Jump to content
Annons

En Förälders mardröm


denton (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

Stackars barn. Än om hon framstår som syndaren i hans berättelse, verkar ingen av föräldrarna riktigt stabila. De verkar båda mest tycka synd om sig själva... när det framförallt är synd om barnen. Stackars barn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stackars barn. Än om hon framstår som syndaren i hans berättelse, verkar ingen av föräldrarna riktigt stabila. De verkar båda mest tycka synd om sig själva... när det framförallt är synd om barnen. Stackars barn.

Word... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det naturligtvis mest synd om dottern, men som pappa till två små barn känner jag oerhört för den här killen och fick kämpa för att hålla tillbaks tårarna när jag läste genom tråden. Varken kan eller vill föreställa mig hur det skulle kännas om min dotter som glatt stod och vinkade hejdå till mig i morse skulle vara borta när jag kommer hem.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Men....

Det borde ha plingat en liten varningsklocka i den unge mannens huvud när han träffar en donna som bor i en trailer, tillsammans med sin minderårige son och sin mor. Haaaalååååå? Vad tror man då? Stackars liten, så stora studieskulder så hon inte har råd att skaffa eget boende?

Hon blev gravid i sjuttonårsåldern första gången, och torde väl ha varit mer puckad vid tidpunkten än sex år senare i Sverige? Utifrån tidigare graviditet borde väl den unge mannen dragit vissa slutsatser avseende kvinnans (o)förmåga att skydda sig? Tar han då i sammanhanget något ansvar? Nej. Skyddar han sig? Nej! Tänker själv? Nej. Ordnar upp situationen? Nej, det gör pappa. Moget? Nej.

Dessutom om man säger att ens f.d partner är helt väck i skallen så kan man samtidigt undra hur det ser ut i skallen på den som en gång flyttade ihop med en sån som tydligen är helt väck i skallen?

Trailertrashen och unge Herr menlös har jag svårt att känna något för, däremot blir jag uppriktigt ledsen för barnens skull. De är födda loosers om de inte har en jävla motivation och kämpaglöd mot ett bättre liv.

Är jag inskränkt och bär på fördomar?

Självklart, det förenklar tillvaron. Dessutom blir det inga bra inlägg om man saknar de egenskaperna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men....

Det borde ha plingat en liten varningsklocka i den unge mannens huvud när han träffar en donna som bor i en trailer, tillsammans med sin minderårige son och sin mor. Haaaalååååå? Vad tror man då? Stackars liten, så stora studieskulder så hon inte har råd att skaffa eget boende?

Hon blev gravid i sjuttonårsåldern första gången, och torde väl ha varit mer puckad vid tidpunkten än sex år senare i Sverige? Utifrån tidigare graviditet borde väl den unge mannen dragit vissa slutsatser avseende kvinnans (o)förmåga att skydda sig? Tar han då i sammanhanget något ansvar? Nej. Skyddar han sig? Nej! Tänker själv? Nej. Ordnar upp situationen? Nej, det gör pappa. Moget? Nej.

Dessutom om man säger att ens f.d partner är helt väck i skallen så kan man samtidigt undra hur det ser ut i skallen på den som en gång flyttade ihop med en sån som tydligen är helt väck i skallen?

Trailertrashen och unge Herr menlös har jag svårt att känna något för, däremot blir jag uppriktigt ledsen för barnens skull. De är födda loosers om de inte har en jävla motivation och kämpaglöd mot ett bättre liv.

Är jag inskränkt och bär på fördomar?

Självklart, det förenklar tillvaron. Dessutom blir det inga bra inlägg om man saknar de egenskaperna.

Absolut borde det ha plingat lite hos den mannen. Visst borde han skyddat sig - det bör man väl alltid om man inte har ett stabilt förhållande. Men han kan väl knappast ha varit den enda som blivit kär eller bara kåt helt enkelt och hoppat på en tjej han borde hållit sig ifrån med graviditet som följd.

Alltsom oftast slutar det ju betydligt lyckligare än såhär.

Jag skiter egentligen i honom, fick bara starka känslor för situationen och kopplar det automatiskt till hur det skulle kännas om något liknande hände i mitt eget liv (som inte har några likheter med hans förutom dottern).

Edit: Luddigt

Redigerat av Hilmer
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev skeptisk till att han över huvud taget nämnde trailorpark. Känns verkligen

som att han vill plantera en idé hos läsaren om hur denne skall uppfatta tjejen från första

början, än hur "opartisk" han själv försöker vara.

(Eller så var det bara jag som var uppmärksam på mina egna fördomar)

Stackars barn * 4. Två ungar skaffar ett barn, den ena ungen hade redan ett barn sin tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ingen kommenterat att det kan vara bluff.

Visst är det tragiskt om det är sant. Men med tanke på vilken medkänsla vi har här i landet, han kan få mycket allmosor för att bara skriva ett par rader varje vecka.

Men mycket trovärdig historia och bilderna är också övertygande, så jag "tror" att den är sann. Har medlidande.

Jag låter mig bara inte bli lurad så jag frågasätter allt.

