Jump to content
Annons

Nytt fräscht progressivt hårdrocksband från Malmö


Lez

Recommended Posts

Annons

Hade det gått att göra direkt-länk så hade jag väl självklart gjort det. Men eftersom hela hemsidan är gjord i Flash så går det inte att plocka ut direkt-länkar. Jag har även skrivit precis hur man ska göra för att komma till musiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket djonas!

Nja, blir inget live på ett tag ännu. Vi ligger ju i studion just nu och spelar in nya och remakes på de gamla. Men så fort det blir klart så ska vi sätta igång och repa ordentligt. Vi är riktigt sugna på att komma ut och spela, så vi ska göra allt så fort det bara går.

Så håll koll på hemsidan som kommer att få en grym uppdatering inom det snaraste 🙂

MVH

Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag orkar inte klicka in på nån hemsida och rota runt!!

Kollar i demoinspelningar gör man för att kunna klicka direkt och lyssna.

lägg upp en låtlänk här direkt istället.

Jag tror fler håller med...???

Så jäkla jobbigt var det faktiskt inte. Det var dessutom en jäkla sjysst hemsida.

Även musiken var kanon, fräsch proggig hårdrock som utlovat 🙂 då ska vi se, ctrl+d var det va..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice hemsida ni har snyggt jobbat!,

musiken var bra men lite för mycket DT av det,

när släpper ni skivan!,

ja det är trevligt med livespelningar får nog bokmärka er sida

så att man inte missar er live 🙂 .

Och Välkommen hit 😄 .

Mvh-Jack

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg hemsida som sagt...musiken är helt ok,lite U.K. och Rush och Amerikanskt dussinheavy-med tanke på sången/riffen-men det mesta är riktigt bra--en del teman är tröttsamma---en del mkt bra varvat om varandra,musikalitet finns-hörs direkt!

Lyssnade på Broken soul där sången knappt hörs förutom på nåt sorts chorus/effects-vocals emellanåt...

Lyssnade på Shapeshifter där det börjar skitbra 1 minut in i låten men sen blir det tröttsamma variationer (=min smak) vilket gör att det ständigt tenderar åt tonårs-metal när det kunde vara så mycket mer--svårt med avvägningen/temavalen om man vill vara progressive i traditionell mening och samtidigt nyskapande,många utav de "klassiska" prog-banden kunde ju också vara en pina ibland (20 minuterslåtar med onani och diverse svulstiga utflykter)---den som lyckas skapa en ny progressive-era med precis lagom utav varje men ändå fånga de nya lyssnarna som är så ljudskadade av moderna ljudbilder/mainstreambrainwash-den kommer att bli ihågkommen! 😎

Inte alls lätt,håller själv på med just en sådan produktion nu,vill absolut få den där dammiga känslan från förr med sin speciella energi och samtidigt vagga in den i 2000-talet*

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det låter bra överlag. Det jag har svårt för är sången (sorry 🙂 ). Det låter som sångmelodierna inte är klara på vissa ställen och att du "hittar på" dem under tiden du sjunger. Lite mer jobb på sångmelodierna så är ni i hamn. 😉

Missförstå mig inte nu. Som jag skrev i första meningen: "Jag tycker det låter bra överlag."

Link to comment
Dela på andra sajter

Axl och Florian. Har ni issues med varandra så kan ni gärna ta dem via PM så vi andra slipper läsa om dem.

Nejju... klart vi vill läsa om det här på drama.studio.se. 🙁

Ok då, lite mer seriöst.

Diggar låtarna, hemsan var snygg också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...