Jump to content
Annons

EZ drummer


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Dumble (oregistrerad)
Jodå Dumble jag gillade låten 😛 men tror trummorna kan låta mycket mer så att säga.

Ingen fara. 😄. Dom kan säkert låta betydligt bättre. Men för mig som är riktigt talanglös på att skruva trumljud så är EZDrummer mer eller mindre en revolution 😄

Jag är inte ute efter att fiska efter beröm för "låten". Jag drar mig för att kalla det en låt eftersom det handlade om att att dra-och-släppa 1 kompgroove och 2 olika fills från EZDrummer till Tracktion2, lägga en kompgitarr med 3-4 ackord, 1 bas och en ytterligare en gitarr för att få någon liten melodi iaf. Allt i syfte att visa på hur EZDrummer låter rakt upp och ner ur boxen.

Hursomhelst jag är otroligt nöjd med det här inköpet.

//Magnus

www.borstnas.net

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 305
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Tanken med EZDrummer, som jag har förstått det, är väl just att man inte ska behöva göra så mycket sådant meck utan ljuden är i princip färdigprocessade och ska vara snabba att använda i t.ex. en låtskrivarsituation? Min ytterst enkla demo är ju som sagt ett exempel på just det. Jag använde inget annat en EZDrummer och Amplitube2 för gitarrerna och basen.

Men vadå? Det är väl inte massa kompressor/eq/reverb eller sånt på samplingarna redan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tanken med EZDrummer, som jag har förstått det, är väl just att man inte ska behöva göra så mycket sådant meck utan ljuden är i princip färdigprocessade och ska vara snabba att använda i t.ex. en låtskrivarsituation? Min ytterst enkla demo är ju som sagt ett exempel på just det. Jag använde inget annat en EZDrummer och Amplitube2 för gitarrerna och basen.

Men vadå? Det är väl inte massa kompressor/eq/reverb eller sånt på samplingarna redan?

Från Toontracks FAQ:

EZdrummer provides easy to use sounds, processed with a specific genre in mind and an environment to build drum tracks effortlessly. This is a huge advantage for sketching songs or produce a well above average demo of your band without spending days and months on a particular song.

The sounds are not 'overcooked' however and you can still tweak the drum sound to your liking with the help of the internal mixer that allows up to 8 stereo channels to be treated independently (so you could for example send the snare to a bus in your sequencer for further processing).

If you require complete flexibility and want to make all mixing decisions at every stage EZdrummer is not for you. Superior boosts raw sounds for the pro, complete with full leakage. Check out the product page for details.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon här som har både Custom&Vintage och EZdrummer ? Skulle vara intressant att veta hur EZdrummer sounden fungerar i jämförelse med C&V. Skaffade själv C&V för några veckor sedan, och har också funderat på att skaffa EZdrummer.

I och för sig är jag väldigt nöjd med C&V, så känner inget större behov av mer trummor just nu. Färdigt processerade trummor är visserligen behändigt ifall man vill jobba snabbt, men det är bättre övning att skruva sounden från början till slut 😮 Fick också nyss ett email där det berättades att ett "expansion pack" till C&V är på väg inom kort, så kanske pengarna går till det istället.

Det som närmast intresserar med EZdummer är de inkluderade trumkompen och humanizing funktionerna, det är något man lite saknar i C&V. Skulle vara bra för att snabbt göra "sketcher"; när jag vill göra något mer slutligt ringer jag till trummisen i bandet, så spelar han in ett midikomp med sina V-Drums.

Ladda gärna upp lite demon med EZdrummer trummor, så får man höra hur det låter. Jag gjorde en liten snutt med C&V som jag är ganska nöjd med, men tyvärr är det inte en egen låt så jag tror man inte får länka till sådana filer från detta forum. Signert, har du måhända tänkt göra en version av Magical Machines med EZdrummer ? 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Signert, har du måhända tänkt göra en version av Magical Machines med EZdrummer ? 😱

He he! Har du lyssnat utan att kommentera? 😉

Håller på att färdigställa en låt nu med ezdrummer som trummis. Lägger upp den i demoforumet när den är klar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Signert, har du måhända tänkt göra en version av Magical Machines med EZdrummer ?  😱

He he! Har du lyssnat utan att kommentera? 😉

Håller på att färdigställa en låt nu med ezdrummer som trummis. Lägger upp den i demoforumet när den är klar.

