Jump to content
Annons

hallonprinsessan


Recommended Posts

Annons
  • Svar 69
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Musik och text gifter sig - känns som en enhet. Är inte vanligtvis svag för naturromantik men tycker att texten även talar bortom det. Den får mig att längta efter genuinitet, dofter, kåthet i skog efter ett milt sommarregn.

Musiken pulserar... har vi en svensk Malier här? Jag finner samma lätt hypnotiskt urkänsla som hos många av Ali Farka Toures sånger. Mmm... jag är väldigt svag för detta.

Ok...har lyssnat på Ali nu och förstår vad du menar....soft 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte inte riktigt det här var klockrent. Texten var hur fin som helst, men jag tycker inte att musiken gör den rättvisa. Framförallt trummorna, men även ackordföljden och harmonierna runt omkring tar bort mycket av den trollska stämningen som finns i texten tycker jag. Sången är jättefin, och ni har lyckats skapa en ganska trevlig ljudbild men... Det är nåt som saknas.

Bra jobbat hur som helst 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

toiletbrush deluxe: Häftigt nick!! Tack! Låter nästan som den fanns på vinyl... 😏😏

jarlo: Tack för feedback! Jag gillar Karls tonsättning och sång väldigt mycket. Den musikaliska tolkningen av texten kan säkert ske på många olika sätt, själv försökte jag mer folktonsaktigt och 6/8 senast efter en mängd tidigare försök (texten skrevs 1981!) men jag tyckte inte det funkade riktigt så jag frågade Karl om han ville pröva och fick snabbt gensvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

toalettbrush....thanks för dina öron och kul att du gillar

Jarlo....tack för dina öron....allt träffar alla olika men många har uttryckt kritik just på trummloopen som inte funkar i verserna och visst jag kan höra det också och om man tar den ett snäpp till så gör jag nog om just det..... 😠 vad beträffar harmisarna får dom nog vara som dom är..... 😕😠 tack för lyssning

Link to comment
Dela på andra sajter

Hargh! Äntligen har jag lyssnat på denna, som tydligen legat uppe en stund... Jag hittade den "bakvägen" från emsers tolkning.

Jodå. Alldeles lysande. Jag har egentligen inget konstuktivt att komma med alls, bara äkta spontanberöm. Svinbra. Toppen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hargh! Äntligen har jag lyssnat på denna, som tydligen legat uppe en stund... Jag hittade den "bakvägen" från emsers tolkning.

Jodå. Alldeles lysande. Jag har egentligen inget konstuktivt att komma med alls, bara äkta spontanberöm. Svinbra. Toppen!

nice....att du tycker det, tackars för lyssning 😏😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...