Jump to content
Annons
  • 0

Vilka dj-program finns?


musictj

Fråga

  • Svar 84
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters For This Question

Recommended Posts

Annons
  • 0

www.pcdj.com

har ett varierandes urval av dj program, kostnads belagt som gratis.

www.nativeinstruments.de

samma sak här som med pcdj.

www.alcatech.de

har faktiskt ingen större koll på kostnader eller funktioner, men har hört att den ska vara mycket bra.

www.mixvibes.com

en till länk.

www.atomixmp3.com

ytterligare en länk.

www.myxoft.com

ytterligare en länk, som faktiskt ser lite mer intresant ut än mixvibes och atomic.

om inget av dessa program skulle vara av intresse så kan du alltid göra en google sökning 😎

mvh.

kultur ambassaden

Redigerat av Kultur Ambassaden
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
Con-bah (oregistrerad)

Har bara testat Traktor DJ Studio, o de funkar finfint..

Gränssnittet kan kännas lite trögt ibland med allt

klickande hit o dit men de beror väl på att jag e van vid

exaktheten o känslan i riktiga spelare 😉

Borde ju kunna fixas hyfsat smidigt med en MIDI-controller...

browserdelen där man hanterar alla musikfiler e dock riktigt

trevlig.

lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Slår ett slag för pcdj.com blev utnämd till den bästa dj-programvaran i las vegas, finns numera i europa från oss på MI7 *viftar med reklamflaggen*

http://www.pcdj.com

Vinylkillar: PCDJ scratch, sampla realtime från en mic och scratcha 😉

Cdkillar: Pcdj FX dedikarad controller finns att köpa 😉

85000 betalande användare kan ju inte ha fel ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
pst.. final scratch... många pro-djs som kör de... bla. Paul van Dyk tror ja de va...

Precis. Det bygger på Traktor i grunden men har en mycket spännande lösning på integrationen mellan mp3, vinyl och cd. Man kan som DJ med Finalscratch styra sitt låtbibliotek i datorn på precis samma sätt som man är van vid sedan tidigare - det vill säga med vinyl och/eller cd. Det löses med tidskodning i vinylen/cd:n som läses av i ljudkortet som i sin tur styr programvaran. Man kan alltså scratcha i realtid med sina invanda verktyg fast materialet egentligen är mp3/wav på datorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
Ville bara för etikens och tydlighetens skull notera för den oinsatte att MI-7 alltså själva säljer PCDJ - och därmed talar i egenintresse. En notering utan någon som helst värdering.

Olsberg har rätt, jag borde uttryckt det tydligare. Vi säljer det, jämför gärna det mot andra program också. Så ta min åsikt med nypa salt för jag är inte helt opartisk.

Mvh

Daniel Sunebring

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

// sammanslaget med tråd i samma ämne /admin

Jag söker ett DJ-program (till Windows) att använda live tillsammans med mp3or. Har ni tips på något bra?

Johan

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

// sammanslaget med tråd i samma ämne /admin

Hej!

Någon som kan rekomendera något bra DJ-program för mac som inte kostar multum. Satt och lekte med traktor på en PC igår och blev fast. Nu vill jag ha något inte fullt så dyrt till min lilla mac.

Tack

/j

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

PCDJ Red/Blue/FX vore kanske ett alternativ? Ungefär likadant som Traktor.

pcdj Red(Intermediate) kostar vid hemskick 1153 SEK vid nedladdning 821 :-

pcdj Blue(Beginner) kostar vid hemskick 655 SEK vid nedladdning 406 :-

pcdj FX(Pro) kostar vid hemskick 3561 SEK vid nedladdning 1652 :-

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
Hej!

Någon som kan rekomendera något bra DJ-program för mac som inte kostar multum. Satt och lekte med traktor på en PC igår och blev fast. Nu vill jag ha något inte fullt så dyrt till min lilla mac.

Tack

/j

hett tips är ju Ableton live. Där kan du båda mixa mp3 och även göra egen musik med hjälp av VST och andra roliga saker. http://www.ableton.com

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
Jag kör med Mbox2. Finns det någon möjlighet att ha separat hörlurslyssning via (typ) det interna ljudkortet då?

Det har jag lyckats med med Traktor och ett M-Audio USB Audio Duo. Borde gå med en M-Box också, men jag är inte helt säker.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
Maxadc32 (oregistrerad)

// sammanslaget med tråd i samma ämne /admin

Hej letar efter en bra DJ program som jag kan jobba med i P4 . för mix o remix . Gärna med en BPM räknare helst Auto om man så vill .

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
Maxadc32 (oregistrerad)

Har sökt litte på forumet o såg att många TIpsar om Traktor . hur är den att jobba med ? lätt användig eller svår ? vill inte lägga ner massa pengar på att köpa den o inte kan hantera den riktig .

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Traktor är ett DJ-program, Logic är ett sequencerprogram för att skapa musik.

Två helt olika saker.

Ska du mixa ihop två låtar är Traktor bra, om du däremot siktar på att göra egna remixer är det Logic som gäller... eller vilken annan sequencer som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
Maxadc32 (oregistrerad)

Jag vill Remixa o mixa ihop låtar o det är en sådan Prog jag är ute efter !! har jobbat med Logic på Apple men vill ha en Prog till P4

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...