Jump to content
Annons

Funkar msn?


osiris

Recommended Posts

Annons

MSN är väl inte nere? Jag har varit online hela kvällen.

..och 30 pers är online på min lista, så det verkar ju inte vara ett så stort problem.

Redigerat av nurfen
Link to comment
Dela på andra sajter

MSN är väl inte nere? Jag har varit online hela kvällen.

..och 30 pers är online på min lista, så det verkar ju inte vara ett så stort problem.

Ok.. jag och många andra har problem..

http://status.messenger.msn.com/Status.aspx?mkt=sv-se Svarar inte .NET servern som sköter inloggning avsrar inte (vi kan inte logga in på MSN).

Ska vi försöka hitta en gemensam nämnare (kan vara DNS problem eller liknande).. Själv sitter jag på Comhems nät..

Vilket nät sitter ni på som det funkar för då?

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu testat från 2 icke kommersiella nät ocskå.. http://www.ac-net.net samt http://basun.sunet.se/ och har samma problem..

Det är inloggningstjänsten för MSN som är nere.. vilket innebär att de som är inloggade kan tjatta etc.. Men nya kan inte logga in.. det är .NET tjänsten som är utslagen..

Fattar ni.. det är nyhtesstoft i det här.. Läs CS i morrn ska ni få se :rolleyes:

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, jag har Bostream/BBB och det fungerar som sagt prima.

Då har du en cachad DNS som "overides" TTL då.. På gott och ont.. Just i kväll på gott tydligen;)

Personligen föredrar jag realtid med du får många repriser/sena sändningar typ 😕 (BBB snålar bandbredd på DNS zonetransfers, ett sätt att göra att kunden upplever större bandbredd.. Gammalt knep :rolleyes: )

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har Telia och det funkar som sagt inte. :rolleyes:

Jag har Telia och det funkar.

Olika gäng av MSN-användare sitter på olika passport- & .NET-servers. Därför har en del problem, och för vissa funkar det felfritt.

Jag har själv just pratat med Pazo, pXp och flera mina andra vänner via MSN.

Visst, jag betatestar Windows Live Messenger och dessa användare använder kanske andra anslutningar till Messenger än vad MSN 6/MSN 7 gör. Men då borde det inte fungera för mina kompisar som inte testar WLM heller... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar ni.. det är nyhtesstoft i det här.. Läs CS i morrn ska ni få se :rolleyes:

Nej, sånt här har hänt i över ett års tid.

MSN går ner då och då, för ett gäng användare under en kväll, och plötsligt har t.ex. Lunarstorm fått 20 000 fler användare inloggade än normalt. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Så även Lilleman hänger på msn! 😕

I ock med att jag bott i 6 länder dom senaste 12 åren så är det ett jäkligt bra verktyg att hålla kontakt med polare... :rolleyes:

Höhö. NIce 😄

Så du är 41 år då? 😛

För att använda ditt favo uttryck...

Word 😛

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Så även Lilleman hänger på msn! 😕

I ock med att jag bott i 6 länder dom senaste 12 åren så är det ett jäkligt bra verktyg att hålla kontakt med polare... :rolleyes:

Höhö. NIce 😄

Så du är 41 år då? 😛

För att använda ditt favo uttryck...

Word 😄

haha. Sen när blev det mitt Favvouttryck? 😛

Har jag ens ett sådant? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kan jag logga in från sunet.se men inte från Comhem.. Vilket är lite underligt eftersom comhem och felia.. Förlåt Telia.. har samma utpipa mot omvärlden.. Men tydligen beror problemet på osynkade DNS-server. (som styr lasten till det servers till de .NET inloggningsservers som är minst belastade)

Nå väl.. Lunarstorm får väl ta alla pratsugna då :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kan jag logga in från sunet.se men inte från Comhem.. Vilket är lite underligt eftersom comhem och felia.. Förlåt Telia.. har samma utpipa mot omvärlden.. Men tydligen beror problemet på osynkade DNS-server. (som styr lasten till det servers till de .NET inloggningsservers som är minst belastade)

Nå väl.. Lunarstorm får väl ta alla pratsugna då 😕

Student möjligtvis? :rolleyes:

EDIT: eller har jag fel när jag tänker att sunet är studentnät?

Redigerat av Pazo
Link to comment
Dela på andra sajter

EDIT: eller har jag fel när jag tänker att sunet är studentnät?

Närå.. Men nätverkstekniker behöver inte vara studenter :rolleyes:

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...