Skoj 🙂 Jovisst, har "tjuvlyssnat" 🙂 Tänkte att du redan har fått så mycket beröm för den låten, så man måste akta sig så att ditt huvud inte sväller upp och spricker. Då blir det ju ingen mer musik 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Signert, har du måhända tänkt göra en version av Magical Machines med EZdrummer ?  🙂

He he! Har du lyssnat utan att kommentera? 😱

Håller på att färdigställa en låt nu med ezdrummer som trummis. Lägger upp den i demoforumet när den är klar.

Skoj 😎 Jovisst, har "tjuvlyssnat" 😄 Tänkte att du redan har fått så mycket beröm för den låten, så man måste akta sig så att ditt huvud inte sväller upp och spricker. Då blir det ju ingen mer musik 😎

Tack för omtanken! 😄

Ser redan ut så här:

bighead.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Dåligt Gehör och alla andra,

Befinner mig utanför Sverige och de andra Toontrackarna är nog

fullt upptagna med nästa produktsläpp som är planerat till juni.

Ursäkta alltså för det sena svaret.

Om Jazz EZX

Toontrack kommer att släppa sina första expansionskit någonstans i augusti/september.

Av de som är planerade nu så kommer det att finnas en EZX med en större samling vispade

och stockspelade ljud inspelade i en utpräglat analog studio. Jag skulle gissa att det täcker en del

av behoven.

Under 2007 planeras ett antal genre/namn EZX:r. Vilka dessa blir beror lite på vad Ni som användare vill ha så all feedback vi kan få är välkommen.

Bästa,

Andreas/Toontrack

Link to comment
Dela på andra sajter

Under 2007 planeras ett antal genre/namn EZX:r. Vilka dessa blir beror lite på vad Ni som användare vill ha så all feedback vi kan få är välkommen.

Tack för svar!

Vad jag frågade efter är något som jag uppfattat som rätt svårt att finna. Dvs vispspel som funkar bra till jazz typ ballader m.m. När man lyssnar på demos - samt ser vad andra verkar tycka saknas - av olika trumlösningar så när det är vispar så är det mest slag. Därav min fråga, min önskan; att någon kan göra det rätt någon gång så att det går att skapa ett riktigt utrycksfullt trumspår med vispar.

Kanske finns det redan, jag är själv bara hänvisad till att lyssna på demos och läsa vad andra skriver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Under 2007 planeras ett antal genre/namn EZX:r. Vilka dessa blir beror lite på vad Ni som användare vill ha så all feedback vi kan få är välkommen.

Tack för svar!

Vad jag frågade efter är något som jag uppfattat som rätt svårt att finna. Dvs vispspel som funkar bra till jazz typ ballader m.m. När man lyssnar på demos - samt ser vad andra verkar tycka saknas - av olika trumlösningar så när det är vispar så är det mest slag. Därav min fråga, min önskan; att någon kan göra det rätt någon gång så att det går att skapa ett riktigt utrycksfullt trumspår med vispar.

Kanske finns det redan, jag är själv bara hänvisad till att lyssna på demos och läsa vad andra skriver.

Har du lyssnat på Battery 2:s vispkit?

Link to comment
Dela på andra sajter

Under 2007 planeras ett antal genre/namn EZX:r. Vilka dessa blir beror lite på vad Ni som användare vill ha så all feedback vi kan få är välkommen.

Tack för svar!

Vad jag frågade efter är något som jag uppfattat som rätt svårt att finna. Dvs vispspel som funkar bra till jazz typ ballader m.m. När man lyssnar på demos - samt ser vad andra verkar tycka saknas - av olika trumlösningar så när det är vispar så är det mest slag. Därav min fråga, min önskan; att någon kan göra det rätt någon gång så att det går att skapa ett riktigt utrycksfullt trumspår med vispar.

Kanske finns det redan, jag är själv bara hänvisad till att lyssna på demos och läsa vad andra skriver.

