Jump to content
Annons

Convivial Ode (f d LetTheBattleCommence)


Recommended Posts

Denna filmmusiksak har genomgått en bearbetning, nu snart ett kvartal senare. Speciellt slutet.

Lägger upp länk här nu.

LÅTNAMN: Convivial Ode

ARTIST/GRUPP: Per Rosqvist

GENRE: Instrumentalt med digitala klassiska instrument

LÅTLÄNGD: 5:36

KOMPOSITÖR: Per Rosqvist

PRODUCENT: Pelle Rosenqvist

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK:5-6Mb

STATUS: Färdigt demo

Convivial Ode

(och anledningen till att det är ett färdigt demo är för att jag inte vill pula med inställningar som vissa här verkar tycka är det roligaste som finns. För mig är musik matematik. noterna motsvarar en viss tonhöjd (frekvens), för mig spelar det inte nån ATTANS roll hur dåligt orkesterVSTi jag råkar använda. Bara så länge orkesterVSTiet återspeglar hur stycket låter i min skalle)

Det är dessutom avsett att spelas med en riktig orkester. (så det så 🙂

Redigerat av Dividend
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skulle nog kunna platsa i ett Final Fantasy-spel. Vilket inte alls är något dåligt. Nobuo Uematsu är en av mina favoriter när det kommer till den klassiska delen av musikvärlden. 🙂

I det avseendet tycker jag dennna låt är färdig, men om du vill så skulle du nog kunna öka attacken och releasen på många av ljuden för att undvika att det blir så vassa anslag på t.ex stråkinstrumenten, vilket enligt mig också får det att låta lite mer realistiskt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ju bra och filmiskt det här 🙂

Om du vill att låten verkligen ska sätta sig så behöver du nog ha ett starkare tema. De korta stötarna med tremolostråkar runt 2:30 låter lite fel. Jag tycker att tremolo gör sig bättre i lite mer utdragna toner.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

I det avseendet tycker jag dennna låt är färdig, men om du vill så skulle du nog kunna öka attacken och releasen på många av ljuden för att undvika att det blir så vassa anslag på t.ex stråkinstrumenten, vilket enligt mig också får det att låta lite mer realistiskt. 🙂

Ok, tackar för kommentaren. Det stämmer nog. Lätt att missa att notera sådant när man jobbat på nåt oavbrutet i 24h 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ju bra och filmiskt det här 🙁

Om du vill att låten verkligen ska sätta sig så behöver du nog ha ett starkare tema. De korta stötarna med tremolostråkar runt 2:30 låter lite fel. Jag tycker att tremolo gör sig bättre i lite mer utdragna toner.

🙂

Hehe, korta tremolostråkar. Ja, kan testa att spela de korta tonerna med något annat instrument för att se om det låter bättre/sämre. Förmodligen likadant kanske 🙂

Angående temat, så är det väl individuellt vad som låter starkt eller inte. Skall lyssna på låten om 2 dagar och se om jag fortfarande tycker det låter "starkt". (Antar att du menar det enkla temat med trummorna) ...

Man blir lätt fartblind när man jobbat mycket på något dock, så du kan ha rätt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Låter bra men lite statiskt rytmiskt sett. Påminner mer om klassisk musik och bra sån också, periodvis så är det till och med riktigt jäkla bra. Slutet kunde vara lite mera utdraget eller i varje fall klinga ut lite längre. Definitivt färdig är min bedömning, det är bara att hyra in orkestern och köra 😄 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra men lite statiskt rytmiskt sett. Påminner mer om klassisk musik och bra sån också, periodvis så är det till och med riktigt jäkla bra. Slutet kunde vara lite mera utdraget eller i varje fall klinga ut lite längre. Definitivt färdig är min bedömning, det är bara att hyra in orkestern och köra 😮 .

Kul att du gillar det. Att den är "statisk rytmiskt sett", borde jag kanske göra något åt. Ändra tempo på sina håll kanske?

Angående slutet så är det lite svagt som det är nu ja. Skall fila på det...

Tackar för kommentarerna...

/Per

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...