Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

HÀr kommer nÄgra FL Studio Videon.

Kanske dom kan tvÀtta bort stÀmpelt om att det Àr ett amatörprogram

dÄ dessa Producenter/LÄtskrivare tjÀnar mer Àn dom flesta pÄ sina lÄtar..

50 cent " in da club "

Reggaton Tutorial

Phene Tutorial 1

Phene FL Studio Demo

Jay Z " A million and one questions"

Outlaw making da beat

SÄ dÀr.

Nu har ni lite att titta pÄ ett tag framÄt...

Höger klicka och spara ifall ni vill ha dom pÄ hÄrddisken.

Redigerat av Piccazzo
Annons
Postat

uh. jorÄ, madskillz pÄ att trÄckla pÄ en trött kick och virvel över nÄn snodd slinga. Vad vore hiphop utan efterproduktion av tredje part och befintlig musik att nasa pÄ? Om Phene tjÀnar mer Àn nÄgon som pantar burkar sÄ kommer jag mÄ genuint dÄligt.

jaja, de va ju bara tutorials, men pĂ„ nĂ„got sĂ€tt fick dom FL att framstĂ„ kanonamatör. Göm lĂ€nkarna, annars kommer jag snart bli tvungen att anvĂ€nda cubase eller nĂ„t istĂ€llet för FL 🙁

Postat

Visst, trevliga tutorials och det Àr alltid roligt med just tutorials men jag vet inte riktigt hur detta skulle hjÀlpa till att tvÀtta bort nÄgon amatörstÀmpel. Detta ligger ju just pÄ en rÀtt amatörmÀssig nivÄ.

Dock sĂ„ tycker jag att hela den hĂ€r amatördiskussionen Ă€r fjantig. Det gĂ„r att skapa schysst musik med alla dessa program Ă€ven om detta kanske inte var nĂ„got bra exempel pĂ„ just detta 😆

Postat

Nu anvÀnder jag inte FL Studio sjÀlv lÀngre dÄ

jag tyckte att den hade för mÄnga begrÀnsningar och saktade ned

mitt arbetsflöde.

Men för vissa kan dessa tutorial sÀker vara anvÀndbara sÄ

jag lÄter dom ligga uppe.

• 2 veckor senare...
Postat

Fan va bra vids! jag e inte sĂ„ hemma pĂ„ FL studio, men va de hĂ€r videorna fĂ„r man ideĂ©r och man lĂ€r sig, tummen upp för det hĂ€r 😄

Postat

Fint. Inte för att jag kör med Fl men det uppskattas nog av mÄnga. Har du lika fina om Ableton live fÄr du gÀrna sÀga till. (Fins ju pÄ dvd men inte gratis)

• 2 veckor senare...
Postat
Leter efter PRECIS just det men de verkar borttagna 😄

Kan du lĂ€gga upp dem igen sĂ„ blir jag glad?! 🙂

Kolla i roten istÀllet. HÀr verkar finnas en hel del.

• 1 mĂ„nad senare...
Postat

ville ocksĂ„ se men fĂ„r bara upp "Service Temporarily Unavailable" nĂ€r jag försöker kolla roten.. 😄

• 2 veckor senare...
Postat

Förhoppningsvis Ă€r det mĂ€nniskan som skapar musiken och inte tekniken 🙂

FL Studio kan knappast vara för amatörer...Àven om amatörer lÀtt kan komponera ihop nÄgot som gÄr att lyssna pÄ.

Har sjĂ€lv bara Express versionen eftersom plĂ„nboken inte tillĂ„ter nĂ„gra större utsvĂ€vningar för tillfĂ€llet 😉

Postat

Jag kan inte tĂ€nka mig nĂ„got fall dĂ€r utrustning Ă€r viktigare Ă€n begĂ„vning. Jo, det finns givetvis nĂ„gra fall dĂ€r begĂ„vningen Ă€r sĂ„ vek att det krĂ€vs fet uttrustning för att fixa det... 😉 NĂ„ja, fina vids - tack för lĂ€nkarna.

• 1 mĂ„nad senare...
Postat
uh. jorÄ, madskillz pÄ att trÄckla pÄ en trött kick och virvel över nÄn snodd slinga. Vad vore hiphop utan efterproduktion av tredje part och befintlig musik att nasa pÄ? Om Phene tjÀnar mer Àn nÄgon som pantar burkar sÄ kommer jag mÄ genuint dÄligt.

jaja, de va ju bara tutorials, men pĂ„ nĂ„got sĂ€tt fick dom FL att framstĂ„ kanonamatör. Göm lĂ€nkarna, annars kommer jag snart bli tvungen att anvĂ€nda cubase eller nĂ„t istĂ€llet för FL 😉

JassÄ... visst, nu Àr jag inte sÄ insatt i hiphop att jag kan sÀga att det stÀmmer eller ej. Men du ska veta att det finns faktiskt grymt bra beatmakers dÀr ute som faktiskt kan göra riktigt bra grooves utan köra klassikern med en sampling, kick och snare.

