Jump to content
Annons

Cakewalk project mappen


guranisten

Recommended Posts

Har tänkt att skaff ny hårddisk och funderar då på en extern och sedan lägga cakewalk project mappen på denna eftersom den fylls på rätt snabbt och behöver då gott om utrymme(vilket jag inte har på den interna).

Vad jag undrar är om det är denna hårddisk (externa)som kommer att jobba vid inspelningar, eller är det den disk som sonarprogramet är installerat på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det räcker inte med att flytta mappen Cakewalk Projects som Sonar skapade vid installationen. Du måste ändra sökvägen i programmet först, så att den jobbar mot den externa disken.

Annars kommer Sonar att skapa mappen på nytt på din gamla disk och fortsätta på den...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det är ju i cakewalk project mappen som man sparar alla project och audiofiler.

Men då är frågan hur en extern hårddisk klarar av detta?

Den interna jag har är en seagate 7200 rpm 8mb cache minne, udma 100 och den har jag inte haft några problem med. Kanske får byta ut den interna mot en större, är ju enklast och billigast 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, hade bestämt för mig att den mappen kallades för "audio data" eller nåt sånt, men det var nog i tidigare versioner... 😆

Ja, visst är det bäst och billigast att ha en riktigt snabb (intern) disk. En schysst FW-disk borde dock funka bra också...?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Futuro (oregistrerad)

Använd egna mappar för varje projekt istället, mycket smidigare när man ska göra backup osv. Plus att man alltid får välja vart man vill spara projektet och filerna när man startar ett nytt! Finns nån inställning för det, minns inte vad den heter (projectfolder nånting...)

/daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Jo det är ju i cakewalk project mappen som man sparar alla project och audiofiler.

Men då är frågan hur en extern hårddisk klarar av detta?

Den interna jag har är en seagate 7200 rpm 8mb cache minne, udma 100 och den har jag inte haft några problem med. Kanske får byta ut den interna mot en större, är ju enklast och billigast  😳

Jag tror inte att en extern funkar så bra - i alla fall inte via USB. Gränssnittet är betydligt mer krävande än interndiskar och hastigheten är också lägre. Så jag råder också att sätta den internt. Men du behöver nog inte byta din befintliga, IDE gränssnittet kan hantera 4 "enheter" - t.ex. 2 hårddiskar, en DVD läsare och en DVD brännare.

//Mvh Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...