Jump to content
Annons

Neko remixar Starboy


Neko

Recommended Posts

LÅTNAMN: Prime time (Neko Remix)

ARTIST/GRUPP: Neko

GENRE: House / Techno

LÅTLÄNGD: 5:00

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 6.8mb

STATUS: Demo

LÅTLÄNK: Här

Orginalet

Sådärja! Nu börjar jag känna mig klar med remixen jag påbörjade för ett tag sedan,

men vill gärna få feedback från er andra för att se om jag missat något,

eller om något ska bort. Reverbet på Tomsen kommer jag nog behålla.

Vad jag huvudsakligen är ute efter är att veta vad ni tycker om ljudbilden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inte riktigt min genre (begriper inte hur ni får till de där syntarna...vilken tjocklek på tangenterna använder ni?)...men det hindrar mig inte från att uppskatta musiken och höra skillnad på orginal och remix.

Fett, gillar bredden och djupet på remixen. Reverben och pan/eq-åkningarna lyfter grymt. Några textrader, kastratsång, skitig bas och skrikande gitarräkor på det här så tar låten klivet in i en riktigt häftig genre... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

DjRymd Italo är najs! 🙂

Starboy Och som du vet så tycker jag det beror på grundmaterialet.

Slaptap Härligt att du gillar bredd/djup, har jobbat mer med det än jag brukar. Lite falsettsång ska väl gå att fixa, och sen kan jag ju alltid be addic om lite gura 😄:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

PetePizza (oregistrerad)

Fet!

Detta svänger riktigt tungt! Många sköna små flipp grejer här och där :rolleyes: Ska lyssna imorrn igen på stoora stereon när grannarna inte skall sova.

Inget ont om originalet men denna föll mig bättre på läppen! Pumpa på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljudbilden har jag faktiskt inget konstruktivt att säga om, vilket bara beror på att öronen är helnöjda! Riktigt snyggt jobbat och bra disponerat.

Som du vet är jag alltid lika häpen när jag lyssnar på dina nyare grejer, efter att ha hört dina tidigare moddar 🙂 Sanslöst avancemang. Den här mp3:an behåller jag tveklöst på hårddisken.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Bra jobb med de synkoperade bleepsen här och där i början och fräscht när 01:27 med melodin kommer, skönt att du inte sparar på fläsket med sextondelarna. 02:10 kommer det någon liten trumma grovt panorerad till vänster som stjäl allt mitt intresse under det partiet, och den låter riktigt galet avig i takten. Småsak? För mig helt fel. 02:55 är snyggt jobbat med synkoperna på filtersvepet och den brusiga kicksnaren.

03:02 tycker jag du har något på gång med ride-ljudet som kommer på åttondelar men tycker det är synd att du släpper det så snabbt och börjar bygga om med melodin som kommer in. Rädsla för att vara enformig? Skulle kunna tänka mig en längre uppbyggnad gradvis från 03:02 och framåt till 03:25. Och varför inte köra på ett nytt beat .. kanske det du hade på gång med åttondelarna? De känns riktigt schyssta den takten de är med. Och basen har ju hela tiden mosat på med raka, långa toner. Kanske liten variation?

Jag tycker själva låten kunde vara mer spännande. Dock riktigt bra ljudbild. Lite som en polerad volvo, inte speciellt sexig eller speciell. Men det låter ju bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

PetePizza Tackar, var tänkt att det skulle vara just tungt. 🙂

Olsberg Skoj att du gillar det! Och ja, det har hänt en hel del sedan jag började. Vill dock fortfarande påpeka att detta forum står för mycket av den förtjänsten.