• 1 mĂ„nad senare...
Postat

Mer sĂ„nt hĂ€r tack! 😄, alltid lika kul och se hur andra jobbar i FL, jag som Ă€r ny lĂ€r mig nĂ„tt nytt i varje video heheh

/Lowaim

Postat

Kollade pÄ den första, In Da Club... han gör en riktigt stor tabbe i den som inte precis hjÀlper till att fÄ bort "amatörstÀmpeln" (om det nu finns en sÄdan). Först programmerar han allt en sextondel för sent, och nÀr han sen ska lÀgga in clapen sÄ förklarar han att "det som gör den hÀr lÄten sÄ speciell Àr att klappen ligger en sextondel senare Àn vad den brukar". Han har ett lÄngt resonemang om detta, och hur Àven shaken och mutegitarren ligger "fel". I sjÀlva verket ligger dessa saker alltsÄ precis som det brukar med clap pÄ 2an och 4an, bara att han har programmerat allt fel. Pinsamt.

Jag har ingen direkt relation till FL och har inte haft nĂ„n anledning att se det som amatörmĂ€ssigt innan, men att inte ens nĂ„n av er upptĂ€ckte detta... 😄

😳

Postat
Kollade pÄ den första, In Da Club... han gör en riktigt stor tabbe i den som inte precis hjÀlper till att fÄ bort "amatörstÀmpeln" (om det nu finns en sÄdan). Först programmerar han allt en sextondel för sent, och nÀr han sen ska lÀgga in clapen sÄ förklarar han att "det som gör den hÀr lÄten sÄ speciell Àr att klappen ligger en sextondel senare Àn vad den brukar". Han har ett lÄngt resonemang om detta, och hur Àven shaken och mutegitarren ligger "fel". I sjÀlva verket ligger dessa saker alltsÄ precis som det brukar med clap pÄ 2an och 4an, bara att han har programmerat allt fel. Pinsamt.

Jag har ingen direkt relation till FL och har inte haft nĂ„n anledning att se det som amatörmĂ€ssigt innan, men att inte ens nĂ„n av er upptĂ€ckte detta... 😄

😎

Ingen som har velat kommentera detta i vareje fall, sjĂ€lv har jag inte koollat sĂ„ noga. spolade fram filmen och lkyssnade pĂ„ hela biten ist 🙂...

jag_alltid_nybörjare (oregistrerad)
Postat

Varför sÀger wmp: "Det gÄr inte att ansluta till servern. Servernamnet kan vara fel, servern Àr kanske inte tillgÀnglig eller ocksÄ kan proxyinstÀllningarna vara felaktiga." Vad ska jag göra??????

Cleff (oregistrerad)
Postat

Det vore ju kul att se nĂ„n etablerad person eller professionell producent anvĂ€nda FL istĂ€llet för massa amatörer som gör "feta" beats pĂ„ 10 minuter... 😆

DÅ kanske amatörstĂ€mpeln tvĂ€ttas bort...men om det finns nĂ„n professionel mĂ€nniska som anvĂ€nder FL istĂ€llet för Cubase, Reason eller nĂ„t annat vet jag inte...nĂ„n som vet det? Vore görsköj att se i sĂ„ fall ju.

Postat

>om det finns nÄn professionel mÀnniska som anvÀnder FL istÀllet för Cubase, >Reason eller nÄt annat vet jag inte...nÄn som vet det? Vore görsköj att se i sÄ >fall ju.

Ja nu mÄsste jag ju tyvÀrr sÀga att jag vet om att Basshunter anvÀnder sig av fl-studio. >.< men det var inte dit jag ville komma, tycker inte att han Àr sÄ professionell mÀnniska. Men han har iallfall lyckats med det han gör.

HursomhÀllst. Jo.. jag kÀnner 2st otroligt duktiga killar hÀr i UmeÄ som har egna synthband. En av dessa har nog sÄlt en hel del skivor. Han lÄtar Àr helt jÀvla underbara. (= Men dÄ Àr jag ju en sÄdan som Àlskar synth ocksÄ.

Han brukar först göra sin musik i fl-studio, och sedan förflyttar han sig in i en riktig studio. Vet inte hur men dom hjÀlps vÀll Ät med att trixa med ljudet för att det skall lÄta 100 gÄnger bÀttre Àn innan. Och spelar in sÄng med bra microfoner osv. Om jag hade en lÀnk till hans musik skulle jag skicka.

