Jump to content
Annons

Vänder du på täcket....


Egghuvud

Recommended Posts

Behöver er hjälp för att reda ut ännu en av livets små filosofiska frågor.

Förutsättningarna är följande:

Du har gått och lagt dig. Bäddat in dig under täcket. Det är ganska kallt i sovrummet och du har precis fått upp värmen. Precis när du börjar känna dig sömning så upptäcker du att du har vänt täcket på fel håll så att fotändan är upp mot huvudet. Du känner sömmarna från där man stoppar in täcket i påslakandet. Vad gör du?

1. Vänder på täcket direkt eftersom du inte står ut med tanken på att ha huvudet där fötterna brukar vara, fastän det innebär att det blir kallt?

2. Skiter i vilket, vad är det där för djävla bagateller?

3. Plågas av frustration eftersom du inte orkar eller vill ändra, samtidigt som du plågas av att sömmarna "sticks och killas" samt att det är där du brukar ha fötterna... får svårt att somna ...

4. Annat..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Heh!

Det blir en kombination av 1:an o 2:an.

Orkar jag så vänder jag, men är jag för trött så skiter jag i vilket... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Är detta ett dilemma du nyligen råkat ut för? 😱

Eller bara damp det ner en tanke och du kände för att göra en undersökning... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Är detta ett dilemma du nyligen råkat ut för? 😆

Eller bara damp det ner en tanke och du kände för att göra en undersökning... :rolleyes:

Det händer lite titt som tätt och senast igår kväll faktiskt. Var dödstrött och så låg jag där. Precis lagom uppvärmd. Plötsligt kände jag sömmen i ansiktet. Hrmmf... vad gör man... är så trött, men lite obekvämt är det....

Till sist vände jag. Jag kanske är lite tvångsmässig, men förhålandena måste vara ganska perfekta för att jag skall kunna somna. T e x vill jag att hela kroppen skall vara täcketäckt innan jag somnar. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

förhålandena måste vara ganska perfekta för att jag skall kunna somna. T e x vill jag att hela kroppen skall vara täcketäckt innan jag somnar. :rolleyes:

Även ansiktet? Du är knäpp!

Link to comment
Dela på andra sajter

förhålandena måste vara ganska perfekta för att jag skall kunna somna. T e x vill jag att hela kroppen skall vara täcketäckt innan jag somnar.  :rolleyes:

Även ansiktet? Du är knäpp!

😆 Nej för tusan hakar - inte ansiktet. Men ändå upp i nacken så att inte kallluften läcker in på axelpartiet.

Link to comment
Dela på andra sajter

4. Annat. Jag fiser ofta under täcket och då försöker jag vädra ut det utan att det ska blåsa upp i mitt ansikte 😆

Eller, näe det gör jag inte alls. Jag vädrar den uppåt :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Verkar som att de flesta vänder. Innebär det att män är känligare än vad man tror? En riktig karl borde ju tycka att de bara är pimpinetta fjollor som bryr sig om täckekomfort. Har vi några icketäcksvändare här som bekräftar denna hypotes?

Hörrö du Bone förresten.. det var mer info än vad vi behövde 😉

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Klart man vänder!

Men vad skulle du göra om madrassen började glida ner istället då? 😉 Då måste man ju resa sig upp. Ännu jobbigare!

Självklart måste man då gå upp. Risken är ju annars att kuddarna trillar ner i glipan och hela natten är förstörd.

Link to comment
Dela på andra sajter

varför vända när man kan vrida på täcket. då har du ju samma sida mot kroppen men sömnen hamnar vid fötterna...

om något är jobbigt så är det ju när man har bäddat underlakanen dåligt så att de korvar ihop sig så man måste gå upp och rätta till det...

Redigerat av dancedancedance
Link to comment
Dela på andra sajter

Alternativ 4: Jag somnar. Eftersom jag aldrig går och lägger mig förrän jag är riktigt trött, så slocknar jag i princip direkt när jag lägger mig - och hinner därför inte fundera på hur täcket ligger...

...fast å andra sidan, så bäddar jag alltid med täcket på rätt håll, så sannolikheten är mikroskopisk att dilemmat skulle uppstå... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Helt klart nummer 4!!!!!!!!!!!!!!!!

Ser för det första till att det inte är kallt eller ens svalt i rummet. Sover bäst när luften dallrar som i öknen.

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart nummer 4!!!!!!!!!!!!!!!!

Ser för det första till att det inte är kallt eller ens svalt i rummet. Sover bäst när luften dallrar som i öknen.

😄

Njaee... det skall inte vara för varmt i sovrummet. När man somnat så stiger ju kroppstemperaturen. Ofta kastar man av sig täcket för att man blir för varm och vaknar frysande...

Inget kalahari i sovrummet musik.

Bäddning är det många som pratar om. Jag brukar ibland knöla ihop täcket och använda som en stor kudde bakom ryggen, vilket kanske är förklaringen till att benändan hamnar överst, eller så har jag en täckpoltergeist. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar gå upp ur sängen, plocka fram gitarren och skriva en låt om hur hemska mina hemförhållanden är...

...inte undra på att ingen orkar lyssna på mina låtar... 😄

hahahahaha 😆😆😆😆😆😆

jag skiter i vilket, det är en djävla bagatell...

de är ju bara att sova, hur svårt ska de vara? 😆

Redigerat av Christofer
Link to comment
Dela på andra sajter

Täckproblemet har aldrig uppstått för mig. Men jag är lite konstig som sover i påslakanet. Precis som med en sovsäck. Och eftersom jag är varm av mig har jag inget "insatstäcke".

Att ligga i påslakanet har två fördelar. 1. Jag blir inte lika varm. 2. Täcket håller sig någolunda på plats då min kroppsvikt vilar tryggt på det. Jag är som en propeller i sängen och allt brukar ligga i en enda röra på morgonen. Underlakanet är ihopkorvat och kuddarna ligger oftast på golvet. Funderar på en lösning att sätta kardborre på kuddarna och underlakanet så att de stannar där de är ämnade att vara.

Fyfan vilket dilemma. Var ute inatt och lekte av mig på krogen. Kommer hem vid halv fyra och vaknar klockan åtta. Går inte att somna om, går inte att ringa någon då alla sover och jag är sugen på en snus. Då blir det att man tar internet till hjälp för att döda lite tid. Internet är ett väldigt bra verktyg för just det ändamålet.

Morgon middag kväll sa hönan i hönshuset!

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som vi har åtmisntone några lite mera matchokillar på forumet. Men att sova i påslakanet låter lite knasigt.

Lider med dig Eternal. Baksmälla och för lite sömn är ingen kul kombination. Tröttheten kommer väl framåt eftermiddagen.

Jag kom just på att jag brukar sova i en buske någonstans ute i krokarna...hur långt bort hemifrån det är, brukar bero på hur vild natten har varit... 

Det där borde väl vara utmärkta låttema. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...