Jump to content
Annons

festivalspelning


Berra

Recommended Posts

Hej!

Finns det nÄgon utav forummedlemmarna som nÄn gÄng spelat pÄ nÄgon festival?

demoscen eller större scener spelar ingen roll, inte heller genre..

Vore kul att fÄ veta hur möjligheterna ser ut för en vanlig amatör att fÄ spela pÄ nÄgon demoscen..

mvh

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

En gÄng var jag med i ett litet band som hette Fusque i AlingsÄs.

Vi spelade i en liten park pÄ potatisfestivalen. Hör med AlingsÄs turistbyrÄ, ifall det Àr av intresse?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

njo, jag tÀnkte vÀl mest pÄ hultsfred, roskilde eller liknande

men potatisfestivalen mĂ„ste vĂ€l varit en upplevelse i sig antar jag 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag har spelat pÄ Hultsfredsfestivalen, TrÀstocksfestivalen och BollnÀsfestivalen.

Jag har spelat pÄ AlingsÄsfestivalen ocksÄ men det vill jag helst glömma.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tycker att det verkar som att man antingen mĂ„ste va hyfsat kĂ€nd, eller ha riktigt mycket tur, eller kĂ€nna den som bokar banden, för att fĂ„ spela pĂ„ nĂ„n av de större festivalerna... đŸ˜±

Har spelat pÄ BrÀnnbollsyran i UmeÄ (dels pÄ omrÄdet och dels pÄ den inofficiella festen pÄ FysikgrÀnd) för en bunt Är sedan, men det rÀknas ju knappast som en riktig festival...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tycker att det verkar som att man antingen mĂ„ste va hyfsat kĂ€nd, eller ha riktigt mycket tur, eller kĂ€nna den som bokar banden, för att fĂ„ spela pĂ„ nĂ„n av de större festivalerna... đŸ˜±

Har spelat pÄ BrÀnnbollsyran i UmeÄ (dels pÄ omrÄdet och dels pÄ den inofficiella festen pÄ FysikgrÀnd) för en bunt Är sedan, men det rÀknas ju knappast som en riktig festival...

hujja..FysikgrĂ€nd... Det Ă€r ju en riktig "SoffbrĂ€nnar-glaskrossar-kasta tv-Festival"... ojoj, nu vĂ€cks en massa minnen till liv igen 😛

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

hujja..FysikgrÀnd... Det Àr ju en riktig "SoffbrÀnnar-glaskrossar-kasta tv-Festival"... ojoj, nu vÀcks en massa minnen till liv igen 

FysikgrÀnd e KING!!!

Jag bodde pĂ„ sjĂ€lva grĂ€nden ifjol och det blir ju naturligt att ALLA kompisar samlas hos en dĂ„! Jag tror det var dĂ„ min David Sandström-skiva förvann! Men det var kul Ă€ndĂ„! 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Har lirat pĂ„ HĂ€ssleholmsfestivalen för nĂ„gra Ă„r sedan. Var sĂ„ dĂ€r kul eftersom vi blev blĂ„sta pĂ„ gaget. 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

RĂ€knas Haningedagen? 😎

Vi spelade efter en ung kille i tighta klĂ€der som sjöng Det verkar kĂ€rlek banne mig, eller vad den nu heter. 😄🙂 Kanske ska pĂ„peka att vi spelar hĂ„rdrock. 😄😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag har spelat pÄ AlingsÄsfestivalen ocksÄ men det vill jag helst glömma.

😄 AlingsĂ„s?

Eller spelningen?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

hujja..FysikgrÀnd... Det Àr ju en riktig "SoffbrÀnnar-glaskrossar-kasta tv-Festival"... ojoj, nu vÀcks en massa minnen till liv igen 

FysikgrÀnd e KING!!!

Jag bodde pĂ„ sjĂ€lva grĂ€nden ifjol och det blir ju naturligt att ALLA kompisar samlas hos en dĂ„! Jag tror det var dĂ„ min David Sandström-skiva förvann! Men det var kul Ă€ndĂ„! 🙂

Jo, minnen finns det en hel del... Jag har ocksĂ„ bott pĂ„ FysikgrĂ€nd. Ett Ă„r nĂ€r det var mest partaj fick jag skura golvet 2-3 ggr innan jag fick bort all lera efterĂ„t... 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag har spelat med mitt förra band pĂ„ RundgĂ„ngsfestivalen i Karlskrona tvĂ„ Ă„r i rad. En liten endagsfestival, himla trevlig. NĂ„got större Ă€n sĂ„ har det inte blivit. Än, kanske man ska tillĂ€gga hoppfullt.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

emmaboda, arvika Ä popaganda har vi spelat pÄ. ja tror inte man behöver va speciellt kÀnd för detta. Vi Àr det inte. kolla med dem

det har vÀl lite med kontakter att göra med, de som bokade oss hade nog sett oss innan, men ÀndÄ...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)

kul att höra!

Jag skulle vilja spela i nÄt av danstÀlten pÄ roskilde eller hultsfred, kanske Àven arvika.

behöver vÀl slipa lite pÄ lÄtar ett tag till men det kan vara kul att leva pÄ hoppet!

ha d gött

Redigerat av Berra
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

drloop (oregistrerad)

Hultsfred, nÄgon festival i Helsingborg vars namn jag glömt.

NÄgon/nÄgra festivaler som jag inte minns vad de hette eller vart dem var:-)

Troligen spelat pÄ flera i Göteborg, Slotsskogsfestivalen kanske...

AlingsÄs minns jag, mÄnga band men inga bra.

Rock-SM rÀknas det?

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...