DFH Custom&Vintage har också en del vispljud utöver vanliga slag. Har däremot inte ännu provat göra något med ljuden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Under 2007 planeras ett antal genre/namn EZX:r. Vilka dessa blir beror lite på vad Ni som användare vill ha så all feedback vi kan få är välkommen.

Tack för svar!

Vad jag frågade efter är något som jag uppfattat som rätt svårt att finna. Dvs vispspel som funkar bra till jazz typ ballader m.m. När man lyssnar på demos - samt ser vad andra verkar tycka saknas - av olika trumlösningar så när det är vispar så är det mest slag. Därav min fråga, min önskan; att någon kan göra det rätt någon gång så att det går att skapa ett riktigt utrycksfullt trumspår med vispar.

Kanske finns det redan, jag är själv bara hänvisad till att lyssna på demos och läsa vad andra skriver.

DFH Custom&Vintage har också en del vispljud utöver vanliga slag. Har däremot inte ännu provat göra något med ljuden.

Ok, intressant!

Om du gör något med dem får du gärna hojta till så man kan höra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, nu är det kört. Nu har jag köpt EZdrummer och så sitter man på jobbet... morr! Jag är galet sugen att testa detta NU! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ensam med dottern ikväll... men har hunnit testa att lägga på lite EZdrums på en låtskiss jag jobbat med. Slänger upp den på demosektionen om två minuter, mest för den som är nyfiken på EZdrummer.

Höll för övrigt på att sätta kaffet i halsen efter installationen av EZ! Startade Cubase... "Cubase.exe har orsakat ett allvarligt fel och stängs av". What?! Som tur väl var så hjälpte det med en omstart av datorn, pust 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste finnas en hake... Jaha där var den. 16 bitars samples.  Demo och hempularlandet alltså...

Är inte helt säker på det...:

But is there a way to UNCOMPRESS and get full 32 bit quality? That's the question that's being asked. No semi-pro gonna buy this thing if they can't get 32 bit quality samples rendered in the final mixdown.

there is confusion here: of course the sampler operates in 32 bits floating so rendering is at full quality but EZDrummer boosts 16 bits sounds, properly downsampled and processed for final rendition. The idea is that we took the hassle of mixing the drums for the users.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar dock som det är samplingarna från det allra första DFH. Skulle hellre sett Haake's kit från Superior. Men, men...

har inte testat superior så jag kan inte utala mej om det,men om det e första DFH som blir konverterat(heter det så)till EZ Drummer så e inte det kat piss heller!!det som jag tyckte va dåligt med DFH va cymbalerna lät ap satan.men dom dög fint till det jag gorde då.själv skulle jag vilja ha ett EZ Drummer TOMMY FUCKING LEE EDITION då man lirar bas som nikki sixx och gitar som mick mars fast med plåster på alla fingrar(ja så djävla illa e det hehehe)

Link to comment
Dela på andra sajter

I nummer 5 som kommer ut i dagarna (kanske kommer till de första prenumeranterna idag) så testar vi EZ Drummer. Faktum är att vi gillade programmet så mycket att vi kontaktade Toontrack om en rabattcheck.

Med Studio 5-06 får man 245 kronor rabatt på EZ!

Link to comment
Dela på andra sajter

I nummer 5 som kommer ut i dagarna (kanske kommer till de första prenumeranterna idag) så testar vi EZ Drummer. Faktum är att vi gillade programmet så mycket att vi kontaktade Toontrack om en rabattcheck.

Med Studio 5-06 får man 245 kronor rabatt på EZ!

Klockrent! Jag som tänkte köpa när löningen kommer nästa vecka! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Blir ju samma som preordern då skitbra EZ till folket jag köpte det låter kanon (smörar bara lite för framtida rabatter 😉 ).

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Vet ej har inte hunnit kolla ännu och mitt medeliset har inga såna funktioner är oxå lite trögt så jag spelar förmodligen med ljuden som följer det i lyssningen och spelar up genom EZ. Men sånt vore ju jäkligt bra om det finns med hoppas det ska kolla så fort jag hinner om ingen annan hinner före men klocka på riden måste ju finnas tycker man ju.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...