Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej!

Finns det någon utav forummedlemmarna som nån gång spelat på någon festival?

demoscen eller större scener spelar ingen roll, inte heller genre..

Vore kul att få veta hur möjligheterna ser ut för en vanlig amatör att få spela på någon demoscen..

mvh

Annons
Posted

En gång var jag med i ett litet band som hette Fusque i Alingsås.

Vi spelade i en liten park på potatisfestivalen. Hör med Alingsås turistbyrå, ifall det är av intresse?

Posted

njo, jag tänkte väl mest på hultsfred, roskilde eller liknande

men potatisfestivalen måste väl varit en upplevelse i sig antar jag 🙂

Posted

aha...rena rockfestisar menar du?

Det hade vart nice 😳

Posted

Umeå Dansar och ler! 😄

Jag har gamla bandmedlemmar som har spelat på i princip dom flesta festivaler som finns, med sina nya band!

Posted

Jag har spelat på Hultsfredsfestivalen, Trästocksfestivalen och Bollnäsfestivalen.

Jag har spelat på Alingsåsfestivalen också men det vill jag helst glömma.

Posted

Tycker att det verkar som att man antingen måste va hyfsat känd, eller ha riktigt mycket tur, eller känna den som bokar banden, för att få spela på nån av de större festivalerna... 😱

Har spelat på Brännbollsyran i Umeå (dels på området och dels på den inofficiella festen på Fysikgränd) för en bunt år sedan, men det räknas ju knappast som en riktig festival...

Posted
Tycker att det verkar som att man antingen måste va hyfsat känd, eller ha riktigt mycket tur, eller känna den som bokar banden, för att få spela på nån av de större festivalerna... 😱

Har spelat på Brännbollsyran i Umeå (dels på området och dels på den inofficiella festen på Fysikgränd) för en bunt år sedan, men det räknas ju knappast som en riktig festival...

hujja..Fysikgränd... Det är ju en riktig "Soffbrännar-glaskrossar-kasta tv-Festival"... ojoj, nu väcks en massa minnen till liv igen 😛

Posted
hujja..Fysikgränd... Det är ju en riktig "Soffbrännar-glaskrossar-kasta tv-Festival"... ojoj, nu väcks en massa minnen till liv igen 

Fysikgränd e KING!!!

Jag bodde på själva gränden ifjol och det blir ju naturligt att ALLA kompisar samlas hos en då! Jag tror det var då min David Sandström-skiva förvann! Men det var kul ändå! 😉

Posted

Har lirat på Hässleholmsfestivalen för några år sedan. Var så där kul eftersom vi blev blåsta på gaget. 😆

Posted

Räknas Haningedagen? 😎

Vi spelade efter en ung kille i tighta kläder som sjöng Det verkar kärlek banne mig, eller vad den nu heter. 😄🙂 Kanske ska påpeka att vi spelar hårdrock. 😄😄

Posted
Jag har spelat på Alingsåsfestivalen också men det vill jag helst glömma.

😄 Alingsås?

Eller spelningen?

Posted
hujja..Fysikgränd... Det är ju en riktig "Soffbrännar-glaskrossar-kasta tv-Festival"... ojoj, nu väcks en massa minnen till liv igen 

Fysikgränd e KING!!!

Jag bodde på själva gränden ifjol och det blir ju naturligt att ALLA kompisar samlas hos en då! Jag tror det var då min David Sandström-skiva förvann! Men det var kul ändå! 🙂

Jo, minnen finns det en hel del... Jag har också bott på Fysikgränd. Ett år när det var mest partaj fick jag skura golvet 2-3 ggr innan jag fick bort all lera efteråt... 😉

Posted

Jag har spelat med mitt förra band på Rundgångsfestivalen i Karlskrona två år i rad. En liten endagsfestival, himla trevlig. Något större än så har det inte blivit. Än, kanske man ska tillägga hoppfullt.

Posted

emmaboda, arvika å popaganda har vi spelat på. ja tror inte man behöver va speciellt känd för detta. Vi är det inte. kolla med dem

det har väl lite med kontakter att göra med, de som bokade oss hade nog sett oss innan, men ändå...

Posted (edited)

kul att höra!

Jag skulle vilja spela i nåt av danstälten på roskilde eller hultsfred, kanske även arvika.

behöver väl slipa lite på låtar ett tag till men det kan vara kul att leva på hoppet!

ha d gött

Edited by Berra
Guest drloop
Posted (edited)

Hultsfred, någon festival i Helsingborg vars namn jag glömt.

Någon/några festivaler som jag inte minns vad de hette eller vart dem var:-)

Troligen spelat på flera i Göteborg, Slotsskogsfestivalen kanske...

Alingsås minns jag, många band men inga bra.

Rock-SM räknas det?

Edited by drloop