Postat
HÀr Àr en av mina bÀsta lÄtar iallfall. KÀnn pÄ den (=
Postat

Börjar bli lite tjatigt om att alla sĂ€ger att Fl inte rĂ€cker till. Det Ă€r exakt lika bra som Cubase. Fattar inte varför man tror att Fl inte rĂ€cker till. Det gör det visst, 😆

Postat
Börjar bli lite tjatigt om att alla sÀger att Fl inte rÀcker till. Det Àr exakt lika bra som Cubase

. Fattar inte varför man tror att Fl inte rÀcker till. Det gör det visst,.

Nja

FL Àr inte riktigt i samma klass som Cubase , Logic , Pro Tools MEN

helt klart rÀcker det till att skapa musik pÄ , dÀremot rÀcker det inte riktigt till nÀr man skall mixa lÄtar.Eller om man arbetar mot Video.

Postat
Börjar bli lite tjatigt om att alla sÀger att Fl inte rÀcker till. Det Àr exakt lika bra som Cubase

. Fattar inte varför man tror att Fl inte rÀcker till. Det gör det visst,.

Nja

FL Àr inte riktigt i samma klass som Cubase , Logic , Pro Tools MEN

helt klart rÀcker det till att skapa musik pÄ , dÀremot rÀcker det inte riktigt till nÀr man skall mixa lÄtar.Eller om man arbetar mot Video.

Kan du ge mig ett svar pĂ„ varför det inte skulle vara det? 😆

Postat (redigerat)

Att göra avancerade automationer , sideschaina , skicka signaler via AUX kanaler ( tex trumpaket ) som sedan tar effekter frÄn bussar , Synka video till Audio i Frames , importera OMF , Exportera OMF , BegrÀnsat med Audio kanaler , BegrÀnsat med Bussar , Göra Fade in / out direkt pÄ AUdiofilen , Göra en volymhöjning pÄ ett specifik stÀller pÄ Audiokanale ( Utan Automation )

Finns sÀker fler funktioner jag anser att det saknar men dessa Àr det jag kommer pÄ pÄ rak arm.

Och Framför allt , Jag har hittintils inte hittat en ENDA studio som anvÀnder sig av FL Studio.Dom flesta har Logic eller Pro Tools bÄde i sverige och utomlands.SÄ kompabilitet Àr ju ett problem.

Redigerat av Piccazzo
Postat (redigerat)

Avancerade automationer gÄr fin fint, inga problem. Sidechain gÄr inte som deafult i Cubase heller. Bara att skaffa hem en plugg som fixar det.

BegrÀnsat med Audio kanaler: RÀcker inte 999 stycken för dig?

Synka video till Audio i Frames : Vart det inte kapaciteten inom ljud vi snackade om?

Göra Fade in / out direkt pÄ AUdiofilen: Varför skulle jag vilja göra det? Lika enkelt att göra ett automation clip som Àr dubbelt sÄ tydligt.

Göra en volymhöjning pÄ ett specifik stÀller pÄ Audiokanale ( Utan Automation ) : Jag har inget emot automation clips.

För fÄ fx kanaler: Absolut inte, om du inte vill döda din dator vill sÀga. (64 fx/Insert kanaler rÀcker gott och vÀl (+4 insert till))

För övriga "Problem" som du ser det som finns det flera sÀtt att komma runt dem. Vad gör det att de inte anvÀnder samma program? De flesta jobbar redan vÀldigt sjÀlvstÀndigt. Om nÄtt företag ska tex mixa sÄ Àr det bara att anvÀnda funktionen "Split mixer trax" vid export.

// Nexustwins - Sebbe

Redigerat av Nexustwins
Postat

Alla musikprogram arbetar lite olika. Man kan uppnÄ troligtvis precis samma reslutat bara man vet vad man hÄller pÄ med.

Det kan vara simpelt i det ena och krÄngligt i det andra, medans det 3:e har en krÄnglig sak pÄ det första och sÄ vidare.

Det Àr helt enkelt tycke och smak.

Vissa program kanske har mera kraft i sig, men det gĂ„r ÄNDÅ att fĂ„ ut saker som man vill om man bara lĂ€r sig HUR

Postat
Alla musikprogram arbetar lite olika. Man kan uppnÄ troligtvis precis samma reslutat bara man vet vad man hÄller pÄ med.

Det kan vara simpelt i det ena och krÄngligt i det andra, medans det 3:e har en krÄnglig sak pÄ det första och sÄ vidare.

Det Àr helt enkelt tycke och smak.

Vissa program kanske har mera kraft i sig, men det gĂ„r ÄNDÅ att fĂ„ ut saker som man vill om man bara lĂ€r sig HUR

HÄller med dig fullstÀndigt, det Àr helt beroende pÄ hur man arbetar med programmet. Vissa blir proffs pÄ tex E-jay och vissa inte. Alla kan ju inte tycka att ett program Àr no1 det Àr just dÀrföer det finns flera olika program. NÄtt borde ju falla nÄgon i smaken.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.