Jump to content
Annons

Vilken av följande monitorer låter bäst?  

46 members have voted

1. 1. Vilken av följande monitorer låter bäst?

• ESI nEar 06/05
      2
    • Event TR-8
      2
    • Event ALP-5
      0
    • Fostex PM-1
      2
    • Genelec 8020A
      7
    • BEHRINGER TRUTH B2030A/2031A
      4
    • M-AUDIO BX8A
      1
    • TC Electronic BM5PA
      0
    • KRK RoKIT RP5/RP6
      2
    • Alesis M1-MKII
      3
    • Samson Resolv 65A
      1
    • Samson Rubicon 5A/6A
      0
    • Tapco S8/S6
      1
    • Tannoy Reveal 5A
      1
    • Event 20/20 PASSIVA (5000 kr)
      3

Recommended Posts

Annons
Posted

Tror ingen kan svara helt korrekt eftersom knappast någon har lyssnat på samtliga i samma akustik osv.

De jag haft av dessa är ESI nEar05 samt Behringers 2031A och där va ju Behringer-monitorerna överlägsna eftersom dom går lägre ner i frekvens.

Mina nuvarande är ett par Event 20/20 BAS och dessa är jag helnöjd med, så om man har en schysst förstärkare hemma så skulle jag väljda dom.

Guest tsmalmbe
Posted

Genelec låter bäst för de är Genelec. Resten låter just så bra som de kan i den omgivningen man lägger dem i. Därför kostar Genelec lika mycket som alla andra tillsammans.

Gallupen slutförd.

Posted
Mina nuvarande är ett par Event 20/20 BAS och dessa är jag helnöjd med, så om man har en schysst förstärkare hemma så skulle jag väljda dom.

Är inte BAS de aktiva varianterna?

Posted

jo och just eftersom jag tycker de låter bra så borde de passiva varianterna hålla bra kvalitet tillsammans med en hyffsad förstärkare.

Posted

jo och just eftersom jag tycker de låter bra så borde de passiva varianterna hålla bra kvalitet tillsammans med en hyffsad förstärkare.

Ah 😎

Posted
Musikbörsen vägrar ta in event. Han som basar för monitorerna säger att event låter illa och borde tas bort :/

🙂

Om man ska döma av de jag lyssnade på när jag shoppade monitorer, så håller jag med...

Jag skulle ha röstat på Yorkville YSM1P om de funnits med...

Posted
Musikbörsen vägrar ta in event. Han som basar för monitorerna säger att event låter illa och borde tas bort :/

hahaha!

Åhfan, inga bra marginaler på dom alltså? 😆