Tvekar inte att någon sätter upp en berättelse inspirerad av denna bara för att få stålar, finns folk som inte drar sig för nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)

Jag funderar över vad han ville säga genom att häva ur sig den historien på ett forum på nätet? Är det sant är det givetvis tragiskt och fruktansvärt. Jag känner ju inte honom men av inlägget att döma är han en person som inte tänker sig för innan han trampar alldeles för djupt i klaveret. Jag säger som Hacke...stackars barn!

Redigerat av Katla
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad kan man säga, That´s life! Man vet aldrig vad som händer. Jag blev tex pappa ca. 10mån efter jag förlorat oskulden 19år gammal, mamman ville inte göra abort. Vi använde kondom varje gång så jag vette FAN hur det hände men jag är inte bitter över det. Min Dotter är den underbaraste i hela världen och skulle inte vilja göra det ogjort nu efteråt. Men detta var ju inte min plan för livet, gillade inte ens barn innan det hände, tyckte mest dom var jobbiga skrikande saker då! Men jag har ett bra "förhållande" med modern, vi är inte tillsammans längre men vi kommer bra överens så jag borde skatta mig lycklig för det! Men jag tycker inte att man ska klandra honom för det som hände, är man ung så är man oftast lite dum när det gäller att skydda sig och så vidare.

Sen när man är singel med barn och träffar någon ny som jag har gjort så hur gör man med familjelivet? Ska man berätta för barnet att man har en ny? Om man flyttar ihop måste man ju göra det till slut men jag är personligen livrädd för det. Kommer själv ihåg hur arg jag var på morsans nya killar när jag var liten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen när man är singel med barn och träffar någon ny som jag har gjort så hur gör man med familjelivet? Ska man berätta för barnet att man har en ny? Om man flyttar ihop måste man ju göra det till slut men jag är personligen livrädd för det. Kommer själv ihåg hur arg jag var på morsans nya killar när jag var liten!

Men då har du ju alla förutsättningar att förstå varför din dotter skulle kunna se din nya flickvän som ett hot, och vad du ska göra och säga för att hon inte ska känna så. Empathy is da shit. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Men då har du ju alla förutsättningar att förstå varför din dotter skulle kunna se din nya flickvän som ett hot, och vad du ska göra och säga för att hon inte ska känna så. Empathy is da shit. 

Jo och framför allt vänta tills det är riktigt seriöst innan, så att det inte blir ett rullande band av nya mammor som kommer in i bilden!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Ja jäklar säger jag bara.. filmmanus duger tråden till i alla fall.. har helt missat den tidigare, men läste alla 10 sidorna rakt av nu.. Är kanske lite av en suck-up för orättvisor där allt ser hopplöst ut, men det är en imponerande tråd.. inte minst med tanke på stödet han fått av alla som skrivit där/bidragit med pengar.. bara det i sig kvalificerar tråden till ett väldigt modernt drama.. Hade alltihop börjat runt sommaren 2006 så hade vi garanterat haft en bloggbok vid detta laget! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade alltihop börjat runt sommaren 2006 så hade vi garanterat haft en bloggbok vid detta laget! 😛

En alert iaktagelse. 🙂

Vi hade oxå en såndär heja-tråd där vi både moraliskt och ekonomiskt stöttade någon som blivit blåst vid ett synth-köp.. kommer dock inte ihåg vem och hittar inte tråden heller just nu...

Linus? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade alltihop börjat runt sommaren 2006 så hade vi garanterat haft en bloggbok vid detta laget! 😮

En alert iaktagelse. 😄

Vi hade oxå en såndär heja-tråd där vi både moraliskt och ekonomiskt stöttade någon som blivit blåst vid ett synth-köp.. kommer dock inte ihåg vem och hittar inte tråden heller just nu...

Linus? 🙂

För en gångs skull hinner Linus inte först... 🙁

https://www.studio.se/index.php?showtopic=12378&hl=

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Hade alltihop börjat runt sommaren 2006 så hade vi garanterat haft en bloggbok vid detta laget! 😆

En alert iaktagelse. 😛

Vi hade oxå en såndär heja-tråd där vi både moraliskt och ekonomiskt stöttade någon som blivit blåst vid ett synth-köp.. kommer dock inte ihåg vem och hittar inte tråden heller just nu...

Linus? :rolleyes:

För en gångs skull hinner Linus inte först... 😆

https://www.studio.se/index.php?showtopic=12378&hl=

Du vann med 21 dagar snabbare... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade alltihop börjat runt sommaren 2006 så hade vi garanterat haft en bloggbok vid detta laget! 😱

En alert iaktagelse. 😄

Vi hade oxå en såndär heja-tråd där vi både moraliskt och ekonomiskt stöttade någon som blivit blåst vid ett synth-köp.. kommer dock inte ihåg vem och hittar inte tråden heller just nu...

Linus? 😱

För en gångs skull hinner Linus inte först... 😲

https://www.studio.se/index.php?showtopic=12378&hl=

Det var en spännande tråd! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...