Jump to content
Annons

Terratec Phase 88 (+ rack) - något att ha?


Hellhoff

Recommended Posts

Hejsan! Har precis köpt in ett Behringer MX8000. Det mesta antal kanaler jag kommer att spela in samtidigt är 8 vilket då kommer att vara för trummorna. Jag söker då efter ett ljudkort med 8in/8ut eller liknande som låter sjysst. Det jag har hittat som passar vad jag letar efter vad gäller visuellt och för placering är Terratec Phase 88. Har någon några erfarenheter att dela med sig av? Den externa delen är precis vad jag letar efter.

Har kikat på ett Delta 1010, men då blir det en rolig kabelhärva bakom datorn istället för en snygg extern del med uppradade in- och utgångar, det verkar dessutom inte ha 8 TELE-ingångar(?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Jag testade ett phase 88 men det krånglade på nåt sätt med mitt Logic och asio drivarna om jag inte minns fel (kör 5.2 på PC) så jag bytte det mot ett Delta 1010 (rackversionen man slipper sladdarna men dyrare). Nu visar det sig att det är nått fel på det också så det är svårt att säga vilket som är bäst. Det skiljer ju en tusing eller nått så frågan är om det är värt det och båda verkar ju kunna krångla 😄 . Så hör du om nått kort som verkar 100% bra med samma prestanda och antal in och utgångar så tipsa gärna 😄.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är ju det som är så jäkla jobbigt och svårt...

Har ett ESI Wamirack ESP1010 som oxo krånglar. Har kommit fram till att det nog är mitt chipset som är problemet. Intel915P

Jag är tveksam till Phase88,, men det finns ju inte många liknande lösningar?!?!

RMe 9632 + Alesis AI3 ??

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Hej! Tänkte spela in trummor och det vanliga. Är det någon som har någon erfarenhet av terratec phase 88?

24bit/96Khz med 8 analoga in/ut ställbara -10/+4dB samt digital S/PDIF in/ut coax samt MIDI in/ut.

Räcker det måntro?

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har testat båda, och ESI 1010 oxo!

Phase 88'an upplever jag nog som bäst. Mindre krångel än ESI och M-audio. Krångel tänker du kanske? Jag har testat en massa olika konfigurationer och labbat fram och tillbaka. Det jag då funnit är att just Phase88'an var den som var lättast att hantera. Ljudmässigt så är de rätt likvärdiga, men kanske kanske ett litet övertag även där av 88'an

Alla tre är prisvärda!

Ett plus för ESI1010 är att det finns 2 midi, vilket det inte gör på de andra.

ESI1010 och Phase88 är "stackbara" så att man kan koppla ihop flera som en enhet, vilket jag inte testat...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Tänkte skaffa mig ett nytt ljudkort, och har kollat lite på Terratecs Phase 88 FW, ett firewirekort (no shit? 😉 ) som ligger i lagom prisklass.

Ett annat alternativ är Presonus Firebox, eller ett Terratec Phase X 24 FW.

88 FW är billigare än båda två, har 10 in/8 ut (tror jag) 24bit/96kHz. Jag ska köra på Linux, så ett krav är att det fungerar under Linux. X24 verkar bra, men frågan är om man har "nytta av" 192kHz samplingsfrekvens..?

Det lutar åt FW 88, mycket bang-for-the-buck. Min första tanke är "varför är det så billigt? Är det dåligt?" (okej, det var två tankar).

Någon som har koll?

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...

Är det någon som vet ifall TERRATEC PHASE 88 Rack är något att ha?

terratecPhase88FWfront.jpg

http://www.terratecproducer.com/modules.ph...ticle&sid=9

Skall spela in Bas ,gitarr och sång. Men även senare spela in trummor, då de alla ingångarena kan komma till användning.

Eller skall man inhandla något annat ljudkort?

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som vet ifall TERRATEC PHASE 88 Rack är något att ha?

terratecPhase88FWfront.jpg

http://www.terratecproducer.com/modules.ph...ticle&sid=9

Skall spela in Bas ,gitarr och sång. Men även senare spela in trummor, då de alla ingångarena kan komma till användning.

Eller skall man inhandla något annat ljudkort?

Funkar perfekt med Win XP för mig iallafall, någon nämnde att det fungerar sämre med Mac.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...