Jump to content
Annons

litet studiokit söker preamp,ljudkort


unbornichen

Recommended Posts

Hej allehopa.

Jag har typ hittat min egen situation lite, kommit igång sen ett par år tillbaka och vet ungefär vad min utrustning går för och så. Jag har doCK hittills inte sysslat med kristallklar sånginspelning med het stormembranare och så. Jag sitter mest och skriker i nån närliggande jjlabs pukmik och har kul när det behövs.

Nu har jag en kompis som ska köpa ett litet kit och behöver lite tips. (EDIT kompisen vill kunna spela in sång och lite akustisk gitarr och kanske nån marrackas)

Här är väl det jag siktat in mig lite på när jag tjuvkollat va ni på forumet tycker:

Studio Projects B1

Audio Design DMP

De två tillsammans blir en bra balans? Ingen som är trängre flaskhals än den andra? Så i fall det blir dom två så tänkte jag höra med er vilket ljudkort som har två ingångar och ligger i samma flaskhals-storlek som mikrofonen och preamps jag har listat? Har försökt kolla på "RME HDSP9632" men hittar typ ingen svensk säljare.

Är det 'använd sökfunktionen' som gäller eller har jag lyckats dölja att jag egentligen bara frågar efter ljudkort? 😎

Redigerat av unbornichen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ingen svensk säljare av RME? Det är ju bara att fråga vilken säljare som helst. 😉 Alla tar garanterat hem RME-kort. HDSP9632 är ett kanonbra ljudkort som man inte behöver byta ut förrän man behöver fler in- och utgångar... 😎

B1 och DMP kan bli en riktigt bra kombination. DMP behöver du inte byta ut även om du går upp på riktigt fina micar senare - och B1:an behöver man verkligen inte skämmas för, utan den ger mycket bra ljud för den lilla prislappen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen svensk säljare av RME? Det är ju bara att fråga vilken säljare som helst. 😉 Alla tar garanterat hem RME-kort. HDSP9632 är ett kanonbra ljudkort som man inte behöver byta ut förrän man behöver fler in- och utgångar... 😎

Aah jag menade ju såklart på internet. Det är fan inte längre det roligaste som finns att glida in på musikaffärer och fråga om hjälp. Läser hellre på hemma och kommer dit när jag vet vad jag vill ha nu för tiden.

Jättetack för tipsen Claes! =)

Det finns en liten risk att RME-kortet pressar budgeten lite lätt också, men förhoppningsvis inte. :\

Nån som har tips på alternativ i så fall?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...