Jump to content
Annons

Hittar inte vissa Au pluggar i Pt le 7.1


Pegu

Recommended Posts

När jag klickar på Au rullgardinen så ser jag att det ska finnas både chorus och flanger.

Men när jag försöker lägga dom som en insert effekt finns dom inte med i listan.

Vad tusan kan det bero på?????

(Jag har en m-box 2 med Pt le7.1.)

Oerhört tacksam för svar.

MVH

Pegu

Redigerat av Pegu
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Beror på att chorus mm bara finns som audio suite pluggar inte som RTAS...

AU pluggar kan du inte lägga som en insert och ändra på i realtid... det går gara "printa" in dom...

Dom flesta pluggar finns dock både som audio suite och som rtas... bra när man vill spara Dator kraft... alltså när man är nöjd men inställningarna på en rtas plugg kan man välja audio suite versionen istället...

Link to comment
Dela på andra sajter

Syftar ni på AudioSuite formatet när ni skriver AU? För AU (Audio Unit) går ju vad jag vet inte till ProTools...

Annars är det som Bobogura säger, vissa pluggar finns bara som icke realtids effekter d.v.s. audiosuite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Syftar ni på AudioSuite formatet när ni skriver AU? För AU (Audio Unit) går ju vad jag vet inte till ProTools...

Annars är det som Bobogura säger, vissa pluggar finns bara som icke realtids effekter d.v.s. audiosuite.

Hehe .... 😉 menar ju givet vis inte AU som i audio units.... det var bara en dum förkortning som pegu började med... ☺️ AS hade funkat bättre...kanske

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...