Jump to content
Annons

Roliga Ljud-tråden! (misslyckade tagningar)


Recommended Posts

Annons
  • Svar 74
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Om nu en av mina första låtar hadde funnits kvar idag hadde ni fått höra den kallade vi the official fart song pågrund av att basen var en fis och själva lead ljudet var en rap man måste ha ganska taskig humor för att skratta åt detta kan många tycka men den var kul när vi var 10 år garanterat den roligaste låtan jag gjort 😎

På tal om fis: En kompis går på musikfolkhögskola och en dag spelade de in trummor och hade då bland annat en mick bakom trummisen, i rumphöjd ungefär. När de sen lyssnade på inspelningen var det något de tyckte lät som digital dist men de hade lite svårt att förstå vad det var tills det visade sig att trummisen hade fisit rakt in i micken bakom honom när han spelade. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

Vilken tråd!

Jag bidrar med ett klipp från inspelningen med ett rockband när sångaren skulle "skrika upp sig" för att spela in slutet på en låt. Jag spelade in medans, utan att han var medveten om det, och detta råkade komma med, det är nog hans sämsta uppsjungning någonsin :rolleyes:

ludde_vansinne.wav

Redigerat av Elof
Link to comment
Dela på andra sajter

Ojdå, urkul tråd. Tack för det dJonas! 🥰 Här kommer mitt bidrag. Det handlar om baaaad timing 🙂

Året är 1980. Kilgore Trout får spela in skiva som ska ges ut av proggbolaget Amalthea.

Vi var helt på det klara med att "Satan i sadeln" skule bli A-sida. Efter inspelning kommer sångaren på hur fullständigt fel allting är. Vi Ville vara punks/New Wave...och....

...Så har jag skrivit ihop en text om att fascimen har svarta fanor. Utan koll på att även anarkisterna hade svart som sin färg.Och att Ebba Grön samtidigt gjorde en hyllning till "Svarta fanor" Det roliga är ju att musiken drar åt svartrockhållet samtidigt som texten fördömmer allt svart. Mina grötrim går inte heller av för hackor! Gud, hur kunde jag?

Satan_i_sadeln.mp3

Redigerat av dede
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken tråd!

Jag bidrar med ett klipp från inspelningen med ett rockband när sångaren skulle "skrika upp sig" för att spela in slutet på en låt. Jag spelade in medans, utan att han var medveten om det, och detta råkade komma med, det är nog hans sämsta uppsjungning någonsin 😎

hahahahaahahahah

jag har verkligen lyssnat på repeat ett tag nu.. Låter helt sjukt.. Provade pitcha ner den också, låter riktigt skojj

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken tråd!

Jag bidrar med ett klipp från inspelningen med ett rockband när sångaren skulle "skrika upp sig" för att spela in slutet på en låt. Jag spelade in medans, utan att han var medveten om det, och detta råkade komma med, det är nog hans sämsta uppsjungning någonsin 🙂

hahahahaahahahah

jag har verkligen lyssnat på repeat ett tag nu.. Låter helt sjukt.. Provade pitcha ner den också, låter riktigt skojj

Ja fyfan... vilken uppsjungning.

Den sätter sig i huvudet vid repeat 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Den här tycker jag om, går inte att hålla tillbaka skrattet:

intooo the bluuuuuee

Rasmus försökte pricka rätt ton och det blev väl sådär. Bäst tycker jag är fjärde tagningen när han flamsar och fortsätter. Det är jag som fnissar i bakgrunden.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Här kommer mitt bidrag.. Tagning nr. 14 för dagen av en låt som vi ännu idag (1 år senare) inte lyckats sätta ihop.. Alla var hyfsat trötta men trummisen var helt klart värst och när det blev fel den här 14 gången blev reaktionen följande.

PS ignorera ljudkvaliteten, det är bara en OH-mick ni hör

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här tycker jag om, går inte att hålla tillbaka skrattet:

intooo the bluuuuuee

Rasmus försökte pricka rätt ton och det blev väl sådär. Bäst tycker jag är fjärde tagningen när han flamsar och fortsätter. Det är jag som fnissar i bakgrunden.

