Jump to content
Annons

Kan ej spela in i cubase längre


Recommended Posts

Hej. Jag har ett väldigt hemskt problem.

Kan ljudkortet vara skadad? garantin går ut om 5 dar så jag behöver hjälp!

Det går inte att spela in från mikrofonen i Cubase. Det funkade sist jag använde den.

Det går att spela in i Windows inspelnings programet men (där får jag ljud från miken) men när jag startar cubase så får jag ingen ljud längre.

så ni vet så använder Juli@ ljudkort. Jag har redan gått in i cubase och valt Julia Asio och Juli@ clock.

Jag har läst 10 trådar som har samma problem men ingen har lyckats fixa det

så jag hoppas på att detta är rätt tid och rätta personen läser detta och hjälper mig.

blir hemskt tacksam om nån kan hjälpa mig!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag vet inte hur mycket du kan om sånt här men jag antar att du har kollat så att ditt kort är valt på recording device i cubase, att volymerna inte står på noll i den eventuella kontrollpanel du har till ditt kort och att den kanal du ska spela in på har den röda "Record"-knappen intryckt.

Att det skulle vara fel på kortet har jag svårt att tro eftersom du kan spela in i windows ljudinspelaren så det behöver du nog inte vara så orolig för.

Du kan ju ha råkat ändra på någon inställning nånstans, testa att installera om (eller iaf köra Repair från kontrollpaneln) Cubase och se ifall det gör nån skillnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går att spela in i Windows inspelnings programet men (där får jag ljud från miken) men när jag startar cubase så får jag ingen ljud längre.

Ja, då kan du vara lugn. Ljudkortet är inte skadat.

Vad har du för inställningar i Cubase, förutom att du valt ASIO-drivrutinen?

Har du mikingången aktiverad i VST inputs?

Har du valt mikingången som input på ditt audiospår?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...