Jump to content
Annons

Snabb sajtindexering i Google


hackeman

Recommended Posts

Olsberg: en helt annan sak (som jag dock inte vill slösa en ny tråd på); hur ni får forumet att indexeras så snabbt i google.com? Om jag jämför t.ex med min egen sajt är det stoooor skillnad i hur snabbt mina egna uppdateringar spelgar sig på google.. forumets inlägg verkar man kunna få träff på redan dagen efter.. Har ni beställt/betalat för att google ska indexera på nytt varje natt? 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Olsberg: en helt annan sak (som jag dock inte vill slösa en ny tråd på); hur ni får forumet att indexeras så snabbt i google.com? Om jag jämför t.ex med min egen sajt är det stoooor skillnad i hur snabbt mina egna uppdateringar spelgar sig på google.. forumets inlägg verkar man kunna få träff på redan dagen efter.. Har ni beställt/betalat för att google ska indexera på nytt varje natt? 😠

google tar inte emot 'mutor'... ja vet inte varför vissa sidor indexeras snabbare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Olsberg: en helt annan sak (som jag dock inte vill slösa en ny tråd på); hur ni får forumet att indexeras så snabbt i google.com? Om jag jämför t.ex med min egen sajt är det stoooor skillnad i hur snabbt mina egna uppdateringar spelgar sig på google.. forumets inlägg verkar man kunna få träff på redan dagen efter.. Har ni beställt/betalat för att google ska indexera på nytt varje natt?  😠

Ha... när man talar om trollen så upptäckte jag precis att "Bot: GoogleBot" är inloggad och "Visar ämne: Att plagiera och plagieras". 😄

(edit: här då alltså lixom va: https://www.studio.se/index.php?s=&act=Online&CODE=listall)

Men min fråga är fortfarande relevant... vad behöver man göra för att GoogleBots besök ska bli mer frekventa?

(edit2: mao måste något vara gjort eftersom googlebot vet vad den ska logga in som på forumet)

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Ehmm.... googlebot behöver visst inte vara som den indexerar, utan den dyker upp så fort någon gör en sökning på google.com med träff i en forum tråd.

Testa t.ex. denna sökning på google.com:

http://www.google.com/search?sourceid=navc...ch+plagieras%22

...och kolla sedan i listan för inloggade användare:

https://www.studio.se/index.php?s=&act=Online&CODE=listall

Link to comment
Dela på andra sajter

Olsberg: en helt annan sak (som jag dock inte vill slösa en ny tråd på); hur ni får forumet att indexeras så snabbt i google.com? Om jag jämför t.ex med min egen sajt är det stoooor skillnad i hur snabbt mina egna uppdateringar spelgar sig på google.. forumets inlägg verkar man kunna få träff på redan dagen efter.. Har ni beställt/betalat för att google ska indexera på nytt varje natt?  😉

<sidospår>

Jag kan inte ge ett hundraprocentigt svar, men jag vet att GoogleBot prioriterar sajter som uppdateras ofta. Med tanke på hur forumets förstasida är upplagd och hur aktiva alla är här, så är innehållet helt förändrat varje timme 😉

Ingen betalning alltså.

Sedan finns ju många generella tips för att lättare kunna hittas i söktjänster. Tänkte jag kunde ge dig en länk till en artikel jag skrev för Internetworld för många år sedan, men den är nog borttagen nu. Den kanske viktigaste regeln är att de viktigaste sökorden ska komma tidigt på sidan. Ex. redan i titeln. Meta keywords struntar Google i högaktningsfullt om jag har förstått det rätt.

</sidospår>

EDIT: Delade tråden från denna 🙂

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm det här borde jag egentligen kunna, jag har precis skrivit en 13 sidors rapport om sökmotorpositionering som Ex-jobb. Det skulle kunna ha att göra med hur högt rankad sidan är, google kör ju med pageranking, som baseras på hur många andra sidor som länkar hit och hur många länkar till andra sidor det finns här osv. Google tittar efter information i hemsidans Meta-title främst tror jag.

Och nej,, Meta-keywords struntar google i.

Link to comment
Dela på andra sajter

=,27 May 2004, 16:32]Hmm det här borde jag egentligen kunna, jag har precis skrivit en 13 sidors rapport om sökmotorpositionering som Ex-jobb.

Vore intressant att läsa! Eller åtminstone ett summary om du har?

Sant, sidrankningen ligger också till grund för uppdateringsfrekvensen. Dock tror jag vi är lite lyckligt lottade, eftersom vi inte har många länkar till oss ännu. Egentligen endast från ett par sajter förutom Studios hemsida.

Jag har minst 10 st. Länkar hit alltså. Från min sajt alltså. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har minst 10 st. Länkar hit alltså. Från min sajt alltså. :rolleyes:

Ojj, härligt! Enligt Google är det 35 länkar hit (Googles lista) varav nästan alla är från våra egna sidor. 😏

Motorn borde guggla runt på fler sajter och upptäcka länkarna hit 😳

Åfan. Det tyder ju på att min sajt inte indexerats som en ska. Hmmm, jag kan iaf få träff på den sida som jag har studio-länkarna på (http://mera.hacke.nu/music/default.asp) så sidan i sig är åtminstone indexerad. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Olsberg: en helt annan sak (som jag dock inte vill slösa en ny tråd på); hur ni får forumet att indexeras så snabbt i google.com? Om jag jämför t.ex med min egen sajt är det stoooor skillnad i hur snabbt mina egna uppdateringar spelgar sig på google.. forumets inlägg verkar man kunna få träff på redan dagen efter.. Har ni beställt/betalat för att google ska indexera på nytt varje natt?  😄

Jag har en kompis (EF på detta forum) som skriver en rapport om indexering och bättre träffstatistik.

Är du intresserad av den så kan jag kolla med honom och maila den till dig.

Där hittar du nog alla dina svar och lite till angående detta...

Redigerat av peppemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Olsberg: en helt annan sak (som jag dock inte vill slösa en ny tråd på); hur ni får forumet att indexeras så snabbt i google.com? Om jag jämför t.ex med min egen sajt är det stoooor skillnad i hur snabbt mina egna uppdateringar spelgar sig på google.. forumets inlägg verkar man kunna få träff på redan dagen efter.. Har ni beställt/betalat för att google ska indexera på nytt varje natt?  😄

Jag har en kompis (EF på detta forum) som skriver en rapport om indexering och bättre träffstatistik.

Är du intresserad av den så kan jag kolla med honom och maila den till dig.

Där hittar du nog alla dina svar och lite till angående detta...

Tack gärna! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej hej. Om ni nu är intresserade så lägger jag här upp en länk till min Exjobbs-rapport om sökmotorpositionering. Observera att precis allt kanske inte stämmer, men det mesta borde vara ok. Trevlig läsning 😄

Rapporten

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...