Jump to content
Annons

Analogt / Digitalt


Recommended Posts

. Det går mycket snack om analoga saker men enligt mig lever det inte upp till vad det levererar.

Kan inte låta bli att fråga dig vad du baserar dina påståenden på samt i såna fall på vilka produkter/modeller... 😲 att säga att analog utrustning inte levererar etc är antingen en ren provokation för att röra om i grytan eller så är du totalt okunnig och borde tänka dig för lite extra innan du häver ur dig såna här falsarier som faktiskt kan förvilla de nybörjare som inte vet så mycket ännu vilket jag tycker är ojuste!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
men enligt mig lever det inte upp till vad det levererar.

Maxmaxmax säger ju enligt mig. Helt subjektivt helt enkel. En egen åsikt. Det måste väl vara okej?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är alltid okej att säga sin mening men att påstå en sak som denna är inte en fråga om subjektivitet/smak etc utan snarare som jag skrev i förra inlägget ett påstående från en totalt okunnig svamlare!!! 🙂

Det är jävligt mycket skitsnack från ditt håll nu Florian. Dämpa dig en aning.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Jag har för länge sedan slutat bry dig om vad du skriver, florian. Men nu börjar det bli riktigt pinsamt. Dels frågar du efter saker jag redan svarat på - läs vilka produkter och vilken utrustning i mitt inlägg.

Det är helt okej att bli upprörd och vara provokativ. Men försök vara lite träffsäker eller åtminstone en smula saklig.

Ingen respekt någonstans.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kommer ha ca 15 000 över till att köpa det jag behöver.

Här säger du nåt tänkvärt. Vad behöver du då? Vad är det du saknar i din nuvarande setup? 😆

Bump! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Det är jävligt mycket skitsnack från ditt håll nu Florian. Dämpa dig en aning.

Undrar vem som skulle tillåta dig att säga på detta vis i verkliga livet,jag är fullkomligt

överraskad över din totala avsaknad av respekt och anser att du förtjänar en reprimand här...du kanske är bakfull men det är ingen ursäkt för denna fjantkaxiga attityd som du bara törs köra med här på forumet,shape up sissy!!!

MAXMAXMAX:

Mina inlägg är adekvata och avsedda att skingra denna nonchalans och generella anti-analog attityd som många diditalnerdar frotterar sig med,om detta stör dig så får du leva med det,jag sa att det är upp till var och en att ha sin egen åsikt men att generalisera som du gör är direkt vilseledande och ojuste för nytillkomna etc,mina argument är sakliga och träffsäkra,går liksom inte att missa i såna här solklara fall 😄

upprörd är det du som verkar vara likaså provokativ,skärp dig nu,att kalla mig för pinsam är ett personangrepp som du döljer bakom kamouflerade ordval men jag hoppas fler än jag kan se det uppenbara här!

Att fara med vilseledande och jargongmässiga attityder som du gör på ett så aggresivt sätt minskar din trovärdighet till minus 5000!!! 😛

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är jävligt mycket skitsnack från ditt håll nu Florian. Dämpa dig en aning.

Undrar vem som skulle tillåta dig att säga på detta vis i verkliga livet,jag är fullkomligt

överraskad över din totala avsaknad av respekt och anser att du förtjänar en reprimand här...

Om du kunde hållit dig till att säga att du inte håller med Maxmaxmax om hans åsikter om analoga prylar utan att kalla honom för en "totalt okunnig svamlare!!!" hade jag inte behövt skriva föregående inlägg. Du har en otrevlig attityd på forumet som gör mig förbannad. Sluta kalla folk namn, sluta slänga ur dig omotiverade okvädningsord och sluta, för guds skull, med att kasta sten i glashus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Du har en otrevlig attityd på forumet som gör mig förbannad. Sluta kalla folk namn, sluta slänga ur dig omotiverade okvädningsord och sluta, för guds skull, med att kasta sten i glashus.

Aha,nu börjas det igen då...undrar vem som har en otrevlig attityd här egentligen,Mornel-du är en riktig liten dryg lissmare som borde lära dig veta hut och har ingen gjort det förut så får väl jag bli den förste att säga till dig på skarpen:

Sluta upp med din snobbigga översittarstil,vem tror du att du är egentligen???

och så Vallhagen:

Vem började gnissla här då???

Jag vill inte läsa om totalt felaktiga generaliseringar har jag ju sagt,det är inget gnissel utan enbart i upplysande syfte,så träliga killar ni är här...

15000 eller 150000 har ingen talat om såvitt jag vet-fattar inte varför du tar upp sånt som ingen nämnt??? 😛

KLARTEXT:jag gillar pluggar och den digitala domänen lika mycket som den analoga,så ni inte fortsätter att förvränga mina utlägg här,är det nåt mer???

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ni är för fan inte kloka!!!

Det verkar inte bättre än att ni är ute efter att jaga iväg mig härifrån - ni verkar vara jävligt duktiga på just detta - så fort någon opponerar sig mot den okunniga nomenklaturen av vilken delvis ovanstående medlemmar ingår så börja traksserierna,fyfaaan säger jag för denna bakåtsträvande mentalitet!!! 😛

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

. Det går mycket snack om analoga saker men enligt mig lever det inte upp till vad det levererar.

