Jump to content
Annons

Någon som vet något om den här mikrofonen?


wusty

Recommended Posts

Hittils har jag gjort alla mina slask-inspelningar med denna mick, eftersom det är den enda jag har till mitt förfogande.. dock inte helt utan problem. Eftersom att signalstyrkan är så låg att jag nästan måste maxa mixerbordet för att få en fungerande ljudnivå (vilket leder till en jäkla massa bakgrundsbrus) så har jag kommit fram till att mikrofonen troligtvis behöver Fantommatning. Mixern har 48V fantom men det händer ingen skillnad med den påslagen så jag antar att det är någon annan sorts fantommatning som behövs här.

Micken är en Akai acm-90

allt jag vet om den är att den är köpt någon gång på 80-talet av farsan för kanske 500-800 kronor..

informationen på förpackningen lyder:

Electret Condenser Microphone

Uni-Directional imp. 600

(akai electric co.ltd. made in japan)

Lönar det sig ens att fortsätta med denna electret (används mest för inspelning av sång och gitarr) eller borde jag köpa en Studio Projects B1 på en gång?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Elektreter körs ofta på batteri också, så kolla om du kan skruva av höljet på något sätt... Du kanske hittar ett batteri som har läckt om du har "tur"... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...