Vender Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 hej, undrar om nÄgon vet vad "delfin ljuds effekten", som bland annat kan höras i agnes right here right now 00:27 heter. hoppas ni förstÄr villken effekt jag menar. lÄter som nÄgot strÄk instrument.
Linus Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 (redigerat) 1. Ta nĂ€rmaste Strata och spela in nĂ„gra toner slide guitar. 2. LĂ€gg pĂ„ lite delay. 3. Spela upp baklĂ€nges. (Dvs. vĂ€nd hela klippet med reversefunktionen) Klart. Inte svĂ„rare Ă€n sĂ„. đ Redigerat 11 februari 2006 av Linus
tbruce Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 (redigerat) LĂ„ter som en baklĂ€ngesreverbrerad gitarr som bendar lite? EDIT: Typiskt. đ Redigerat 11 februari 2006 av tbruce
Vender Postat 11 februari 2006 TrĂ„dstartare Postat 11 februari 2006 haha nice, villka trix det finns đ
tbruce Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 Fast jag Àr iofs tveksam till om det verklgien Àr en gitarr, lÄter ganska syntetiskt.
Linus Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 (redigerat) Jo, det ĂR en elgitarr. đ Om du har singeln, rippa in den och vĂ€nd pĂ„ lĂ„ten sĂ„ hör du. EDIT: Samma gitarr plockar i första refrĂ€ngen (fast Ă„t rĂ€tt hĂ„ll) đ Redigerat 11 februari 2006 av Linus
Umemagnus Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 ja, annars kan man ta en nyckelharpa och slajda lite med vĂ€nster hands tumnagel och strĂ„ke med högern... blir fina "val-cry"-ljud... fast de Ă€r sĂ€kert gitarr p Ă„Agnes lĂ„t.. tror inte att att dom anvĂ€nt nĂ„n "oldschool-fashion-nyckelharp-goddlooking-grej" đ
Dingbats Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 Finns det nÄnstans man kan höra effekten om man inte har lÄten?
ViktorDenStore Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 Jo, det ĂR en elgitarr. đOm du har singeln, rippa in den och vĂ€nd pĂ„ lĂ„ten sĂ„ hör du. EDIT: Samma gitarr plockar i första refrĂ€ngen (fast Ă„t rĂ€tt hĂ„ll) đ Linus đ Du vet sĂ„ mkt! Jag kĂ€nner mig sĂ„ dum nĂ€r jag stĂ„r vid din sida! đ Seriöst: Du har rĂ€tt, jag har vĂ€nt pĂ„ lĂ„ten i Cubase o det stĂ€mmer đ Coolt! .Viktor
ViktorDenStore Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 (redigerat) Finns det nÄnstans man kan höra effekten om man inte har lÄten? [raderat av moderator] Redigerat 12 februari 2006 av Neko
Naith Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 1. Ta nĂ€rmaste Strata och spela in nĂ„gra toner slide guitar. 2. LĂ€gg pĂ„ lite delay. 3. Spela upp baklĂ€nges. (Dvs. vĂ€nd hela klippet med reversefunktionen) Klart. Inte svĂ„rare Ă€n sĂ„. đ Vad Ă€r en Strata? đ
ViktorDenStore Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 (redigerat) 1. Ta nĂ€rmaste Strata och spela in nĂ„gra toner slide guitar. 2. LĂ€gg pĂ„ lite delay. 3. Spela upp baklĂ€nges. (Dvs. vĂ€nd hela klippet med reversefunktionen) Klart. Inte svĂ„rare Ă€n sĂ„. đ Vad Ă€r en Strata? đ Stratocaster, en gitarrmodell som tillverkas av Fender. Stratocaster .Viktor (Kanske finns fler mĂ€rken som gör Strator men det Ă€r vĂ€l Fender som började? đ Eller?) EDIT: Tog bort en smilegubbe Redigerat 12 februari 2006 av ViktorDenStore
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.