Jump to content
Annons
  • 0

Vilka dj-program finns?


musictj

Fråga

  • Svar 84
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters For This Question

Recommended Posts

Annons
  • 0

Han skrev ju att han ville "Remixa" och mixa ihop spår. Så vitt jag vet måste man göra mer än lägga ihop två spår för att göra en remix, och för det så är Live säkert jätttebra.

Har själv ingen aning, använder det inte. Vet bara vad jag läst 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
Maxadc32 (oregistrerad)

Kollade litte på ableton o den verkade för jobbigt eller avancerat o Traktor va för simpel man kunde jo endat mixa med den .. Jag vill mixa ihop en skiva men alla låtarna som ska va i den ska va Remixad . Finns det ingen annan litte enklare variant än ableton som man inte behöver lägga ner1 månad för att lära sig programmet. Gärna länkar som man kan handla i från direkt också "Svenska återförsäljare"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
Kollade litte på ableton o den verkade för jobbigt eller avancerat o Traktor va för simpel man kunde jo endat mixa med den .. Jag vill mixa ihop en skiva men alla låtarna som ska va i den ska va Remixad . Finns det ingen annan litte enklare variant än ableton som man inte behöver lägga ner1 månad för att lära sig programmet. Gärna länkar som man kan handla i från direkt också "Svenska återförsäljare"

haha. De flesta bra programm att göra remixer i tar mkt mkt längre tid än bara 1 månad att lära sig 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet. 😎

Allvarligt talat så undrar jag om du själv riktigt vet vad du vill göra. Att mixa ihop en skiva, få låtarna att gå i varann, det fixar du med Traktor.

Att producera en egen remix är lika svårt som att göra en ny låt från scratch, och tar som Pazo säger bra mycket längre tid än en månad att lära sig.

Själv har jag hållit på i 20 år och fortfarande inte blivit miljonär eller fått några groupies. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
Maxadc32 (oregistrerad)

jag vill inte sälja platinum 😆 vill ha en skiva för eget bruk . Har spelat som dj i nu 7 år jag har inget problem med mixandet utan ville endast ha en skiva för privat bruk . Jag får väll sätta mig ner o kolla om jag kan komma in i ableton

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Med tanke på att han inte ville undvara 1 månad tills han lärt sig ett program och gjort skivan, antar jag att det är lite sent såhär ett halvår efteråt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Testade Traktor funkade bra men det jag fastnade för är Torq. Kolla i forumet jag länkade en video. Kan köra det med din Daw/Host för live remixning. Är också vst kompatibelt......coolt att köra live och skruva runt med Glitch eller lägga på en egen 303a eller nåt. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Tycker att Traktor är bäst, bra beatmatching om man inte har mycket hårdvara att styra det manuellt. Funktioner för att koppla in Midi enheter till programmet, även en vanlig klaviatur. =). Är helt fast när jag väl satt mig vid det, kan mixa 3 timmar utan att tröttna =).

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Äsch.. Jag är en lat jäkel och min publik är för full för att fatta vad jag gör.. Jag använder Steinberg Wavelab och gör mina mixar där.. I audiomontage.. Sen låtsas jag se upptagen utt vid spelarna.. Har mina mixar på CD (80 minuter mix på ett tema).. När jag känner att det är dags att byta tema så byter jag CD (dra lite i faderregeln), babblar lite om Kerstin som fyller 30 å så.. (80 minuter till).. Publiken är ju amatör lixom.. Se ut som du jobbar och ha en full koll på en mixsession på ett par CD så löser det sig.. 😉

Meen.. Notera.. Jag lägger mycket energi på att få mixarna perfekta.. Men jag gör allt hemma 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Alla program ni pratar om nu är för att skapa mixar med hjälp av datorn eller?

Någon som har sett filmen it's all gone, pete tong? När han blir döv kopplar han in sina decks till en dator och på skärmen ser han en spektrumanalysator för varsin spelare och kan sedan mixa ihop det... Finns det inget sånt program? Hade vart grymt om programet i realtid kunde analysera de båda decken samtidigt och typ säga att man behöver öka eller sänka tempot på den andra spelaren.. Förstår ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Jag är precis på väg att ladda hem demoversionen av DeckaDance. Det är Image-Line (just det, FL Studio-folket) som ligger bakom så jag har glada och stora förhoppningar. 😊

EDIT: http://www.deckadance.com/

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Som sagt. Abelton Live är nog det som du får mest för.

En DAW med stor potential för att mixa med.

Fördelarana är många:

  • Lättjobbat
  • Kraftfullt
  • Klarar dom flesta filformat (även filmklipp)
  • Stöd för VST(i)
  • Rewier
  • Inbyggt stöd för många midikontrollers
  • löjligt lätt att automatisera
  • Möjlighet att djupfrysa
  • Funkar på både pc och Mac

Några nackdelar fins det givetvis:

  • Inget stöd för dubbla skärmar
  • Lite krångligt i början
  • Designen käns lite "barnslig"
  • Ganska dyrt jämnförelsevis till andra Djprogrm eller "lite sämre" program tx FL.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
Jag är precis på väg att ladda hem demoversionen av DeckaDance. Det är Image-Line (just det, FL Studio-folket) som ligger bakom så jag har glada och stora förhoppningar. ☺️

EDIT: http://www.deckadance.com/

Deckadance är en klar favorit för mig. Lika användarvänligt som traktor, men mycket resurssnålare och med stöd för vst.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
Jag är precis på väg att ladda hem demoversionen av DeckaDance. Det är Image-Line (just det, FL Studio-folket) som ligger bakom så jag har glada och stora förhoppningar. 😉

EDIT: http://www.deckadance.com/

Deckadance är en klar favorit för mig. Lika användarvänligt som traktor, men mycket resurssnålare och med stöd för vst.

Japp Deckadance rules!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...