Kan inte låta bli att fråga dig vad du baserar dina påståenden på samt i såna fall på vilka produkter/modeller... 😛 att säga att analog utrustning inte levererar etc är antingen en ren provokation för att röra om i grytan eller så är du totalt okunnig och borde tänka dig för lite extra innan du häver ur dig såna här falsarier som faktiskt kan förvilla de nybörjare som inte vet så mycket ännu vilket jag tycker är ojuste!!!

förvillade till att göra vad, köpa en dator med cubase å reason för 15000:- istället för en kompressor för samma pris??

eller till att tro att analogt är kasst?? det kan man väl få tycka eller??

man måste ju inte va helt puckad bara för att man är nybörjare, för den delen så verkar ju väldigt många älska att berätta om hur toppen det är med analoga grejer, så det är nog ingen fara för nybörjarna, tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser inget provokativt i att 3xMax säger sig föredra digitalt framför analogt.

Jag ser bara subjektivitet.

Att påstå att 3xMax är en okunnig svamlare - det håller jag inte med om.

Att analogt alltid leverar bättre än digitalt - det håller jag heller inte med om.

Att han dumpar en Space Echo-maskin för Cubase ModDelay - sure, ifall de analoga prylarna inte ger mer i hans öron så är det väl lika bra att lägga de pengarna på annat.

Huvudsaken är att det låter som man vill i slutändan. Vad man använt är inte lika viktigt.

"Face the bananas, we're different!"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni är för fan inte kloka!!!

Det verkar inte bättre än att ni är ute efter att jaga iväg mig härifrån - ni verkar vara jävligt duktiga på just detta - så fort någon opponerar sig mot den okunniga nomenklaturen av vilken delvis ovanstående medlemmar ingår så börja traksserierna,fyfaaan säger jag för denna bakåtsträvande mentalitet!!! 😛

Florian, det är ingen som har sagt att maxmaxmax har rätt. Det vi alla har sagt, är att han har rätt att uttrycka sin åsikt utan att bli kallad svamlare och liknande, precis som alla andra (även du).

Och ingen försöker driva dig bort härifrån. Återigen, det är din attityd att du alltid har rätt och alla andra har fel som vi stör oss på. Du borde lära dig att acceptera att vi har alla olika åsikter. Respektera det, och argumentera mot på ett vettigt och sakligt sett så ska du se att du får trevligare svar. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Du kan göra plattor med kanonljud med det du har.

Nya grejer kommer inte få dina produktioner att låta väsentligt bättre.

Jag var lite provokativ med mitt Clas Ohlsson mick inlägg.

Faktum är att jag köpte en Clas Ohlson mick förra året för 59:-

Den låter inte mycket sämre än en SM58. Det den har emot sig är att det är gräsligt mycket handljud.

Och med en SM58 har väl Lemmy gjort en hel platta så vitt jag kommer ihåg, och han är knappast ensam om detta.

MAO, kan sina grejer så får man det att låta bra eller annorlunda vilket inte är helt ointressant heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju fråga sig hur en enkel fråga som denna tråd startade med urartar till det här tillståndet... Personligen - och det här menar jag absolut inte som ett påhopp - så tycker jag Florian tände gnistan med sitt svar till Max3. Sedan blev det bara värre och Florian är inte ensamt ansvarig för det. Lev för fan med att olika människor tycker olika. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är nästan lite väl mycket tekniksnack nu. Inget fel med det iofs men gör ni nån musik överhuvudtaget?

Jag tycker det verkar som att dom som snackar extra mycket om teknik inte har nån musik att komma med...

Hoppas jag har fel!

Link to comment
Dela på andra sajter

Florian: Det finns tusen sätt att säga samma sak, men det finns alltid sätt som är sämre eller bättre. Att kalla någon för okunnig svamlare är inget annat än provokation och går rakt mot forumets regler.

Om du vill berätta att du inte håller med Maxmaxmax så är det vad du ska säga och inget annat. Passa även på att ställa en fråga, kanske det visar sig att du och Max är överens på vissa punkter och kanske kan du bättre förstå hans argument om han får förklara hur och varför hans åsikt är som den är.

Personattacker leder inget vart, åtminstone inte åt något annat håll än varningar, stängda trådar och andra tråkigheter.

-----

Håll er i skinnet och var sams pojkar. Ha gärna olika åsikter men ha det utan fördomar, öknamn och pajkastning.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Florian, det är ingen som har sagt att maxmaxmax har rätt. Det vi alla har sagt, är att han har rätt att uttrycka sin åsikt utan att bli kallad svamlare och liknande, precis som alla andra (även du).

