Jump to content
Annons

Recommended Posts

Cleff (oregistrerad)
Postat

Vill få till bättre trumljud till techno och trance i FL Studio, men jag lyckas inte. Det är i synnerhet kickarna som jag inte får till. Hur jag än försöker så låter det som en 90-tals discolåt...Nån som vet en bra drumsynth eller samples så man får lite bättre ljud? Eller är det bara att gå och köpa en trance samplingskiva? 🙂

Annons
Cleff (oregistrerad)
Postat

Lyssnade på ett demo från Vengeance's senaste samplingsplatts med club samples...faen va det svänger..! 😳

Lite dyr dock, blir till att spara 😳

Postat

Nu är jag inte så insatt i just techno och trance, men är inte mycket av trumljuden som används ursprungligen från Rolands gamla trumburkar (TR808/909...)?

Samplingar från dom borde gå att få tag på lite överallt, bara att googla, och jag tvivlar på att det skulle va olagligt.

Postat (redigerat)
Lyssnade på ett demo från Vengeance's senaste samplingsplatts med club samples...faen va det svänger..! 😉

Lite dyr dock, blir till att spara  🙂

På www.vipzone-samples.com har dom mycket gott. Leta bland gratis samplena. Om dun inte har utforskat fl-studio så tycker jag redan att du ska köpa synthen Vaungard från refx på www.refx.net.

Edit: Vaungard demo funkar utan begränsningar i Fl-studio

Redigerat av Nexustwins
Postat
Klipp ut en trumma från en låt du gillar och använd den 🙂

Det är omständigt och blir oftast inte bra.. Men visst det är nått all måste pröva på. Har själv 2 st som jag klippt ut.. 😄

Postat
Klipp ut en trumma från en låt du gillar och använd den  😉

Det är omständigt och blir oftast inte bra.. Men visst det är nått all måste pröva på. Har själv 2 st som jag klippt ut.. 😆

Det är inte omständigt och bli oftast bra, iaf för mig.

Får jag gissa på att du klippt ut Rob Mayth?

Postat
Det är omständigt och blir oftast inte bra..

Håller med ovanstående att det är inte ett dugg omständigt och beroende på hur noga man är när man klippen blir resultatet därefter oxå.

För mig har alla mina samplingar fungerat utmärkt.

Postat
Klipp ut en trumma från en låt du gillar och använd den  😉

Det är omständigt och blir oftast inte bra.. Men visst det är nått all måste pröva på. Har själv 2 st som jag klippt ut.. 😆

Fel.. Gissa igen.. 😎

Postat
Klipp ut en trumma från en låt du gillar och använd den  😎

Det är omständigt och blir oftast inte bra.. Men visst det är nått all måste pröva på. Har själv 2 st som jag klippt ut.. 😄

Fel.. Gissa igen.. 😛

Alphazone, Manian, Deepforces eller ATB?

Postat
Klipp ut en trumma från en låt du gillar och använd den  🙂

Det är omständigt och blir oftast inte bra.. Men visst det är nått all måste pröva på. Har själv 2 st som jag klippt ut.. 😛

Fel.. Gissa igen.. 😆

nehe du.. Du kommer att få gisssa ett bra tag innan hittar rätt artist.. 🙂

Postat
Klipp ut en trumma från en låt du gillar och använd den  🙂

Det är omständigt och blir oftast inte bra.. Men visst det är nått all måste pröva på. Har själv 2 st som jag klippt ut.. 🙁

Fel.. Gissa igen.. 😳

nehe du.. Du kommer att få gisssa ett bra tag innan hittar rätt artist.. 🙂

Kanske lika bra att lägga ner nu isf.. 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.