Linus Postat 15 maj 2006 Postat 15 maj 2006 (redigerat) EDIT: Nu Ă€r det bekrĂ€ftat att listan Ă€r fejk. đ± Nu har det lĂ€ckt ut en lista över nya funktioner som kommer i SX 4! đ Listan hittar du nĂ„gra inlĂ€gg ner đ LĂ€ste först beskrivningen av Universal Part Editor, och min första tanke var att Steinberg mĂ„ste ha sneglat pĂ„ program som Garageband och Celemony Melodyne. VSTi 3.0-specifikationen lĂ„ter ocksĂ„ intressant! ...a first draft and subject to changeNu Ă€r det bara att vĂ€nta och se om ett halvĂ„r. đ Redigerat 18 maj 2006 av Linus
Majken Postat 15 maj 2006 Postat 15 maj 2006 Och det Ă€r bara fejk alltihopa đ Vilket man kan se pĂ„ saker som VST 3.0. NĂ„got som vore helt ologiskt med tanke pĂ„ hur nyligen 2.4 slĂ€pptes som hade nĂ„gra riktigt stora förĂ€ndringar. Det Ă€r nog snarare en liten önskelista, tyvĂ€rr tror jag ju inte att det nĂ„sin kommer att bli en modulĂ€r mixer heller Ă€ven om jag hoppas. /Majken
tbruce Postat 15 maj 2006 Postat 15 maj 2006 Den dĂ€r enorma bilden bryter layouten pĂ„ framsidan... đ LĂ€r vara ett helsicke för folk med slö uppkoppling?
Linus Postat 15 maj 2006 TrĂ„dstartare Postat 15 maj 2006 Och det Ă€r bara fejk alltihopa đ NÀÀ, förstör inte mina förhoppningar! Och visst vore de hĂ€r sakerna inte sĂ„ omöjliga för Steinberg att genomföra?
Majken Postat 15 maj 2006 Postat 15 maj 2006 Mjae omöjliga vore de vÀl inte men det Àr mycket i listan som gÄr i en helt annan riktning Àn vad Steinberg gör. Sen blir det lite vÀl uppenbart hur fejkat det Àr med alla smÄdetaljer de missat, som exempelvis att HALion skrivs just sÄ och inte "Halion". /Majken
allansson Postat 16 maj 2006 Postat 16 maj 2006 Men den sista funktionen (Cubase Capsule Project) kan jag inte förstÄ varför den inte funnits med i tidigare versioner? JÀttebra att ha om man enkelt vill flytta ett projekt mellan datorer.
Björn Olsberg Postat 16 maj 2006 Postat 16 maj 2006 Det Àr inte sÀkert att all information gÄr via press- och informationsavdelningen. Teoretiskt sett kan detta komma frÄn en annan avdelning och "stavfel" som Halion kan uppkomma. Heck, vi kan inte ens stava till tidningsnamnet Internetworld pÄ vÄrt eget förlag internt (skrivs ofta Internet World), trots att den har funnits i 10 Är. Med detta vill jag sÀga att SX4-info kan vara fejk, men behöver inte vara det. Och det Àr trevliga nyheter att spekulera kring!
Exil Postat 16 maj 2006 Postat 16 maj 2006 Monoknapp, nÄgon? HAHAHAHA Det borde vÀl vara det minsta det kan göra.
staf Postat 16 maj 2006 Postat 16 maj 2006 Monoknapp, nĂ„gon? HAHAHAHA đ Det borde vĂ€l vara det minsta det kan göra. LĂ€tt, en av dom viktigaste funktionerna saknas fortfarande đ
Sonefors Postat 16 maj 2006 Postat 16 maj 2006 Monoknapp, nĂ„gon? HAHAHAHA đ Det borde vĂ€l vara det minsta det kan göra. LĂ€tt, en av dom viktigaste funktionerna saknas fortfarande đ± HĂ€nger inget med đ Mono knapp finns ju pĂ„ master regeln?? đ
Majken Postat 16 maj 2006 Postat 16 maj 2006 Nej, den fanns pĂ„ master-regeln. Sen kom Steinberg pĂ„ att den inte behövdes och tog bort den nĂ€r man lanserade SX2 đ /Majken
Sonefors Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 (redigerat) Nej, den fanns pĂ„ master-regeln. Sen kom Steinberg pĂ„ att den inte behövdes och tog bort den nĂ€r man lanserade SX2 đ /Majken Men vilka jĂ€vla idioter, jag anvĂ€nder den ju hela tiden đČ Dom kan ju glömma att jag uppgraderar innan den finns igen... Redigerat 17 maj 2006 av Sonefors
Majken Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 Det gÄr ju iofs precis lika bra att anvÀnda en plugg för att göra samma sak Àven om det Àr lite omstÀndigt. Vilket version anvÀnder du förresten? Jag skulle absolut rÄda dig att uppdatera bara för att fÄ full pdc och lite annat godis. /Majken