Och ingen försöker driva dig bort härifrån. Återigen, det är din attityd att du alltid har rätt och alla andra har fel som vi stör oss på. Du borde lära dig att acceptera att vi har alla olika åsikter. Respektera det, och argumentera mot på ett vettigt och sakligt sett så ska du se att du får trevligare svar.🙂

Lynxo din arma stackare,sedan när är DU en företrädare för "VI" här på tråden,du har ju inte ens varit med i ett enda inlägg hittills,sluta upp med din oppurtunism som du ständigt kör med för att göra dig inställsam hos byket...kappvändare!

😕

Min attityd om att JAG alltid har rätt???

Verkligen det fånigaste jag hört på länge och ett rätt så typiskt inlägg att komma från just dig,jag påpekar gång på gång mina åsikter likaväl som jag tycker det är kul med andras,går en aning hårdare fram när jag tycker någon hasplar ur sig något som låter som en regel mer än en personlig åsikt,därav denna tråds utveckling,förbryllande att det skall vara så satans svårt för vissa att läsa innantill,komvux kanske??? 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Florian, det är ingen som har sagt att maxmaxmax har rätt. Det vi alla har sagt, är att han har rätt att uttrycka sin åsikt utan att bli kallad svamlare och liknande, precis som alla andra (även du).

Och ingen försöker driva dig bort härifrån. Återigen, det är din attityd att du alltid har rätt och alla andra har fel som vi stör oss på. Du borde lära dig att acceptera att vi har alla olika åsikter. Respektera det, och argumentera mot på ett vettigt och sakligt sett så ska du se att du får trevligare svar.🙂

Lynxo din arma stackare,sedan när är DU en företrädare för "VI" här på tråden,du har ju inte ens varit med i ett enda inlägg hittills,sluta upp med din oppurtunism som du ständigt kör med för att göra dig inställsam hos byket...kappvändare!

😠

Min attityd om att JAG alltid har rätt???

Verkligen det fånigaste jag hört på länge och ett rätt så typiskt inlägg att komma från just dig,jag påpekar gång på gång mina åsikter likaväl som jag tycker det är kul med andras,går en aning hårdare fram när jag tycker någon hasplar ur sig något som låter som en regel mer än en personlig åsikt,därav denna tråds utveckling,förbryllande att det skall vara så satans svårt för vissa att läsa innantill,komvux kanske??? 😱

😕

Ja, vad säger man? Maken till människa utan självinsikt har jag aldrig vart med om...skulle inte du begära utträde?

Jag citerar Majken:

Det finns tusen sätt att säga samma sak, men det finns alltid sätt som är sämre eller bättre. Att kalla någon för okunnig svamlare är inget annat än provokation och går rakt mot forumets regler.

Vad är det som är så svårt att förstå? Varför var du tvungen att kalla honom svamlare? Bara för att han har en annan åsikt än dig? Det är det jag menar med din attityd. Tagga ner för fan, och berätta varför du inte håller med föregående talare på ett sakligt sett istället.

Och ja, jag hoppar in i detta inlägg därför att jag har svårt att acceptera ditt beteende. Jag vet att det är meningslöst, men jag har svårt att sitta still när du attackerar andra människor på det sätt du gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

allt misstolkas och jag begär utträdde härfrån med omedelbar verkan-ciao!

Jag tycker inte du ska begära utträde. Skulle vara trist om du lämnade forumet pga den här tråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ni inte sluta klanka ner på varandra och slå ihop huvuden för att hjälpa mig istället? hehehe..

Jag ber om ursäkt, rebstar. Detta har hänt alltför ofta på senaste tiden när Florian hoppar in i diskussionerna. Egentligen borde vi alla göra bäst i att ignorera sådant här och återgå till ursprungsfrågan.

Hoppas du hann få svar innan det urartade bara. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att det är meningslöst, men jag har svårt att sitta still när du attackerar andra människor på det sätt du gör.

NO COMMENTS BABY-shut up and play your guitar!!!

(trippel m Frank Zappa m enbart sköna gitarrsolon-nåt att sträva efter lillgrabben) 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är så otroligt lustigt att allt JAG gör är att attackera men när man läser snuskigt bessewesserliknande inlägg av vissa av er i andra trådar så passerar det obemärkt förbi,snacka om att ni behöver gå i en djuplodande självanalys,jag behöver inte det för jag och Syd Barret käkar svamp på Söndagarna och har full koll och garvar hejdlöst åt småfolket 😳😉😉

Till dig rebstar säger jag som jag sa i mitt första inlägg-köp inte en mikrofon från Claes Ohlsson,behåll din kompressor för den har du nytta av,blanda analogt och digitalt i lagom dos och lycka till med musikskapandet framförallt! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

ett påstående från en totalt okunnig svamlare!!!
shape up sissy!!!
du är en riktig liten dryg lissmare som borde lära dig veta hut
Ni är för fan inte kloka!!!
...din arma stackare...göra dig inställsam hos byket...kappvändare!

...att det skall vara så satans svårt för vissa att läsa innantill,komvux kanske???

lillgrabben

Florian, du som verkar ha förmåga att formulera dig väl, varför alla dessa okvädningsord? Det skjuter diskussionen i sank innan den har börjat. 😳

Rebstar, för att återgå till ämnet så upprepar jag min tidigare åsikt, köp tid! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...