Jump to content
Annons

Ballad


Recommended Posts

Annons

Vacker melodi 😛. Är det meningen att det skall bli sång på nån text senare eller?Flöjten är snygg, vad är det för plugg/instrument?. Kanske blir lite variationsfri med bara flöjt på ledstämman, svara tillbaka med något annat instrument ibland.

He, he du bröt mot 5:e budet 😉.... se nedan

5. Själva inlägget inleder du med så många av följande rader som det går:

LÅTNAMN:

ARTIST/GRUPP:

GENRE:

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)

(

LÅTLÄNK:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du har en låt utan titel och text kan du kolla på samarbete-forumet och se om någon nappar. 😉

Låten i sig är väl inte riktigt min påse, lite hissmusik känsl - behaglig men lite uttryckslös, så det vill nog till att det blir en väldigt spännande text för att jag ska slå frivolter.

Lycka till

Redigerat av Marrexxx
Link to comment
Dela på andra sajter

Kompositionen är helt ok och en del intressanta harmonier men liiite för välkammat om du förstår ur jag menar. Sen är det svårt att göra en sådan komposition rättvisa när det låter så himla mycket midi om instrumenten som är menat att vara akustiska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Välgjort, skulle kanske låtit ännu bättre med riktigare akustiska ljud. Precis sån här musik som man kan höra på skivor gjorda för att användas till film/videos, där man köper rätten att få använda musiken. Snyggt och varierande.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

Bra komponerat... känns lite amerikansk såpopra som går på eftermiddagarna...lite välstruket o smått på knudigt enligt min personliga smak.

Jag hade föredragit lite mer akustiskt sound och gärna lite "felspelningar" sånna som får det att börja svänga!

peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att ni kommenterar, vad gäller ljud och mixning så är det inte min grej, jag lägger ner kanske 90% på själva låtskrivandet och resten på att försöka få det låta hyggligt. Har inte nån studio direkt utan kör "real low budget" med en DX7:a och dator med SB ljudkort 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt att lyssna beyond...tack vare den midifeelingen som råder.....verkligen inga bra ljud för denna komposition....försök skaffa schysstare ljudbanker som inte suger.....i all välmening....kan bli hur intressant med lite andra ljud och arr.

//:karl

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...