Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
  sozo sa:
Ja titeln säger väl allt?

Vilken tycker ni är bäst?

vad är syftet med din fråga? i vilket sammanhang?

vilken tycker du är bäst?

Postat
  Itzhak sa:
  sozo sa:
Ja titeln säger väl allt?

Vilken tycker ni är bäst?

vad är syftet med din fråga? i vilket sammanhang?

vilken tycker du är bäst?

Du ska tänka dig frågan såhär:

Om jag måste välja att ha någon av dessa i min studio vilken hade jag valt då? Både till sång och akustiska instrument osv.

🙂

Postat (redigerat)

...varför svarar inte JAG på hans fråga? 😆

Men jag har en ADK-51 men är inte speciellt nöjd. Tror nog att Claes tips är att föredra (fast jag har själv inte testat den hahaha...)

🙂

Redigerat av Grahn
Postat

Jag har haft en adk 51, gillade den inte så jättemycket men det kan ha berott på mina inspelningskunskaper vid den tiden också, vem vet.

José Gonzales eller vad han nu hette spelade ju in hela sin skiva med två st mt87:or.

Om det lät bra eller inte det får du bestämma själv.

Jag hade också satsat på B1:an om den ska vara billig.

Men om du måste välja mellan dom två så ta den som ser snyggast ut alltså mt87:an. Du blir säkert nöjd med båda.

Postat
  sozo sa:
Om jag måste välja att ha någon av dessa i min studio vilken hade jag valt då? Både till sång och akustiska instrument osv.

😎

jag har inte någon mt87, men jag har en a51. jag tycker att a51 är helt ok, men (tur eller tyvärr?) så är det en smaksak. adk a51 prisades högt när den kom, det ligger i sakens natur att när alla har råd med något, så är det inte lika bra...

så, ifall det är så att du ska välja mellan någon av dem, så lyssna och köp efter öra (eller hjärta), det mesta handlar om smak.

Postat

Jag har spelat in med ett otal A51 och MT87 och kan bara säga att samtliga mikrofoner låter olika. Alltså, de ADK-mickar jag testat låter långt ifrån likadant och de MT87 jag kört med låter sinsemellan heller inte likadant.

En polares A51 är den jag gillar bäst; låter inte alls som min. Däremot har jag fått till bra inspelningar med MT87 när jag velat få fram tydlighet, men det är inget jag skulle vilja sätta framför en slamrig rocktrummis.

Postat
  Elton sa:
Har inte provat MT87 men är väldigt nöjd med min ADK 51

Har inte provat ADK 51 men är väldigt nöjd med min MT87

🙂

VacUm: Intressant!!

Postat

Till saken hör att det finns flera olika revisioner av A-51, så variationerna mellan de olika revisionerna är avsiktlig.

Om det är stora variationer mellan individer av samma revision, är det däremot olyckligt, eftersom sådant borde stoppas i kvalitetskontrollen...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.