Jump to content
Annons

Vilken av följande monitorer lĂ„ter bĂ€st?  

46 röster

1. 1. Vilken av följande monitorer lÄter bÀst?

• ESI nEar 06/05
      2
    • Event TR-8
      2
    • Event ALP-5
      0
    • Fostex PM-1
      2
    • Genelec 8020A
      7
    • BEHRINGER TRUTH B2030A/2031A
      4
    • M-AUDIO BX8A
      1
    • TC Electronic BM5PA
      0
    • KRK RoKIT RP5/RP6
      2
    • Alesis M1-MKII
      3
    • Samson Resolv 65A
      1
    • Samson Rubicon 5A/6A
      0
    • Tapco S8/S6
      1
    • Tannoy Reveal 5A
      1
    • Event 20/20 PASSIVA (5000 kr)
      3

Recommended Posts

Annons
Postat

Tror ingen kan svara helt korrekt eftersom knappast nÄgon har lyssnat pÄ samtliga i samma akustik osv.

De jag haft av dessa Àr ESI nEar05 samt Behringers 2031A och dÀr va ju Behringer-monitorerna överlÀgsna eftersom dom gÄr lÀgre ner i frekvens.

Mina nuvarande Àr ett par Event 20/20 BAS och dessa Àr jag helnöjd med, sÄ om man har en schysst förstÀrkare hemma sÄ skulle jag vÀljda dom.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Genelec lÄter bÀst för de Àr Genelec. Resten lÄter just sÄ bra som de kan i den omgivningen man lÀgger dem i. DÀrför kostar Genelec lika mycket som alla andra tillsammans.

Gallupen slutförd.

Postat
  lavrell sa:
Mina nuvarande Àr ett par Event 20/20 BAS och dessa Àr jag helnöjd med, sÄ om man har en schysst förstÀrkare hemma sÄ skulle jag vÀljda dom.

Är inte BAS de aktiva varianterna?

Postat
  nurfen sa:
  lavrell sa:

jo och just eftersom jag tycker de lÄter bra sÄ borde de passiva varianterna hÄlla bra kvalitet tillsammans med en hyffsad förstÀrkare.

Postat
  lavrell sa:
  nurfen sa:
  lavrell sa:

jo och just eftersom jag tycker de lÄter bra sÄ borde de passiva varianterna hÄlla bra kvalitet tillsammans med en hyffsad förstÀrkare.

Ah 😎

Postat
  chilone sa:
Musikbörsen vÀgrar ta in event. Han som basar för monitorerna sÀger att event lÄter illa och borde tas bort :/

🙂

Om man ska döma av de jag lyssnade pÄ nÀr jag shoppade monitorer, sÄ hÄller jag med...

Jag skulle ha röstat pÄ Yorkville YSM1P om de funnits med...

Postat
  chilone sa:
Musikbörsen vÀgrar ta in event. Han som basar för monitorerna sÀger att event lÄter illa och borde tas bort :/

hahaha!

Åhfan, inga bra marginaler pĂ„ dom alltsĂ„? 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.