Lådan Nae, men jag har fan haft sång på lut på den här. Testat lite olika saker, men det har inte blivit av, mycket eftersom just det är en remix.

android Jag valde att avstå från chordsen som fanns med, och försöka jobba med det jag gillade mest från orginalet, vilket var basen och leaden.

maxmaxmax Nu snackar vi! Inte många mixkommentarer (mer än att du tyckte det lät bra, och det är skönt att höra), men detta är jävligt lärorikt. Till att börja med så vet jag inte riktigt vilken den nämda vänsterpanorerade trumman är, men jag ska definitivt undersöka saken (håller väl egentligen på att städa just nu...). Tack för kommentaren om filtersvepet, det var den sista biten jag la till och var lite tveksam ett tag. Riden har jag inte reflekterat mycket över på det sättet, jag ska titta lite på det, och nu när du säger det så låter det lite kapat den stunden den är med vid 3:02. Min vocalbase kan nog varieras lite mer på sina håll, så jag ska se vad som kan göras. Kul att du ville lyssna och kommentera. Hade väl hoppats på mer än volvo, men vafan. 😄 Stort tack!

Och tack alla andra ni som lyssnat men inte skrivit.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg remix, skön ljudbild.....gött tryck!.. 😉😄

Ett mycket bra grundmaterial är viktigt...och starboys låtmaterial har många bra slingor och ideér....och du Neko har gjort en kanonfin remix...grattis!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, framförallt tyckte jag den här mixen fick så mycket mer luft. Originalet var coolt i hur den pumpade i sin hårda komprimering, men här var det som någon gav mina öron syre!

Mixmässigt blir du bara mer och mer vass, Neko. Snart pröjsar jag dig för att fixa mina mixar. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Valdez Tackar! Jo, jag gillade slingorna i orginalet otroligt mycket.

hackeman Luft, tackar tackar. Skönt att höra, trots att det manglar på ordentligt på vissa håll.

Mixmässigt blir du bara mer och mer vass, Neko. Snart pröjsar jag dig för att fixa mina mixar.

Jag får väl slipa mina öron lite till då 😎

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

bra remix precis som jag sa på MSN.

jag skulle dock vilja ha något parti som bryter av helt, något som du får komma på själv 😏:rolleyes:

kanske ett chill-parti med ny melodi eller något.

typ vid 1:40 innan partiet med riden.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Skitnice ju! Förmedlar ungefär samma känsla som orginalet fast med mer driv. Detta är väen lite vassare. Astajt mix!

Betyg: Bra! :rolleyes:

EDIT: Vad fan snackar jag om?! Det här är mer än bra... Det är bara en sak jag inte riktigt gillar; kicken! Tycker den är lite för taggig och ljus.

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med om kicken, den är ingen 100-poängare!

Annars var låten skön, i mina öron! Ganska hård och påträngande såhär på kvällen när man har coolat ner, men den skulle platsa skitbra på dansgolvet, for sure!

Go for it!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall berätta en grej jag satt och lyssnade på den och somnade bort i den och märkte inte en satt winamp startat om den. Antingen är den väldigt lång eller så lysnnade jag på den väldigt många gånger innan jag märkte vad som hände.

Kanske har den ingen tydlig början och slut eller så är jag bara trött och dum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sonnert Jag håller på att försöka lära mig sådant. Inte helt lätt ibland att veta vad man ska stoppa in. Men jag ska lära mig, det har jag bestämt mig för.

MarcusRombo Skönt att du tyker att den är bra, kicken däremot är väl lite av min grej. Jag gillar att göra kickar som smäcker ganska mycket. Inte allas smak, men men... (sen är det ju en 707kick som gör toppen på den, så det kanske förklarar lite av skräpigheten)

hansjohnny Lugnt, alla kan inte gilla allt. Den har väl mer en början än ett bra slut, och jag kan mycket väl tänka mig att den kan gå runt utan att man lägger märke till det.

Danabacken Tackar, återigen kickar gillar jag hårda och vassa. Jäkligt skoj att du upplever att den skulle passa på dansgolvet! Och vad har sent med sån här musik att göra? Går jättebra att koppla av till. ;D

slaptap Haha. Kan göra ett försök framöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...