Jump to content
Annons

Dator under koma


Recommended Posts

Tja!

Jo det är så här att jag köpte Ramminne igår eftermiddag. Nu för 2 timmar sen så koppla jag in den och tog ut den gamla. När jag startar datorn så tjuter den (Larm ljud) och datorn vägrar att starta. jag blev skraj och tog ut ramen och la tillbaka den gamla men datorn tjuter fortfarande och vägrar att starta, Vet någon här vad som kan va problemet?

har ni haft samma problem?

Kan det ha hänt att nåting typ sitter löst?

Är väldigt tacksam för svar.

/jonathan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

1) Vad är det för dator?

2) Vad är ditt moderkort specat att klara för minnen?

3) Vad har ditt gamla minne för specar?

4) Vad har ditt nya minne för specar?

5) Om PC, har du ändrat inställningar i BIOS?

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta hände mig också för ett tag sedan...men 🙁 det som var orsaken till det hela var att jag inte hade satt dit minnena ordentligt. Var tvungen att trycka ganska hårt, kändes läskigt att behöva göra detta. Så mitt tips är kolla noga och så hoppas vi att det löser sig. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma sak har hänt mig, med min gamla dator... fast jag hade en nyare samtidigt så jag har inte fixat den gamla.. så jag vet inte vad som är fel.

Men det där ljudet du hör heter BIOS Beep Codes, och den piper på olika vis beroende på vad som är fel. Jag gjorde en snabb sökning och hittade denna sidan http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml#ami

Tror det är olika koder för olika BIOS. sök på internet om det inte löser sig.

Redigerat av bohm
Link to comment
Dela på andra sajter

Imp,

1) Vad är det för dator? HP

2) Vad är ditt moderkort specat att klara för minnen? 333MHz

3) Vad har ditt gamla minne för specar? 333MHz

4) Vad har ditt nya minne för specar? 333MHz

5) Om PC, har du ändrat inställningar i BIOS? vet inte vad bios är.

Mp3chrille

Jag vågar inte trycka in den hårt, tänk om modekortet skulle gå sönder.. enligt far går sönder allt jag rör. 🙂

Bohm

Okay tack för infot 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det var så att jag satte dom inte riktigt hårt på fästerna.

Så igår kväll så fungerade allt perfekt.

Nu på morgonen när jag satte på datorn så kommer bara start rutan. "HP" inget händer.

Har alltid varit oturskillen. Borda göra samma sak som My name is Earl killen. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att HP spärrar 'no-name' minneskrettsar så att man enbart kan använda sig av HPs egna minnen men om så verkligen är fallet vet jag inte, HP tillverkar väl inte sina egna minnen får man anta. Dock föreligger en viss risk att det enbart går att köra med vissa minnesfabrikat i din HP.

Eftersom det är en HP-dator borde du väl ha någon form av support på datorn eller garrantier kvar men eftersom du förmodligen brutit plomberingen för att kunna öppna skalet gäller kanske ingen support eller garranti längre?

Jag förutsätter också att du tog i ett element för att bli av med eventuell statisk elektricitet du varit laddad med och att du inte jobbat med datorn på en heltäckningmatta, att du inte använt skruvmejsel för att få ut minnena etc.

Det låter helt klart som att du inte satt i RAM-minnet ordentligt första gången och vad som hänt därefter vet bara du. Hoppas och tror att du inte har skadat din dator på något sätt?

Redigerat av Implasticyde
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...