Ha ha ha den var riktigt skön 😱 . Jag har svårt att inte skratta när han själv skrattar så hårt åt det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inget bra klipp med missar men har en låt som vi tyckte väldigt mycket om i processen. Tyvärr bestämde vi oss för att jag skulle "rappa"............ o texten är väl inte det bästa jag skrivet.... Fast lite smårolig e den.

Låten blev ett stort skämt 😆 . Dom enda som tyckte om den var mina ungar hehehe ( tur för dom det 😉 ).

Håll till godo: DIN TUR OTUR

plz 4give me 😎

/ Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är synd att man inte har en bandare som spelar in konstant i studion under en inspelning. Hos mej har jag lagt en "quotebook" där tekniker och/eller grupp skriver in saker som blir tokigt. Så som:

" Jag kom inte in fel, jag kom in för tidigt "

" Kan du höja mina öron? "

osv 😄😄😄

/ Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här tycker jag är hemskt kul...

En kille som bönade å bad om att få spela in en av hans låtar... 😆

Roligast på slutet!

Haha... fyfanvahemskt.

"FAN! ... hörde du inte hur det cepade till sig där på rösten??"

Han fattar inte att det låter cp hela vägen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Då lägger ja upp en också då 😄  är det nån som vet varför det är skitdåligt ljud också?

för att du kör line in?

naj jag körde mic ingången. hittar inte line outen 😱

troligtvis för att du redan stoppat in sladda i line-outen. Det hade troligtvis/förhoppningsvis blivit sämre resultat om du spelat in låten med mikrofonen i line-out.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stänger man in fyra grabbar i en liten lägenhet en av årets första sommardagar är det inte utan att det blir lite svettigt. Och kul.

Nej, det är askallt

Och ju fler omtagningar desto lägre humornivå. Det är lätt att komma av sig när teknikern bjuder på en brakare.

pr0t

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Men vad har hänt med den HÄR tråden raaaaaaaaaa????

Dags att sparka liv i den igen!

Hittade en gammal inspelning från 1996 som är brutalhemsk.

Någon tokig snubbe som ville låna min röst. Då blev det såhär bara....

Det är så uselt att jag inte ens kan stå för det eller skämmas heller för den delen! 🙂

Hemskt_vulg_rt.mp3

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad har hänt med den HÄR tråden raaaaaaaaaa????

Dags att sparka liv i den igen!

Hittade en gammal inspelning från 1996 som är brutalhemsk.

Någon tokig snubbe som ville låna min röst. Då blev det såhär bara....

Det är så uselt att jag inte ens kan stå för det eller skämmas heller för den delen! 😲

GRYYYYMM TEXT!!! HAHAHA...

Två producenter i linköping ville jag skulle säga "feel my groove" jag skulle säga det "menlöst" liksom, det va så dom sa..... så här blev det:

Åååå som ni märker så säger jag givetvis feeeeel hela vägen, hahaha jag säger ju "feel the groove" fick göra om den igen... helt stupid e man banne mej 🙂

/Stefan

MENL_S_2.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad har hänt med den HÄR tråden raaaaaaaaaa????

Dags att sparka liv i den igen!

Hittade en gammal inspelning från 1996 som är brutalhemsk.

Någon tokig snubbe som ville låna min röst. Då blev det såhär bara....

Det är så uselt att jag inte ens kan stå för det eller skämmas heller för den delen! 🙂

GRYYYYMM TEXT!!! HAHAHA...

Två producenter i linköping ville jag skulle säga "feel my groove" jag skulle säga det "menlöst" liksom, det va så dom sa..... så här blev det:

Åååå som ni märker så säger jag givetvis feeeeel hela vägen, hahaha jag säger ju "feel the groove" fick göra om den igen... helt stupid e man banne mej 🙂

/Stefan

😲😎😎😎😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...