all information gÄr via press- och informationsavdelningen. Teoretiskt sett kan detta komma frÄn en annan avdelning och "stavfel" som Halion kan uppkomma. Heck, vi kan inte ens stava till tidningsnamnet Internetworld pÄ vÄrt eget förlag internt (skrivs ofta Internet World), trots att den har funnits i 10 Är.

Med detta vill jag sÀga att SX4-info kan vara fejk, men behöver inte vara det. Och det Àr trevliga nyheter att spekulera kring!

Fruppe69 (oregistrerad)
Postat

Monoknapp, nÄgon?

Postat
Monoknapp, nÄgon?

HAHAHAHA :rolleyes:

Det borde vÀl vara det minsta det kan göra.

Postat
Monoknapp, nÄgon?

HAHAHAHA 🙂

LĂ€tt, en av dom viktigaste funktionerna saknas fortfarande 😉

Postat
Monoknapp, nÄgon?

HAHAHAHA 😄

LĂ€tt, en av dom viktigaste funktionerna saknas fortfarande đŸ˜±

HĂ€nger inget med 😉

Mono knapp finns ju pĂ„ master regeln?? 😄

Postat

Nej, den fanns pĂ„ master-regeln. Sen kom Steinberg pĂ„ att den inte behövdes och tog bort den nĂ€r man lanserade SX2 😉

/Majken

Postat (redigerat)
Nej, den fanns pĂ„ master-regeln. Sen kom Steinberg pĂ„ att den inte behövdes och tog bort den nĂ€r man lanserade SX2 😎

/Majken

Men vilka jĂ€vla idioter, jag anvĂ€nder den ju hela tiden đŸ˜Č

Dom kan ju glömma att jag uppgraderar innan den finns igen...

Redigerat av Sonefors
Postat

Det gÄr ju iofs precis lika bra att anvÀnda en plugg för att göra samma sak Àven om det Àr lite omstÀndigt. Vilket version anvÀnder du förresten? Jag skulle absolut rÄda dig att uppdatera bara för att fÄ full pdc och lite annat godis.

/Majken

Postat
Det gÄr ju iofs precis lika bra att anvÀnda en plugg för att göra samma sak Àven om det Àr lite omstÀndigt. Vilket version anvÀnder du förresten? Jag skulle absolut rÄda dig att uppdatera bara för att fÄ full pdc och lite annat godis.

/Majken

Jag kör SX 1 nu, men jag ska uppgradera till SX 3 vid löningen 😳

Jag ville bara stĂ€lla mig lite pĂ„ tvĂ€ren đŸ„°

Postat
Och det Ă€r bara fejk alltihopa 😄

Vilket man kan se pÄ saker som VST 3.0. NÄgot som vore helt ologiskt med tanke pÄ hur nyligen 2.4 slÀpptes som hade nÄgra riktigt stora förÀndringar. Det Àr nog snarare en liten önskelista, tyvÀrr tror jag ju inte att det nÄsin kommer att bli en modulÀr mixer heller Àven om jag hoppas.

/Majken

...och du hade helt rÀtt Majken!

Dementin frÄn Steinberg:

http://forum.cubase.net/phpbb2/viewtopic.php?t=47773

Postat

Men det hÀr var Ätminstone intressant:

"Please stop this immediately! I think everyone will be surprised very positively by the end of the year."

Vilket pekar pÄ att nÄgot kommer att hÀnda mot slutet pÄ Äret om det sedan Àr SX4 eller nÄgot helt nytt ÄterstÄr vÀl att se.

Sen Àr ju Milo en nedrans clown som bÄde fejkar ihop ett pressmeddelande Àven om det var dÄligt gjort och sedan anklagar sx4 för att vara en otillrÀcklig uppdatering utan att ha nÄn som helst aning vad den kommer att innehÄlla och om den ens kommer att dyka upp.

/Majken

Postat
"Please stop this immediately! I think everyone will be surprised very positively by the end of the year."

Vilket pekar pÄ att nÄgot kommer att hÀnda mot slutet pÄ Äret om det sedan Àr SX4 eller nÄgot helt nytt ÄterstÄr vÀl att se.

😄

Postat
Men det hÀr var Ätminstone intressant:

Sen Àr ju Milo en nedrans clown som bÄde fejkar ihop ett pressmeddelande Àven om det var dÄligt gjort och sedan anklagar sx4 för att vara en otillrÀcklig uppdatering utan att ha nÄn som helst aning vad den kommer att innehÄlla och om den ens kommer att dyka upp.

/Majken

Jo att det kommer ett SX4 före Ă„rsskiftet har jag personligen i alla fall fĂ„tt direkt frĂ„n en "vanligtvis mycket vĂ€lunderrĂ€ttad kĂ€lla i SteinbergsfĂ€ren" för att uttrycka sig litet luddigt... 😏

Postat
Jo att det kommer ett SX4 före Ă„rsskiftet har jag personligen i alla fall fĂ„tt direkt frĂ„n en "vanligtvis mycket vĂ€lunderrĂ€ttad kĂ€lla i SteinbergsfĂ€ren" för att uttrycka sig litet luddigt... 🙂

Kan vi inte lĂ„sa den hĂ€r trĂ„den nu sĂ„ Linus o jag fĂ„r vara lyckliga en liten, liten stund dĂ„? 🙂

🙂

Postat
đŸ˜Č
  • 2 veckor senare...
Postat

Jag ska erkÀnna att jag inte visste att en 4:a var pÄ vÀg. BerÀtta!

- jag har övervÀgt att byta upp mig lite med Cubase, men man borde alltsÄ kanske vÀnta pÄ ett Cubase SE4 eller nÄnting...?

Postat (redigerat)

vart har ni hittat officiellt att det Àr en SX4 pÄ vÀg?

hittar ingen pĂ„ deras hemsida? 🙂

SX1 höll vÀl pÄ Ànda till 1.06 eller Ànnu mer om jag inte mindes fel!

Redigerat av kirtaphus
  • 1 Ă„r senare...
Postat
Och det Ă€r bara fejk alltihopa 😆

Vilket man kan se pÄ saker som VST 3.0. [...]

Dammar av trĂ„den. Lite kul sĂ„ hĂ€r i efterhand att konstatera att just detta faktiskt stĂ€mde! Även om Steinberg inte slĂ€pper SDK:n till VST3 förrĂ€n i början av nĂ€sta Ă„r, sĂ„ har ju Cubase 4 haft stöd sedan det kom. Även andra detaljer stĂ€mde faktiskt.

Postat

...och "Tabbed Windows" kom med i Logic 8 istĂ€llet. 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.