Sonefors Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 Det gĂ„r ju iofs precis lika bra att anvĂ€nda en plugg för att göra samma sak Ă€ven om det Ă€r lite omstĂ€ndigt. Vilket version anvĂ€nder du förresten? Jag skulle absolut rĂ„da dig att uppdatera bara för att fĂ„ full pdc och lite annat godis. /Majken Jag kör SX 1 nu, men jag ska uppgradera till SX 3 vid löningen đł Jag ville bara stĂ€lla mig lite pĂ„ tvĂ€ren đ„°
Violiner Postat 18 maj 2006 Postat 18 maj 2006 Och det Ă€r bara fejk alltihopa đ Vilket man kan se pĂ„ saker som VST 3.0. NĂ„got som vore helt ologiskt med tanke pĂ„ hur nyligen 2.4 slĂ€pptes som hade nĂ„gra riktigt stora förĂ€ndringar. Det Ă€r nog snarare en liten önskelista, tyvĂ€rr tror jag ju inte att det nĂ„sin kommer att bli en modulĂ€r mixer heller Ă€ven om jag hoppas. /Majken ...och du hade helt rĂ€tt Majken! Dementin frĂ„n Steinberg: http://forum.cubase.net/phpbb2/viewtopic.php?t=47773
Majken Postat 18 maj 2006 Postat 18 maj 2006 Men det hÀr var Ätminstone intressant: "Please stop this immediately! I think everyone will be surprised very positively by the end of the year." Vilket pekar pÄ att nÄgot kommer att hÀnda mot slutet pÄ Äret om det sedan Àr SX4 eller nÄgot helt nytt ÄterstÄr vÀl att se. Sen Àr ju Milo en nedrans clown som bÄde fejkar ihop ett pressmeddelande Àven om det var dÄligt gjort och sedan anklagar sx4 för att vara en otillrÀcklig uppdatering utan att ha nÄn som helst aning vad den kommer att innehÄlla och om den ens kommer att dyka upp. /Majken
Linus Postat 18 maj 2006 TrĂ„dstartare Postat 18 maj 2006 "Please stop this immediately! I think everyone will be surprised very positively by the end of the year." Vilket pekar pĂ„ att nĂ„got kommer att hĂ€nda mot slutet pĂ„ Ă„ret om det sedan Ă€r SX4 eller nĂ„got helt nytt Ă„terstĂ„r vĂ€l att se. đ
Violiner Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 Men det hĂ€r var Ă„tminstone intressant: "Please stop this immediately! I think everyone will be surprised very positively by the end of the year." Vilket pekar pĂ„ att nĂ„got kommer att hĂ€nda mot slutet pĂ„ Ă„ret om det sedan Ă€r SX4 eller nĂ„got helt nytt Ă„terstĂ„r vĂ€l att se. Sen Ă€r ju Milo en nedrans clown som bĂ„de fejkar ihop ett pressmeddelande Ă€ven om det var dĂ„ligt gjort och sedan anklagar sx4 för att vara en otillrĂ€cklig uppdatering utan att ha nĂ„n som helst aning vad den kommer att innehĂ„lla och om den ens kommer att dyka upp. /Majken Jo att det kommer ett SX4 före Ă„rsskiftet har jag personligen i alla fall fĂ„tt direkt frĂ„n en "vanligtvis mycket vĂ€lunderrĂ€ttad kĂ€lla i SteinbergsfĂ€ren" för att uttrycka sig litet luddigt... đ
Lundin Postat 21 maj 2006 Postat 21 maj 2006 Jo att det kommer ett SX4 före Ă„rsskiftet har jag personligen i alla fall fĂ„tt direkt frĂ„n en "vanligtvis mycket vĂ€lunderrĂ€ttad kĂ€lla i SteinbergsfĂ€ren" för att uttrycka sig litet luddigt... đ Kan vi inte lĂ„sa den hĂ€r trĂ„den nu sĂ„ Linus o jag fĂ„r vara lyckliga en liten, liten stund dĂ„? đ đ
Nortum Postat 4 juni 2006 Postat 4 juni 2006 Jag ska erkÀnna att jag inte visste att en 4:a var pÄ vÀg. BerÀtta! - jag har övervÀgt att byta upp mig lite med Cubase, men man borde alltsÄ kanske vÀnta pÄ ett Cubase SE4 eller nÄnting...?
kirtaphus Postat 4 juni 2006 Postat 4 juni 2006 (redigerat) vart har ni hittat officiellt att det Ă€r en SX4 pĂ„ vĂ€g? hittar ingen pĂ„ deras hemsida? đ SX1 höll vĂ€l pĂ„ Ă€nda till 1.06 eller Ă€nnu mer om jag inte mindes fel! Redigerat 4 juni 2006 av kirtaphus
Björn Olsberg Postat 20 december 2007 Postat 20 december 2007 Och det Ă€r bara fejk alltihopa đ Vilket man kan se pĂ„ saker som VST 3.0. [...] Dammar av trĂ„den. Lite kul sĂ„ hĂ€r i efterhand att konstatera att just detta faktiskt stĂ€mde! Ăven om Steinberg inte slĂ€pper SDK:n till VST3 förrĂ€n i början av nĂ€sta Ă„r, sĂ„ har ju Cubase 4 haft stöd sedan det kom. Ăven andra detaljer stĂ€mde faktiskt.
Linus Postat 22 december 2007 TrĂ„dstartare Postat 22 december 2007 ...och "Tabbed Windows" kom med i Logic 8 istĂ€llet. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.